נתן לוי זכה באליפות גרייסי נשיונל בג'יו-ג'יטסו ללא חליפה במשקל פתוח

נתן לוי. שי בכר
נתן לוי. שי בכר | אלבום פרטי

לוחם ה-MMA הישראלי עם הישג ענק ואמר: "ההישג הכי גדול שלי מחוץ לכלוב". הישראלי הביס יריב מהרפובליקה הדומיניקנית בגמר: "נלחמתי כאילו החיים שלי תלויים בזה"

(גודל טקסט)

הישג ענק לנתן לוי. לוחם ה-MMA השתתף בסוף השבוע האחרון באליפות ארצות הברית בג'יו-ג'יטסו ברזילאי ללא חליפה בחגורות כחולות, וזכה בקטגוריית משקל פתוח התובענית. האפשרות להשיג ניצחון בטורניר הייתה דרך הכנעות בלבד, וזהו היה הקרב הראשון של הישראלי בקטגוריית משקל 79 ק"ג. כל סיבוב נמשך 10 דקות ואם לא מצליחים להגיע להכנעה, נכנסים להארכה ושם מפנים אחד לשני את הגב ומנסים להגיע להכנעה. במידה וגם בהארכה אויו הכנעה, משכללים את כל הזמן שלקח ללוחמים לצאת ביחד מהפוזיציות הרעות ומי שברח בפחות זמן ניצח.

לוי החל את דרכו בטורניר במסלול "אבסולוט" כבר בשלב רבע הגמר כשניצח יריב אמריקאי, שגבוה ממנו, בבריח יד. האמריקאי כמעט הצליח להתחמק מהנעילה, אך הישראלי הצליח לתפוס אותו בבריח על כף היד וניצח. בשלב חצי הגמר לוי פגש יריב ברזילאי שהגיע במשקל 100 ק"ג, וגרם לחיים קשים ללוחם הישראלי. למרות הבדלי המשקל, לוי הצליח לנעול את יריבו בחניקת משולש והעפיל לחצי הגמר.

בגמר הלוחם הישראלי התמודד מול יריב מהרפובליקה הדומיניקנית, והשניים סיפקו קרב קשוח ואינטנסיבי. לוי אמר לספורט1: ""היה לנו קרב קשוח מאוד. הוא תפס אותי בבריח על כף הרגל והכאב היה גדול. כשראיתי שהרגל לא נשברת, הבנתי שאני לא צריך להיכנע, למרות הכאב, וזה קנה לי זמן לצאת מהנעילה. משם עברנו להארכות, אבל לא הצלחנו להכניע אחד את השני. נכנסנו לסיבוב האחרון כשהוא מוביל עליי ב-40 שניות וידעתי שהוא מוביל, שזה הכל או כלום.

"ברחתי במהרה מתפיסת גב", המשיך לספר הלוחם הישראלי. "בפינה שלי הסבירו לי שאני חייב להחזיק לפחות 40 שניות בפוזיציה. לא ידעתי כמה זמן עובר אבל המשכתי להחזיק כאילו החיים שלי תלויים בזה. בסוף התברר שחזרתי מעל דקה וחצי וניצחתי בפער גדול. זה ההישג הכי גדול מחוץ לעולם ה-MMA".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי