רולדנאו פרייטאס מונה למנהל המקצועי של נבחרות ישראל הצעירות

נבחרת העתודה כדוריד
נבחרת העתודה כדוריד | האתר הרשמי

הפורטוגלי (53), שאימן בעבר את נבחרת פורטוגל, יהיה הראשון שישמש בתפקיד לקראת אליפות אירופה עד גיל 20 שתחל בחודש הבא בסלובניה. יו"ר האיגוד מיקי צרפתי: "איש מקצוע מהשורה הראשונה"

(גודל טקסט)
 רולאנדו פרייטאס (53), מאמן נבחרת פורטוגל לשעבר, ומי שהדריך את הנבחרות הצעירות בארצו (20 ו-21) באליפויות אירופה ועולם, ישמש כמנהל המקצועי של הנבחרות הצעירות של ישראל בכדוריד, במסגרת הפרויקט הלאומי. פרייטאס, סיכם היום את תנאיו באיגוד הכדוריד, ויחבור בקרוב לפעילות עם הנבחרות הצעירות של ישראל שיתחרו הקיץ במסגרת אליפויות אירופה – עד גיל 20 ועד גיל 18.

מדובר בתפקיד חדש של הוועדה המקצועית באיגוד שמטרתו היא לשפר לא רק את האיכות המקצועית ולהרחיב את בסיס הפירמידה של הכדוריד הישראלי בגילאים הצעירים, אלא לעבוד במתווה מקצועי וניהולי אחיד מגילאי הילדים ועד לעתודה. פרייטאס היה לפני פחות משבועיים בארץ ונפגש עם הוועדה המקצועית באיגוד, והרשים בחזון המקצועי וברזומה העשיר שלו. מדובר כאמור במאמן מנוסה (כ-200 משחקים בינלאומיים הדריך בנבחרות פורטוגל). הוא עבד במסגרת ההתאחדות הפורטוגלית במגוון תפקידים – בניהול מקצועי, כמרצה בינלאומי. בנוסף, הפורטוגלי בעל תואר במדעי הספורט והפיזיולוגיה והוא דובר חמש שפות.

רולאנדו אמר: "אני מאוד שמח על הזכות ועל הבחירה לעבוד עם איגוד הכדוריד בישראל. אחריות גדולה נלווית לאמון שלכם בי. עתיד הכדוריד הישראלי הוא לא רק מה מאיפה אנחנו לומדים, אלא חזון חדש שאנחנו יוצרים בכל יום, בהתנהגות, במחויבות ובתקשורת בינינו. אני מקווה שאוכל להנחות את המחשבות של כולם לתמוך ברעיונות, ולעזור אחד לשני לראות מעבר לגבולות שלנו. אני משוכנע שהמוטיבציה שלי היא המפתח בהצלחה במסע החדש הזה".  

יו"ר הוועדה המקצועית, דודי פלח: "בוועדה המקצועית ובהנהלת האיגוד החלטנו למקד השקעה בדורות הבאים שגדלים, על מנת לייצר את השחקנים המתאימים כדי להתחרות ולהגיע לאליפויות הנחשבות בעולם. מתוך כך, בהמלצת הוועדה המייעצת שמורכבת מאנשי מקצוע מנוסים, בנינו פרופיל מסויים של מנהל מקצועי. חיפשנו דמות עם ניסיון רב בנבחרות צעירות, בניהול של מערכות כלל ארציות, תחת איגוד, ואחרי שבחנו 12 מועמדים – 3 הגיעו לקו הגמר, מתוכם ראיינו שניים (המועמד הנוסף היה הנורבגי בנט דל – א.ס) שהגיעו לארץ. הבחירה הייתה ברולאנדו, אחרי שיחות וחוות דעת מאנשי מקצוע שעבדו ומכירים אותו. הוא מביא עימו ניסיון מוכח בניהול מערכות שכאלו ותהליכים של פיתוח דורות צעירים בפורטוגל, מדינה שבפרופיל הכדוריד שלה די דומה לשלנו. הוא קידם את הכדוריד שם, ואנחנו מצפים שיעשה זאת גם כאן – עם שיטה ברורה מגיל צעיר, הובלה מקצועית גם ברמה הטכנית של מעקב וניהול המאמנים. אנחנו שמחים שהוא מצטרף".

יו"ר איגוד הכדוריד, מיקו צרפתי: "אנחנו רואים במהלך הזה כשינוי גישה של הענף, וכזה שיוביל להמשך צמיחת הפרויקט הלאומי, פיתוח שחקנים צעירים ונבחרות ישראל. הקיץ אנחנו ניצבים בפני אתגר חשוב עם הופעה של שתי נבחרות צעירות באליפויות אירופה, וכאיגוד יחד עם כל הגורמים התומכים בפרויקט – אנחנו פועלים לעשות קפיצת מדרגה נוספת. המינוי של רולאנדו הוא תהליך שהחל בהמלצת הגורמים המקצועיים המייעצים לוועדה המקצועית, ונמשך תוך בחינה מדוקדקת של הדברים. בחרנו באיש מקצוע מהשורה הראשונה, שמביא איתו ניסיון רב ויכולות מוכחות. אנו נעניק לו את כל הכלים שעומדים לרשותנו על מנת שיצליח במשימה החשובה לעתיד הכדוריד הישראלי".

נבחרת העתודה ממשיכה בהכנותיה לקראת אליפות אירופה עד גיל 20 שתחל בחודש הבא בסלובניה, והיא קיימה בימים האחרונים סדרה של 3 משחקי אימון נגד נבחרת סלובקיה בארץ. הנבחרת תשתתף ב-5 ביולי בטורניר הכנה מסכם באיטליה. נבחרת הנוער תעלה בסוף השבוע מהלך בהכנות שלה לקראת אליפות אירופה עד גיל 18 שתיערך באוגוסט בקרואטיה. הנבחרת תתארח בלובק בגרמניה, ותפגוש בטורניר האומות את גרמניה המארחת, נורבגיה ואיסלנד (4 נבחרות שמשתתפות באליפות אירופה).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי