ברק בכר: איבדנו את הביטחון, יש בעיות מנטליות ומקצועיות

שחקני הפועל ב"ש
שחקני הפועל ב"ש | דני מרון

האלופה הפסידה את אלוף האלופים ואיבדה גם את הסיכוי להניף את גביע הטוטו, המאמן טען: "רק ביחד נצא מהדבר הזה". עדן בן בסט: "לא היה נעים לשמוע קללות". ניר קלינגר: "יש יריבות, לא שנאה חלילה, אני מאושר"

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע ספגה באמצע השבוע 5:0 צורם מדינמו זאגרב וככל הנראה תודח מליגת האלופות, בסיום המשחק טען המאמן ברק בכר שקבוצתו נקלעה למשבר. הערב (שבת) היא לא השכילה לנצח הרכב משני של הפועל חיפה, נפרדה מולה ב-1:1 ב-90 דקות ובתום דו קרב פנדלים רק הרכש חן עזרא לא הצליח למצוא את הרשת והאלופה איבדה את תואר "אלוף האלופים" אחרי שנתיים רצופות וגם איבדה את הסיכוי לזכות בגביע הטוטו.

המאמן ברק בכר נשאל על המשבר ואמר דקות לאחר שריקת הסיום: "הכל עניין של איך מסתכלים על הדברים. ספגנו תבוסה כואבת ביום שלישי, רשמנו הפסד כואב הערב כי עלינו בהרכב רציני ולדעתי מרוב שרצינו להכריע את המשחק איבדנו את הביטחון. רואים שזה חוסר ביטחון, זה לא חוסר רצון כי השחקנים רצו. צריך לדעת גם להפסיד. בשנתיים האחרונות חגגנו פה, היום חגגה קבוצה אחרת שהגיעה לה ונפרגן לה. לנו יש הרבה עבודה".

בכר התייחס לכך שהאלופה איבדה את ההגמוניה: "גם בעונה שעברה שמענו את אותם דברים. יש לנו מערכת חזקה ונתגבר עליה. לכל אחד יש את האחריות שלו, גם לי, אבל החכמה כעת היא להיות ביחד. נרים אחד את השני, חדר ההלבשה מבין שרק ביחד נצא מהדבר הזה. כשאתה מפסיד שני משחקים כאלה אז יש הרבה בעיות, גם מנטלית וגם מקצועית. יש לנו משחק חשוב מאוד עוד שלושה ימים במוקדמות ליגת האלופות ולמרות התוצאה שהייתה נכבד את המעמד. הביקורות נותנות לנו רצון להוכיח שאנחנו עשויים מחומר אחר ושנצא מזה".


ברק בכר. איבד שני תארים בערב אחד (דני מרון)


עדן בן בסט
הוסיף: "צריך להגיד כל הכבוד להפועל חיפה, זו קבוצה חזקה וטובה ומגיע לה שאפו. נתחרה על מה שנשאר כי הפועל ב"ש מסתכלת על כל מה שאפשר לקחת. זו לא הפועל ב"ש שאנחנו מכירים, אבל רואים שהשחקנים באימונים מחויבים וגם היום היינו עדיפים וצריכים לנצח. עבורי זה לא היה נעים לשמוע קללות, רוצה לזכור מהפועל חיפה רק את הדברים הטובים והיו דברים טובים. הראש שלי רק בהצלחה בב"ש, יש כאן קבוצה מצוינת וחדר הלבשה חבל על הזמן".

מנגד, אוהדי הפועל חיפה מחו בתפאורה שהכינו לקראת המשחק על עסקאות חנן ממן, עדן בן בסט ושמואל שיימן, אותם צירפה האלופה תוך ניצול העובדה שחוזיהם מסתיימים ואף קיללו לאורך המשחק את בן בסט, מי שהיה קפטן הקבוצה עד לפני כשבועיים, ונופפו לעברו בשטרות.

המאמן המנצח ניר קלינגר אמר: "אפשר לקרוא לניצחון שלנו הפתעה בהתחשב בנסיבות. שיחקנו לפני יום וחצי והגענו בהרכב חסר למשחק מול האלופה בהרכב הכי חזק שלה. נכון שקצת מכרנו פסיכולוגיה וניסינו לסגור את הפערים בכל מני שיטות, אבל עם טקטיקה נכונה, הרבה לב ושחקנים צעירים איכותיים שהבאנו להיות כביכול הקו השני שלנו, כמו חדידה ומשפתי שהרימו גבה לגביהם, והם ענו לכולם וזה עושה אותי מאושר. גם פאפאזוגלו היה המצטיין היום לדעתי ועשינו איתו עסקה טובה".


ניר קלינגר. יש לו סיבה טובה לחייך (דני מרון)

משמעות הניצחון: "אנחנו ממשיכים באותה דרך ורוח, הפועל חיפה לא נשברה עקב עזיבתם של כאלה ואחרים. זה לא היה נחמד ולא בתכנון, אבל גם יואב, גם אני וכל הצוות עשינו סוג של שקט כדי לצאת מלמטה, מחושך מסוים, והבנאו אופטימיות ורוח חדשה שהתחילה בעונה שעברה. היום זה ניכר מאוד, הרמנו את עצנו אחרי התוצאה הלא טובה בחמישי".

על כך שניצחו דווקא את הפועל ב"ש: "לי אין יריבות אישית איתם, אבל יש יריבות בין המועדונים ובצדק. זו לא שנאה חלילה, אבל המתח נוצר בעקבות מה שנקרא הרכישות או "הגניבות" של שחקנים שלנו. זה שוק פתוח וזה בסדר, לא נבכה על אף אחד שעזב ושכל אחד יעשה את החשבון שלו לפי הדקות והאם זה היה נכון לעבור או שלא. המועדון יותר חזק מכל שחקן או מאמן וזה המסר שהעברתי לכולם מרגע שחזרנו מהמחנה".

הגומלין באיסלנד: "אנחנו בתוצאה שבירה, הם בבית הרבה יותר טובים ואני יודע שיהיה קשה. אנחנו רוצים לעבור, אנחנו עושים דברים גדולים עם כל הקשיים – כבר חשבו שנתפרק וזה לא יקרה".

השוער רן קדוש הוסיף: "היה לי בראש שאהדוף פנדל, שננסה למשוך כמה שיותר ואפילו קיווינו להגיע לפנדלים. זה תסריט חלומי. אחרי ששפשפתי שני כדורים הגיע הזמן לקחת כדור אחד. בכל משחק אני מנסה לעשות את המקסימום ולעזור וככה היה גם היום".

גל אראל שהכריע את ההתמודדות: "זה מעמד מרגש והיה לחץ, ככל שעברו הפנדלים וראיתי שרן לא הדף הבנתי שיש מצב שאקח את הפנדל המכריע והוא התחשב בי. שמחים ומאושרים כי כיף לפתוח עונה ברגל ימין וביום חמישי כבר משחק חשוב באירופה ונקווה לשמוח גם שם".


מחאתם של אוהדי הפועל חיפה נגד אלונה ברקת (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי