שגרירת תאילנד בישראל: האיגרוף התאילנדי מקרב בין המדינות

משלחת לוחמי מואי טאיי בישראל
משלחת לוחמי מואי טאיי בישראל | אלבום פרטי

השגרירה וונגקוביט הצהירה במסגרת מופע של לוחמי מואי טאיי: "אולי נארגן מחנות אימונים לישראל בתאילנד". היועץ לשר החוץ התאילנדי אנאמארן: "הענף הוא חלק מהתרבות שלנו, מקווים שיהיה חלק מאולימפיאדת 2024"

(גודל טקסט)

בדצמבר 2016 האיגרוף התאילנדי (Muay Thai) קיבל הכרה כספורט אולימפי, ונציגי הענף יוכלו להגיש בקשה להיות חלק מהמשחקים האולימפיים החל מדצמבר 2019. במסגרת שיתוף הפעולה בין ישראל לתאילנד, נערך אתמול (חמישי) ברמת השרון מופע לחימה מסורתי בהשתתפות המאסטר סאנה טובטימטונג, הלוחם וויטאוואט קא-סום ומיטב הלוחמים בסגנון הגנה עצמית – מואי בוראן. באירוע, שהתקיים במכון בהדרכתו של יניב בר-עוז, נכחו יועץ לשר החוץ התאילנדי – צ'איסירי אנאמארן, שגרירת ישראל בתאילנד – פנפראפה וונגקוביט וקונסול הכבוד של תאילנד בישראל – ערן סטרוד.

האירוע החל בפתיח של נציג השגרירות התאילנדית שאמר: "זוהי אחת מאומנויות הלחימה המוכרות והטובות בעולם. אנחנו כאן להפגין כבוד ואהבה לעם ישראל". אל הבמה עלו שישה לוחמים ולוחמת אחת, בלבוש מסורתי וחבלי כותנה במקום כפפות איגרוף. הלוחמים, שנמצאים בעיצומו של מסע אירועים בינלאומי, סיפקו מפגן לחימה מדהים, עם מיטב המהלכים של אומנות הלחימה העתיקה. עומר רוזנברג, מומחה לאומניות לחימה וכושר גופני, שנכח באירוע סיפר על המואי בוראן: "מעניין ומרתק לראות את התפתחות הענף בישראל. אנחנו מוכרים כמעצמה עולמית באיגרוף תאילנדי, ומואי בוראן היא שיטת ההגנה העצמית הלאומית שבמקור פותחה כדי להגן על בית המלוכה. זהו ציון דרך חשוב לענף בישראל וכבוד גדול לזכות בביקור מקצועי כזה".

לאחר המופע עברו הלוחמים התאילנדים לאימון סגור עם קבוצת המתאמנים הבוגרת של המכון של בר-עוז וגםעם  תלמידיו של יוסי שוקרון מרחובות. גם קבוצת הילדים זכתה לאימון אישי. מאסטר טובטימטונג הסביר למתאמנים שבאגרוף תאילנדי חשוב שללוחם תהיה אש פנימית. הענף הוא דרך חיים ללוחמים. זהו מקדש של שקט ומדע על גוף האדם, כיצד להתגונן ולפגוע ביריב, סיפר המאסטר. במהלך האימון הגיעו השר אנאמארן והשגרירה וונגקוביט, והתרשמו מההשקעה של צוות המתאמנים הישראלים.

בתאילנד מקווים שהענף יהיה חלק מאולימפיאדת 2024 בפאריס, ובתום האימון המשותף, השר אנאמארן סיפר כיצד שיתוף הפעולה בין ישראל ותאילנד מתבטא גם דרך המואי טאיי: "קודם כל אני רוצה לומר תודה לשותפנו הישראלים על האירוע. שלחנו את מיטב הלוחמים כדי להדגים את המואי טאיי בישראל. האיגרוף התאילנדי מפורסם בכל העולם. במדינות רבות יש המון מתאמנים וישנם גם כמה אלופים מדינות מסוימות. גם כאן בישראל יש את נילי בלאק שהיא אלופה בינלאומית".

מאסטר טובטימטונג וקא-סום במהלך האימון המשותף (צילום: עדי כפיר)
מאסטר טובטימטונג וקא-סום במהלך האימון המשותף (צילום: עדי כפיר)

השר המשיך וסיפר: "היחסים בין שתי המדינות מצוינים. הענף הוא חלק מהתרבות שלנו. עלינו להציג את הענף גם בישראל, מדוע כדאי להתעניין בספורט הזה. אנחנו רוצים לעזור למתאמנים בישראל לפתח את היכולות שלהם בעזרת האותנטיות שלנו. יכולים אלופים ישראלים נוספים, אבל כדי להיות אלוף צריך ללמוד ולהבין את הדרך. אנחנו מקווים שמואי טאיי יהיה באולימפיאדת פאריס ב-2024, ואנחנו מחפשים תמיכה ממדינות נוספות שיקבלו את אומנות הלחימה הנדירה, הערכית והספורטיבית שלנו".

השגרירה וונגקוביט סיפרה בהתרגשות: "התקבלנו בזרועות פתוחות על ידי חברינו הישראלים. ראיתי היום המון ילדים שאוהבים ונהנים להתאמן במואי טאיי. אני מאוד שמחה לראות שהענף מפותח בישראל ואני אתמוך בהתפתחות שלו. אולי נוכל לארגן מחנות אימונים בתאילנד לתלמידים מישראל, שם יוכלו לספוג את התרבות וללמוד איגרוף תאילנדי. המדינות שלנו מאוד קרובות מהמון אספקטים ואיגרוף תאילנדי הוא בהחלט אחד מהם. אם המואי טאיי יצליח להגיע לאולימפיאדת 2024, יהיו גם לישראל כמה נציגים בכירים".

 

השר אנאמארן. "מציגים בפני העולם את המואי טאיי" (עדי כפיר)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי