צפו בתקציר: ישראל נוצחה 3:1 באוסטריה והתרחקה מהמקום השני

ערן זהבי
ערן זהבי | אודי ציטיאט, וינה

זהבי שוב סיפק את הסחורה והעלה את הרצוג ליתרון עם ביצוע מרהיב, אך ההגנה בכחול-לבן הציגה מופע אימים ונכנעה לשערים של לזארו, הינטרגר וסביצר. הנבחרת שקועה במקום החמישי עם נקודה מארבעה משחקים

(גודל טקסט)

אמנם זה לא רשמי, אך אפשר לומר שנבחרת ישראל איבדה הערב (חמישי) את הסיכוי להעפיל ליורו 2020, לפחות דרך שלב המוקדמות (עדיין קיימת אפשרות להגיע דרך ליגת האומות). החבורה של אנדי הרצוג ידעה שהיא חייבת לנצח במשחק החוץ הקשה באוסטריה במסגרת המחזור השביעי בקמפיין, אך איבדה יתרון, נוצחה 3:1 ומאזנה בארבעת המשחקים האחרונים עומד על נקודה אחת בלבד. ערן זהבי הדהים עם שער ענק (35) והעלה את מאזנו לעשרה שערים בקמפיין, אבל ולנטינו לזארו (41), מרטין הינטרגר (56) ומרסל סביצר (87) השלימו מהפך מול ההגנה החלשה בכחול לבן.



המשחק נפתח בצורה שקולה וההזדמנות הראשונה הייתה דווקא של נבחרת ישראל, אך הבעיטה של ערן זהבי לא הייתה מספיק חזקה ונעצרה בקלות על ידי ציצן סטנקוביץ'. בשלב הזה האוסטרים החלו להיכנס לקצב וניסו לסכן את השער של אופיר מרציאנו אבל ולנטינו לזארו וקונרד ליימר לא היו מספיק מרוכזים. בדקה ה-35, אחרי דקות מנומנמות מצד שני הנבחרות, זהבי סיפק עוד רגע של קסם: הכוכב של גוואנגז'ו ר.פ קיבל פס ממואנס דאבור, עקף שחקן אוסטרי ושיגר פצצה לחיבורים מ-20 מטרים. איזה ביצוע של זהבי, שהעלה את מאזנו לעשרה שערים בקמפיין וזכה לתשואות מהקהל שעשה את הדרך הארוכה מארץ הקודש. השער כנראה העיר את האוסטרים, שאיזנו כעבור שש דקות מרגליו של לזארו – שניצל מסירה טובה של ארנאוטוביץ', שיכול היה לכבוש בעצמו אך נעצר פעמיים על ידי אופיר מרציאנו. 1:1 בהפסקה.


בדקה ה-54 ביצעה נבחרת ישראל את החילוף הראשון, כאשר עומרי בן הרוש נכנס על חשבונו של טאלב טוואטחה העייף. שתי דקות חלפו ומגן לוקרן נרדם בשמירה על מרטין הינטרגר, שהסתובב ושלח בעיטה שלא השאירה למרציאנו שום סיכוי. לאחר מכן קיבל ארנאוטוביץ' הזדמנות לסגור את הסיפור, אך שוב היה זה מרציאנו שמנע ממנו שער בטוח בפעם השלישית. מן העבר השני זהבי יכול היה לנצל הרחקה רעה של סטנקוביץ' השוער האוסטרי, אך החלוץ בעט בסיבוב לא מספיק חזק. בדקה ה-76 הרצוג הלך על כל הקופה וזרק למערכה את יונתן כהן על חשבון לואי טאהא, אולם גם זה לא עזר לנבחרת שהסתפקה בבעיטה נוספת מרחוק של זהבי. מן העבר השני, שלוש דקות לסיום, מרסל סביצר בעט כדור שפגע בשחקן הגנה, הטעה את מרציאנו, חדר לרשת וקבע את תוצאת המשחק.


אחרי שבעה מחזורים, נבחרת ישראל נותרה במקום החמישי עם שמונה נקודות מתוך 15 אפשריות וביום שלישי היא תקבל הזדמנות מצוינת לשפר עמדות כשתארח את לטביה החלשה בטוטו-טרנר. אוסטריה, לעומת זאת, ניצלה את ההפסד של סלובניה  למקדוניה הצפונית וטיפסה על חשבונה למקום השני עם 13 נקודות – שלוש פחות מפולין המוליכה ושתיים יותר מסלובניה וממקדוניה הצפונית. במחזור הקרוב האוסטרים ייצאו לסלובניה לקרב ישיר על הכרטיס השני ליורו, כאשר מקומה של פולין נראה די מובטח.




ה-11 של נבחרת ישראל באוסטריה (אודי ציטיאט, וינה)


הרכבים
נבחרת ישראל: אופיר מרציאנו, אלי דסה, לואי טאהא (יונתן כהן ,76), איתן טיבי, חאתם עבד אלחמיד, טאלב טוואטחה (עומרי בן הרוש, 54), ניר ביטון, ביברס נאתכו, מנור סולומון, מואנס דאבור (שון וייסמן, 70), ערן זהבי.


 נבחרת אוסטריה: ציצן סטנקוביץ'; אנדראס אולמר, מרטין הינטרגר, אלכסנדר דראגוביץ', שטפן פוש (כריסטופר טרימל, 63), יוליאן באומגרטלינגר, קונראד ליימר (לואיס שאוב, 59), מרסל סביצר, פלוריאן קיינץ, מרקו ארנאוטוביץ', ולנטינו לזארו. 


מהלך המשחק
דקה 1: המשחק באוסטריה יצא לדרך, האם ישראל תישאר בתמונת העלייה ליורו בסיומו?


דקה 2: זהבי קיבל כדור ארוך מנאתכו, הסתובב היטב ושיגר בעיטה לא מספיק חזקה ברגל שמאל.


דקה 18: סטנקוביץ' שמט כדור פשוט שהוגבה על ידי טוואטחה, אך זהבי לא הגיב מספיק מהר והגנת אוסטריה הרחיקה בזמן.



התמקד בעבודת הגנה בדקות הפתיחה. מנור סולומון (אודי ציטיאט, וינה)


דקה 26, הזדמנות ראשונה לאוסטריה: סאביצר חדר היטב לרחבה ובעט כדר שוטח שהוסט לקרן על ידי רגלו של אלחמיד.


דקה 27: סאביצר הכניס כדור עומק חכם ללזארו, שהוטעה על ידי מרציאנו ופספס את הכדור.


דקה 29: דסה הרחיק לא טוב, אך למזלו ליימר לא היה מרוכז וטיבי הגיע בזמן.

 

דקה 35, ישראל עלתה ל-0:1: דאבור מצא את ערן זהבי, ששיגר בעיטה אדירה לחיבורים והעלה את מאזנו לעשרה שערים בקמפיין. איזה שער ענק של הכוכב.



בלתי ניתן לעצירה. ערן זהבי (אודי ציטיאט, וינה)


דקה 38, מזל גדול לישראל: ארנאוטוביץ' בעט מצוין מהאוויר, אך מרציאנו התעופף והדף לקורה.


דקה 41, אוסטריה איזנה ל-1:1: ארנאוטוביץ' השאיר נהדר ללזארו, שבעט כדור מדויק לפינה והכניע את מרציאנו.



חזרו למשחק במהרה. האוסטרים חוגגים (Gettyimages)


דקה 42: דסה הרים כדור טוב שמצא את זהבי, אך הנגיחה של כוכב הנבחרת לא הלכה למסגרת.


דקה 43: הזדמנות רודפת הזדמנות. ארנאוטוביץ' ניצל שגיאה גסה של טאהא ונותר לבדו מול מרציאנו, שיצא בתזמון נפלא והציל שער בטוח.




סיום סוער למחצית הראשונה (אודי ציטיאט, וינה)


דקה 56, אוסטריה השלימה מהפך ועלתה ל-1:2: בן הרוש, שעלה מהספסל שתי דקות קודם לכן, איבד את הינטרגר​ בתוך הרחבה והאחרון הכניע מקרוב את מרציאנו.


דקה 70: חילוף שני בישראל, שון וייסמן נכנס במקום מואנס דאבור.


דקה 71: ארנאוטוביץ' הקדים את אלחמיד ושלח בעיטה חדה בשמאל, מרציאנו זינק נפלא והותיר את החלוץ מתוסכל.


דקה 75: השוער האוסטרי הרחיק רע והכדור הגיע לזהבי, אך הפעם הבעיטה של החלוץ לא הייתה מספיק חזקה.



היחיד שמאיים על השער האוסטרי. ערן זהבי (Gettyimages)


דקה 76: אנדי הרצוג הימר והכניס את יונתן כהן על חשבון לואי טאהא. 


 

דקה 82: זהבי שיגר עוד פצצה מרחוק,  סטנקוביץ' זינק והדף לקרן.


דקה 87, 1:3 לאוסטריה – זה נגמר: סביצר בעט כדור שפגע בשחקן ישראלי, הטעה את מרציאנו וחדר לרשת.


  

תם הטקס. שחקני נבחרת ישראל (אודי ציטיאט, וינה)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי