24:25 דרמטי לנבחרת ישראל על פולין משער בשניית הסיום

נבחרת ישראל בכדוריד
נבחרת ישראל בכדוריד | צילום: באדיבות איגוד הכדוריד

יוסי אפו כבש את שער הניצחון והעניק לנבחרת של אולג בוטנקו ואסף לוי תקוות לקראת המשך המשחקים. 1200 צופים נהנו ממשחק מרתק בתל אביב. ניבו לוי וסטלמן כבשו שישה שערים כ"א

(גודל טקסט)
 נבחרת ישראל בכדוריד פגשה הערב (ראשון) בהיכל קבוצת שלמה בת"א את נבחרת פולין, וניצחה 24:25 דרמטי, משער של יוסי אפו בשניית הסיום. זה היה המשחק השני במסגרת מוקדמות אליפות אירופה 2020. אחרי ההפסד במשחק הפתיחה בגרמניה ביום רביעי (37:21), הנבחרת בהדרכת אולג בוטנקו ואסף לוי הציגה יכולת נהדרת מול פולין, וניצחה כאמור אחרי 12:12 בהפסקה.


הנבחרת הלאומית, אולי הצעירה ביותר בתולדות נבחרות ישראל, שיחקה בלי רגשי נחיתות מול נבחרת שמופיעים בה שחקנים מהליגות בגרמניה, צרפת, פולין ואוקראינה, חלקם במועדוני צמרת. צמד המשחקים הבאים של נבחרת ישראל יהיו מול נבחרת קוסובו באפריל 2019 (בחודש יוני ייערכו צמד משחקי הנעילה מול גרמניה בארץ ובפולין).


פיוטר צראפובסקי ופרמיסלאב קראייבסקי כבשו את שני השערים הראשונים עבור פולין, אבל דניאל שקלים וגיל פומרנץ עם צמד שערים הבקיעו וביצעו מהפך ל-2:3 (דקה 8). שערים של ניבו לוי ועמית סטלמן שמרו את הנבחרת ביתרון, אבל איבודי כדור החזירו את היתרון לפולנים. גיל פומרנץ עם צמד שערים נוסף השווה ל-7:7. אלימלך סיפק את העצירה הרביעית, אבל הנבחרת התקשתה לשמור על ריכוז והפולנים עלו בשתי התקפות מתפרצות ליתרון 7:9 (21).



סטלמן. משחק נהדר של הנבחרת (הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)


ניבו לוי סחט פנדל במהלך אישי, אבל פומרנץ החטיא.  אחריו הגיע מהלך מצוין של אופיר כהן ויוסי אפו, והפעם סטלמן דייק בזריקה מ-7 מטרים – 9:8. פומרנץ השווה במתפרצת, אלימלך סיפק את העצירה השישית שלו, אבל הפולנים במתפרצת השישית שלהם בסה"כ עלו ל-9:10. סטלמן השווה – 10:10, ואלימלך המצטיין במחצית הראשונה שוב היה עם עצירה. יוסי אפו העלה את הנבחרת ליתרון 10:11, רגע לפני הפסקת המחצית. הפולנים השוו, ושערים של ירמי סידי ויאן צזווארה קבעו שוויון 12:12 במחצית.



פומרנץ בדרך לשער הפולני (הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)


הפולנים עלו בפתיחת המחצית השנייה ל-14:17. שערים של ניבו לוי ויוסי אפו עצרו את המומנטום של הפולנים וצימקו ל-18:17. לוי קבע שוויון 18:18 (42) והעלה את מאזנו האישי ל-5 שערים לצד 5 אסיסטים. אלימלך המשיך להצטיין, והמאמן הפולני פיוטר פרזיבקי הזעיק פסק זמן. הנבחרת האורחת עלתה ל-19:21, אבל ניבו לוי צימק לשער. אלימלך הוסיף עצירת פנדל אך פולין עלתה ל-20:22 עם הכניסה לעשר הדקות האחרונות. 


הנבחרת סירבה להיכנע, וירמי סידי צימק ל-22:21. יובל גררה הוסיף שער נוסף, פולין עלתה ל-22:24. הדרמה נמשכה, כשסטלמן צימק ארבע דקות לסיום לשער. אלימלך, בעצירה ה-15 והחשובה במשחק, העניק סיכוי לנבחרת. גיל פומרנץ סחט פנדל, וסטלמן השווה ל-24:24, דקה ועשר שניות לסיום. פולין לקחה פסק זמן, והחלה את ההתקפה האחרונה שלה 56 שניות לסיום. שער ניצחון של יוסי אפו בשניית הסיום העניק לנבחרת ניצחון ענק – 24:25.


כבשו לישראל: ניבו לוי וסטלמן 6, גיל פומרנץ 5 אפו 3, סידי, גררה 2, שקלים 1. הרבה לכבוש לפולין: ארקדיוש מוטריטו 6. שפטו אנגלוס ארגירידיס וכריסטוס מוטאס (קפריסין), לעיני כ-1,200.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי