סביינסון מועמד לבנות ולפתח את פרויקט הנבחרות בגילאים הצעירים

גייר סביינסון
גייר סביינסון | Gettyimages

באיגוד הכדוריד רוצים גורם מקצועי שיוביל את מערך הנבחרות מגילאי הילדים ועד העתודה. מלבד קפטן איסלנד, גם הפורטוגלי רולאנדו פרייטס ונורבגי בנט דהל מועמדים

(גודל טקסט)
שתי נבחרות צעירות של ישראל בכדוריד יתחרו הקיץ באליפויות אירופה לעתודה ולנוער, ובאיגוד, יחד עם מנהלת הפרויקט הלאומי, בוחנים את האפשרות למנות מנהל מקצועי שיוביל ויפתח את פעילות שחקני העתיד.

המטרה היא למנות גורם מקצועי בכיר שיהיה אחראי על הובלת תוכניות האימון ופיתוח הפרויקט בגילאים הצעירים, וזה אומר מבסיס הפירמידה – גילאי הילדים ועד לגילאי העתודה.

הוועדה המקצועית באיגוד, יחד עם הוועדה המייעצת, בחנו מועמדות של 11 אנשי מקצוע מרחבי אירופה. 3 מהם סומנו כמועמדים מובילים, ואיתם ייערכו כעת שיחות התרשמות ועל תנאי שכר.

מדובר במאמן הפורטוגלי רולאנדו פרייטס, מי שהדריך את הנבחרת הלאומית של פורטוגל ואת הנבחרת הצעירה שזכתה ב-2010 במקום השני באליפות אירופה עד גיל 20. רולאנדו היה גם מנהל מקצועי בנבחרות הצעירות בפורטוגל.

גייר סביינסון האיסלנדי הוא שם מוכר ומעניין. מדובר בקפטן נבחרת איסלנד בעבר, ומי שהיה מאמנה של הנבחרת הלאומית של איסלנד בשנתיים האחרונות. מלבד ניסיון כשחקן בליגה הספרדית ובנבחרת איסלנד (342 הופעות, 8 שנים שימש כקפטן) הוא הדריך את הנבחרת הצעירה של איסלנד, ושימש מאמן ראשי בקבוצות מגדבורג הגרמנית וברגנץ האוסטרית. הוא התנסה גם בפרויקטים לפיתוח צעירים בארצו.

המועמד השלישי מוכר לאנשי הוועדה המקצועית והמאמנים בארץ. מדובר בנורבגי בנט דהל, מי שהרצה בחודשים האחרונים בפני חניכי קורס המאמנים "מאסטר-קואוץ'" מטעם האיגוד האירופי. מלבד היותו מרצה נחשב באירופה, דהל עבד בנבחרות הנשים של נורבגיה, הדריך בנבחרות הצעירות ואף אימן בליגת האלופות לנשים.

בתוך כך, נבחרת העתודה שיחקה אמש בגרמניה מול קבוצת גומרסבאך עד גיל 23 (קבוצת המשנה של גומרסבאך מהבונדסליגה) וניצחה 24:30 (אופיר כהן בלט עם 9 שערים). נבחרת העתודה, שתשתתף באליפות אירופה עד גיל 20 שתיפתח ב-19 ביולי בסלובניה – מקיימת מחנה אימונים בגרמניה ותקיים הערב משחק נוסף.

המאמן הלאומי הנכנס אולג בוטנקו החל לגבש סגל שחקנים ולקיים אימונים ראשונים לקראת צמד משחקי האימון שיתקיימו בארץ ב-7 וב-9 בחודש הבא מול נבחרת סלובקיה. הנבחרת תחל את הופעותיה במוקדמות אליפות אירופה 2020 מול נבחרות גרמניה ופולין בשלהי חודש אוקטובר.


אסף לוי נבחר וישמש כעוזרו של בוטנקו בנבחרת הלאומית. השניים עובדים בצוותא מספר שנים בנבחרת הנוער, שגם היא תשתתף באליפות אירופה עד גיל 18 שתיערך בחודש אוגוסט בקרואטיה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי