"זה חלום שהתגשם לשמוע את התקווה על הפודיום בישראל"

שגיא מוקי
שגיא מוקי | דני מרון

אלוף אירופה הטרי בג'ודו, שגיא מוקי, רץ אחרי זכייתו לקהל המריע. מאמנו אורן סמדג'ה הניף אותו באוויר ואמר: "הישג ענק. שגיא נתן בקרב הזה 200 אחוז". צפו בחגיגות

(גודל טקסט)

שגיא מוקי רץ בטירוף אל היציעים המלאים ב-4000 צופים שהריעו לו. מאמנו אורן סמדג'ה זינק עליו בחיבוק אדיר והניף אותו באוויר. 


מוקי הנרגש, עדיין בלי אוויר אחרי הקרב הקשה אמר: "אני עדיין לא מעכל את זה. הקהל העניק לי כח. זה חלום שהתגשם, לזכות באליפות אירופה על אדמת ישראל. אורן סמדג'ה עשה המון למעני ואני חייב לו הרבה. לקראת טוקיו? יש עוד זמן. תנו לחוש את הרגע. זה חלום שלי לעמוד על הפודיום ולשמוע את התקווה כאן בישראל. תודה לקהל המדהים שדחף אותי". 


הג'ודוקא מיהר אל הפודיום לטקס חלוקת המדליות ושר את התקווה בגרון חנוק מדמעות כשהאלפים מצטרפים אליו בשירה אדירה.


מוקי הוסיף: "אני עדיין לא במצב הפיזי שבו אני צריך להיות. עברתי לקטגוריית משקל גבוהה יותר, מ-73 ק"ג ל-81 ק"ג. זה מעבר חד ולא קל היה להסתגל למשקל החדש. במשך תקופה נמנעתי מלהתחרות כדי להתחזק. ויתרתי על הדירוג העולמי, ויתרתי על תחרויות בעולם, כדי לבנות את עצמי. היום הקהל הביתי הנהדר נתן לי אנרגיות שהביאו את ההישג הגדול. אורן עבד איתי על טקטיקת קרב שהצליחה".   



שגיא מוקי ומדליית הזהב (דני מרון)


מאמן נבחרת הגברים של ישראל אורן סמדג'ה אמר. "קודם כל תנחומים למשפחות ההרוגים באסון בנגב אתמול. זה יום עצוב מהול בשמחה. ראינו כאן ספורטאי על של מדינת ישראל שנלחם ועשה הישג ענק. הוא נתן 200 אחוז. אני גאה בו".


יו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי היה נרגש: "שגיא לא חשב על משהו אחר, רק על מדליית זהב. היום הוא עשה את זה לעיני הקהל המדהים הזה. אני עצמי נרגש מהקהל ומופתע לטובה מהכמות הגדולה שהגיעה לתחרויות. הקהל הזה כל כך דוחף את הספורטאים שלנו שזה פשוט מדהים. עכשיו נמשיך עד לטוקיו. אורן סמדג'ה ילווה את שגיא עד המשחקים האולימפיים והשמים הם הגבול. ההישג הזה ידחף את מוקי קדימה".


משה פונטי הודה לשרת הספורט מירי רגב שבזכות הכספים שדאגה להעביר לאיגוד הג'ודו, ניתן היה לקיים לדבריו את אליפות אירופה בישראל.



מוקי חוגג את ניצחונו (דני מרון)


השרה רגב: "גאה ונרגשת על ההישג של אלוף אירופה שגיא מוקי"

שרת התרבות והספורט מירי רגב בירכה על ההישג המרשים של הג'ודוקא שגיא מוקי שזכה בתואר אלוף אירופה בג'ודו ובמדליית הזהב באליפות אירופה המתקיימת בתל אביב. 


"אני גאה ונרגשת על ההישג האדיר של שגיא מוקי. הוא ריגש מדינה שלמה בלחימה בלתי מתפשרת על המזרן. הרוח הישראלית ניצחה היום. איזה כיף לקבל כך את השבת עם מדליית זהב והמנון התקווה שמתנגן על הפודיום. הג'ודו מוכיח שוב שהוא ענף שמביא כבוד רב לספורט הישראלי", אמרה.


 

יששש!!
הילד ענק! pic.twitter.com/IVtuhYHGuS

— Segev Sport (@SegevSport) April 27, 2018


על הזכייה במדליית הזהב, באליפות אירופה בג'ודו יקבל שגיא מוקי מענק מיוחד של 40 אלף שקלים מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל, משרד התרבות והספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט. מאמנו אורן סמדג'ה יקבל מענק של 20 אלף שקלים.




 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי