0:4 למכבי חיפה על חדרה, נתניה עדיין תלויה בעצמה

ניקיטה רוקאביצה חוגג
ניקיטה רוקאביצה חוגג | דני מרון

רוקאביצה (19), דוס סנטוס (51) ואזולאי (82) נהנו בישולים של עוואד. וייסמן חתם במבצע יפה (90) ניצחון שהבטיח לירוקים את המקום הראשון בבית, אך לחניכיו של דראפיץ' יספיק ניצחון על סכנין כדי לעלות שלב

(גודל טקסט)

מכבי חיפה פירקה הערב (שלישי) 0:4 את הפועל חדרה במסגרת המחזור הרביעי בשלב הבתים של גביע הטוטו. הירוקים לא הציגו יכולת גבוהה ברוב שלבי המשחק, אך עשו את שלהם ויחכו ליום ראשון הקרוב למפגש בין בני סכנין למכבי נתניה בכדי לדעת אם הם יעלו לשלב הבא.


 

כמו לפני שלושה ימים בניצחון 2:3 על קריית שמונה, הירוקים לא הציגו משחק יפה לעין ברוב שלבי המשחק אך הגבירו קצב לקראת הסיום, ניצלו את העייפות של שחקני חדרה ועשו את העבודה עם רביעייה לרשת של אג'ידה, שערך את הופעה הבכורה שלו בהרכב, והשיגו ניצחון שני ברציפות במפעל.

דווקא המארחים זיהו מהפתיחה את החולשה ההגנתית של הירוקים והחלו לתקוף, כשעלי חטיב הדביק כדור למשקוף בדקה השמינית, מאיבוד כדור רשלני של מאבוקה. הירוקים התעוררו לאחר 19 דקות כשרוקאביצה סיים מהלך קבוצתי יפה מבישול של מוחמד עוואד. 

במחצית השנייה עוואד השלים בישול שני עם כדור קרן לראשו של דוס סנטוס ושמונה דקות לסיום הוסיף בישול נוסף והשלישי שלו במשחק כשהוריד כדור יפה לאזולאי שבעט פנימה. בדקה ה-90, שון וויסמן חיפר על החמצה ענקית שלו 20 דקות לפני כן ונעץ את הרביעי אחרי מבצע יפה שלו. 

למרות הניצחון הגדול, הירוקים עם שמונה נקודות אחרי ארבעה משחקים והם לא תלויים בעצמם במאבק על המקום בחצי הגמר של המפעל, שכן אם מכבי נתניה תשכיל לנצח את בני סכנין במשחק ביניהן ביום ראשון, היא תסיים עם 10 נקודות ותעלה לשלב הבא, כשתיקו לא יספיק לה בגלל הפרש שערים טוב יותר לחיפה. גם לסכנין יש סיכוי תיאורטי, במידה ותנצח את חניכיו של דארפיץ' וברדה בהפרש של שלושה שערים ומעלה.  



ממשיך עם השינויים בהרכב. רוטן (דני מרון)

מנדג'ק. הופעת בכורה ב-11 (דני מרון)


הרכבים
מכבי חיפה: עומרי גלזר, ארנסט מאבוקה, אליסון דוס סנטוס, איעד חבשי (עופרי ארד, 70), רז מאיר (יהונתן לוי, 84), ג'ורג' מנדג'ק (גל אלברמן, 78), שלומי אזולאי, אופיר מזרחי (סאן מנחם, 79), שון וויסמן, ניקיטה רוקאביצה (עמית זנטי, 59), ומוחמד עוואד.


הפועל חדרה: אוסטין אג'ידה, מנשה זלקה,יעקב אבבה, דויד מתאוס, וויסאם רבאח (סם ורנר, 46), מוחמד אבו פאני (לוטם זינו, 63), סמיר באירקטרביץ' (ירין פרץ, 34), מקס גרצ'קין, עלי חטיב, פרדי פלומיין, לוסיו מרניאו (סלים עמאש ,79).


מהלך המשחק:
דקה 8, מצב טוב לחדרה. עלי חטיב, התקדם יפה ובעט כדור שנעצר במשקוף. חדרה מסוכנת יותר בפתיחה.


דקה 19: 0:1 למכבי חיפה! דווקא אחרי פתיחה לא רעה של המארחים, הירוקים עולים ליתרון במשחק אחרי מהלך יפה. מוחמד עוואד השלים דאבל פס עם שון וויסמן ומצא את רוקאביצה בכדור רוחב יפה, האוסטרלי הגיח והקפיץ לשער עם טאץ' יפה. 



הירוקים חוגגים את היתרון (דני מרון)


דקה 38, לוסיו הברזילאי קיבל כדור עומק יפה ובעט החוצה סמוך לקורה של גלזר. הגנת הירוקים נראית לא מאורגנת.


דקה 51, 0:2 למכבי חיפה! כדור קרן של מוחמד עוואד הגיע לראשו של דוס סנטוס שעשה תנועה יפה לפינה הקרובה ונגח לרשת.



דוס סנטוס חוגג את השער (דני מרון)


דקה 72, איזו החמצה ענקית למכבי חיפה. שון וויסמן נשלח על ידי עוואד ונותר לבד לגמרי מול אג'ידה, הצליח להשכיב אותו ונותר מול שער ריק אך הצליח בדרך כל שהיא לגלגל את הכדור לרשת החיצונית.



פרדי פלומיין, הראה ניצוצות (דני מרון )

אזולאי חוגג (דני מרון)


דקה 90, 0:4 למכבי חיפה! שון וויסמן מחפר על ההחמצה הגדולה שלו 20 דקות לפני כן ומסיים מבצע אישי בו עובר את שני שחקני חדרה עם השער הרביעי של חיפה


קריית שמונה – בני סכנין 1:0

הפועל קריית שמונה אירחה במחזור השלישי של גביע הטוטו את בני סכנין שעדיין לא עברה בבקרה ולא יכולה לשתף את שחקני הרכש החדשים ואת בני בן זקן. למרות זאת, נרשם ציון דרך מסוים כשבני סכנין ניצחה הערב משחק ראשון בגביע הטוטו לראשונה מאז אוגוסט 2014. לאחר מחצית ראשונה דלה באירועים, הבלם הקוסברי אלבן פאנישי מסר את הכדור בצורה רשלנית לשוער ועשה עבירה על שמעון אבוחצירה שקלט את הכדור בקצה הרחבה. אלי חכמון הרחיק את פנישי בדקה ה-49 הותיר את בני סכנין ב-10 שחקנים.


למרות האדום, סכנין עלתה ליתרון 0:1 ליתרון בדקה ה-55 לאחר כדור חופשי נפלא של עלי עותמאן מ-25 מטרים שקיפץ על הדשא ובלבל את שוער קריית שמונה. בני סכנין העלו את מאזנם ל-5 נקודות בשלב הבתים וניצחון ביום ראשון על מכבי נתניה עשוי לעלות אותם לשלב חצי הגמר. לעומת זאת, קריית שמונה שצברה שתי נקודות בלבד איבדה היום באופן רשמי את הסיכוי לעלות לשלב חצי הגמר.


הרכב עירוני קרית שמונה: מהדי זועבי (גד עמוס 77), איאד אבו עביד, מרכוס דיניז, עידן נחמיאס, חגי גולדנברג (עידו דוידוב 72), סמואל בראון (עומר לקאו 80), אפונסו טיירה, מוחמד שכר (לוקאס 57), לוי גרסיה, נייג'ל האסלביינק, שמעון אבוחצירה.


הרכב בני סכנין: מחמוד קנדיל, עלי עוסמאן, סארי פלאח, אלבן פנישי (אדום 49), איהאב שאמי, איאהב גנאים, בהג'ת באשיר (עטאא ג'אבר 46), עלי אבו ריא, פיראס מוגרבי (ישראל זגורי 64), מוחמד כליבאת (חאלד חלאיילה 71), שלומי אזולאי (אוסמה חלאיילה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי