דמולאן ניצח בקטע הראשון של הג'ירו ד'איטליה בירושלים

גיא שגיב
גיא שגיב | דני מרון

ההולנדי היה אחראי לדרמה כשזינק אחרון וסיים ראשון עם 12.02 דקות במירוץ נגד השעון ברחובות הבירה, בשתי שניות פחות מהאוסטרלי רוהן. פרום שנפצע בחימום קבע רק 12.39 דק'. ניב ושגיב עשו היסטוריה

(גודל טקסט)

היום הראשון של הג'ירו ד'איטליה ננעל היום בירושלים. אלפי אנשים גדשו את הקטע הראשון – מירוץ נגד השעון לאורך 9.7 ק"מ והעניקו אווירה נהדרת ל-175 הרוכבים. טום דמולאן, אלוף העולם במיאוצים, זינק אחרון וקטף את הבכורה עם 12.02 דקות והקדים בשתי שניות בלבד את האוסטרלי רוהן דניס, שזינק כשעתיים לפניו כבר ישב בסמוך לפודיום.


לצד המנצח שני סיפורים גדולים. כריס פרום, אלוף הטור דה פראנס, החליק על מכסה ביוב ברחוב ירושלמי במסגרת החימום שערך, נתקל בגדר, נפל ונפצע כשעתיים לפני הפתיחה. הבריטי הופיע למירוץ אבל סיים בזמן של 12.39 דק', פיגור של 37 שניות מההולנדי דמולאן. מכה רצינית למועמד לניצחון בגי'רו. אגב בחימום נפצעו עוד שני רוכבים, אחד מהם הרומני קונסטנטין סיאוטצו פונה באמבולנס לבית החולים עם חשש לשבר בעצם בריח ולא נטל חלק בקטע הראשון, ייתכן אף שיחמיץ את הגי'רו כולו.


הסיפור השני הוא הזווית המקומית. גיא שגיב וגיא ניב עשו היסטוריה כשהפכו לרוכבים הישראלים הראשונים אי פעם בגראנד טור. שגיב סיים בזמן של 13.47 דק' וניב שיצא כשעתיים אחריו סיים בזמן של 13:51 דק'. "זאת היתה חוויה, כשהאדרנלין זורם אתה לא מרגיש את הכאב", סיכם ניב מיד לאחר הסיום, "וכשאתה מרגיש את הכאב, אתה חושב על החוויה. הקהל היה מדהים ועודד אותי. נקווה שגם מחר ומחרתיים יהיה כך. מחכה כבר לעליות של זיכרון". 



הג'ירו הוזנק מרחוב יצחק קריב, סמוך למגדל דוד על ידי בר רפאלי, הפרזנטורית של המירוץ, והסתיים בכיכר צה"ל. הוא הועבר למאות מדינות ברחבי העולם והצפי הוא שחזו בו למעלה מ-600 מיליון צופים. כאמור גם ירושלים עצמה הגיבה היטב והרוכבים זכו ללווי צמוד ומפרגן כולל הטפיחות המסורתיות על הגדרות סמוך לקו הסיום. פאביו סבאטיני האיטלקי התכבד להיות הרוכב הראשון וסיים אותו בזמן של 13:26 דק'. נקודת הביקורת היתה בקילומטר 5.1 בדרך רופין. הקטע נגד השעון כלל לא פחות מ-18 פניות ואין ספור שינויי קצב. הסיומת ב-300 המטרים האחרונים היתה בשיפוע שהגיע עד 9%.





שגיב. לא התרגש מהמעמד וסיים בתוצאה טובה (דני מרון)


לאחר שנרגעו, התפנו שני הישראלים להביע את הרגשתם באופן צלול יותר: "חשוב לי להגיד תודה רבה על העידוד של היום, היה מדהים", אמר גיא שגיב, "לפני הזינוק הרגשתי שהאדמה רועדת מרוב עידוד. הרגשתי תחושות שאי אפשר להסביר אותן, אז ממש תודה לכולם על זה. באופן אישי היה לי מירוץ בסדר גמור, הרגשתי טוב, לא היה לי יותר מדי מה לתת יותר. לא רציתי לקחת סיכונים, אבל היה לי גם חשוב לתת הופעה טובה עם דגל ישראל על החזה ועל הגב, לא לבייש את המדינה ועשיתי בערך את זה. היה מדהים, עכשיו מתחיל הדבר האמיתי".


גיא ניב: "היה כיף אדיר, תודה לכל הקהל שדחף בטירוף, נהניתי מכל רגע. כשכאבו הרגליים פשוט הסתכלתי לצדדים, ראיתי את הקהל האדיר דוחף ומריע ופשוט נהנה מהחוויה. אני שמח שסוף סוף התחלנו, יותר אוהב לעשות את מה שאנחנו עושים עכשיו שזה להתחרות ולרכב מאשר כל מה שעשינ8ו בימים האחרונים. היה מרגש שהמשפחה שלי פה, החברים. אני בטוח שמחר, כשנעבור 10 קילומטרים מהבית שלי תהיה אווירה מחשמלת, יהיה טירוף. אני לא מסתכל על זה שנשארו לי עוד 20 קטעים, מסתכלים בבלוקים קטנים".


שתי קבוצות שהספונסריות שלהן הן בחריין ואיחוד האמירויות הערביות והן גם נושאות את שמן נוטלות חלק בתחרות. מעניין שדווקא הקבוצה מבחריין

התלוננה על החום בירושלים.


#Giro101

☀️ It's hot today…ask to @BoaroManuelepic.twitter.com/ecrp07N660

— Team Bahrain Merida (@Bahrain_Merida) May 4, 2018



לפני שהמירוץ יצא לדרך אמרה רפאלי, הפרזנטורית של הג'ירו: "זה מטורף מה שקורה פה עם כל הנופים והאווירה. אני עצמי לא רוכבת על אופניים. לא מבינה איך הם עושים את זה"



מירוץ על רקע החומות. כך נראה היום הראשון של הג'ירו ד'איטליה (דני מרון)


בשבת ובראשון יוזנקו שני הקטעים הנוספים של הג'ירו בישראל, מחיפה, דרך עכו, לתל אביב ומבאר שבע ועד אילת. משם יטוסו הרוכבים לאיטליה להמשך הג'ירו שיסתיים ברומא ב-27 למאי.


La Madrina della Grande Partenza Bar Refaeli ci dà il benvenuto a Gerusalemme! ❤ | Big Start's Madrina Bar Refaeli welcomes us in Jerusalem! ❤ | La Madrina de la Grande Partenza Bar Refaeli nos da la bienvenida en Jerusalén! ❤ #Giro101pic.twitter.com/VK59KX2nM8

— Giro d'Italia (@giroditalia) May 4, 2018


הרוכבים הישראלים של סייקלינג אקדמי , שגיב וניב זכו לחיזוק מרשים כשראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה הגיעו למתחם של הקבוצה במגדל דוד ולחצו את ידם לפני תחילת המירוץ. רה"מ ורעייתו איחלו הצלחה לקבוצה הישראלית שמתחרה בפעם הראשונה בתחרות בינלאומית גדולה.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי