סוערים קדימה: להפועל ב"ש אסור לסמוך על אלילת המזל

ברק בכר
ברק בכר | דני מרון

האלופה שקעה בפרשת מיכאל אוחנה, צריכה להתמודד עם חולשתו של פקהארט המאכזב וכמעט איבדה שוב יתרון נגד קבוצה גדולה. ועם כל זאת, מכבי חיפה לא באמת הייתה קרובה לנצח, אבל אולי אחרות יצליחו?

(גודל טקסט)

כשמגיעים לשלב חצי גמר, ולא משנה באיזה מפעל, כבר חולמים על הנפת הגביע. אבל סדר העדיפויות של הפועל באר שבע לא השתנה – אליפות, גביע המדינה וגביע הטוטו, לכן גם ההרכב של מחזיקת הגביע היה בהתאם וכלל את רוב השחקנים שלא שיחקו מול בית"ר ירושלים.

מה שמדהים בעיניי היא העובדה שחיפה הגיעה עם הרכב איכותי ועדיין ב"ש לא התקשתה לסיים את המשחק ללא ספיגה. גיא מלמד קיבל לראשונה את חולצת ההרכב הראשון ובהחלט הראה ניצוצות של כדורגל, היכולת שלו מעודדת אבל הוא יצטרך עוד הרבה דקות משחק עד שיחזור ליכולת מלאה.

מי שהיה בעין הסערה השבוע הוא גם מי שהכריע את המשחק. מקצועית, אין ספק שאוחנה הוא אחד הכשרונות הכי גדולים שצמחו בכדורגל הישראלי בשנים האחרונות, והוא פתח את העונה מצויין אבל איבד את מקומו כנראה בעיקר בגלל גישה לא מספיק טובה, והתמודדות לא מספיק בוגרת עם הצלחה אך גם עם מיעוט דקות משחק. מה שאני לא מצליח להבין זה מדוע "מקורביו" של אוחנה פעלו כפי שפעלו, הרי גם אוחנה וגם מקורביו הם בוגרי "מקורבי בוזגלו" והם ראו כיצד תגובות מסוג זה לא סייעו לבוזגלו שהיה במעמד הרבה יותר גבוה מאוחנה באותה העת. גם ההכחשה הרפה משהו של אוחנה עשתה דה ז'ה וו לעונה שעברה. אוחנה חייב לחזור לבסיס, לחזור לעבודה קשה וזה די ברור שאם יעשה כן, יפלס את דרכו גם להרכב הראשון ואז אולי הוא גם יוכל לגדל מחדש את הקוקו.

אוחנה
אוחנה. יחזור להרכב ולקוקו (דני מרון)

קשה שלא להתייחס ליכולת של פקהארט. לעיתים נראה לי שגם הוא קצת איבד תקווה באשר לסיכויי שלו להצליח בב"ש, הבחור רוצה ומשתדל אבל בפועל הוא אפילו לא מחטיא כי הוא כלל לא מגיע למצבי הבקעה. זה צריך להדליק נורה גם באשר לבחירה של החלוץ הזר הבא שלה, ב"ש שרצתה חלוץ אחר כדי לגוון את משחק ההתקפה שלה, צריכה להבין שחלוץ 9 קלאסי פשוט לא מתאים לפילוסופיה של המועדון.

אבל מכל הערב הזה בכר חייב להסתכל בעיניים פקוחות על מה שקרה לקבוצה שלו בשני המשחקים האחרונים. גם אמש ב"ש לא הייתה רחוקה מלספוג בדקות הסיום ולאבד ניצחון שכבר היה אצלה בכיס. אז חלקכם יגידו שזה מקרי ואולי אפילו טבעי כשקבוצה מתגוננת בדקות הסיום ומנסה לשמור על היתרון. אבל בימים בהם ב"ש לא מצליחה להרוג משחקים בהם היא טובה מיריבתה, היא חייבת למצוא פתרונות טובים יותר לדקות הסיום, מאשר הסתמכות מאגית על אלילת המזל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי