ברוך: הפסגה תתגמל אותי בגדול. שואף לזכות באליפות העולם

בר ברוך
בר ברוך | אלבום פרטי

רק בן 21, אבל לנהג מכרמיאל כבר 28 תארים בינלאומיים וחוזה תחת ענקית המכוניות למבורגיני. בראיון מיוחד לספורט1 הוא מספר על ההישגים המשמעותיים, הקשיים, התמיכה מבית והמטרות הגדולות

(גודל טקסט)

ענף הספורט המוטורי חווה צמיחה והצלחות בשנים האחרונות בגזרה הישראלית, כאשר אחד האחראים על הפיתוח והגדילה של הענף בארץ הוא בר ברוך. הנהג הישראלי אומנם רק בן 21, אך בארון הגביעים שלו בכרמיאל יש לא פחות מ-28 תארים בינלאומיים שצבר במהלך הקריירה. בראיון בלעדי לאתר ספורט1 ברוך פותח את לבו וחושף את התשוקה לספורט המוטורי, התמיכה והדחיפה מהמשפחה, הישגים חסרי תקדים, הקשיים בישראל, שיתוף הפעולה עם למבורגיני וחוויות חסרות תקדים עם המון אדרנלין.

ברוך, שהשתחרר מצה"ל רק לפני ארבעה חודשים, הוא האח הבכור לנעם בת ה-19 ורומי בת ה-16. את התשוקה והלהט למכוניות ספג מהבית שחי את העולם המוטורי: "אבא שלי אוהב מכוניות ומוטוריקה. מגיל צעיר קיבלתי חינוך לספורט מוטורי ואהבה למכוניות. בבית שלנו נושא המכוניות מאוד מודגש, יש לנו דגמים, מכוניות ובעצם כל מה שמתקשר לענף נמצא בביתנו. מגיל צעיר ההורים תמיד דחפו, הם תמיד האמינו שיש בי משהו מעבר למתחרים ושצריך להשקיע בי כדי שאגיע גבוה. אחיותיי לא ממש מתעניינות ברכבים, אך הן תמיד מעודדות וצופות במרוצים. הקשר ביני לבין אבי מאוד טוב. הוא מגיע לכל מירוץ, ונהנה מהחוויה עצמה וכמובן מהביצועים שלי. ההורים תמיד היו שם בשבילי ודחפו שאגיע גבוה".


"בבית שלנו נושא המכוניות מאוד מודגש, ההורים דחפו". ברוך עם מירי רגב

 מגיל צעיר נהג המרוצים הישראלי חי את ענף הספורט המוטורי וכבר בבית הספר היסודי החלה הדרך המוצלחת של ברוך והוא בחיים לא ישכח את הפעם הראשונה שהתחרה: "בהיותי ילד, תמיד חלמתי להיות נהג מרוץ. רוב התעסקותי הייתה סביב רכבים, ותחום העניין העיקרי ואפשר לומר גם קצת בלעדי היה רכבים ומרוצים. הקריירה שלי החלה כבר מגיל קטן במרוצי קארטינג בישראל. את המירוץ הראשון שלי ערכתי כשהייתי בן 10 בלבד, וזכיתי בו במקום השלישי. זו הייתה חוויה שלא אשכח בחיים. הרגשת האדרנלין והעוצמות היו פשוט אלוהיות".

ההצלחה במירוץ הראשון רק חיזקה את תחושת הייעוד של ברוך לגבי המשך הקריירה: "השתתפתי בתחרויות קארטינג בארץ, לאחר מכן עברתי למירוצי קארטינג באירופה ומשם הגעתי לעולם הפורמולות ומרוצי המכוניות. ב-2013 נבחנתי ביחד עם עוד מאות נהגים באקדמיית הכישרונות הצעירים של BMW, ונבחרתי להיות חלק מ-11 הנהגים המהירים בעולם לגילאי 15-18. באותה השנה הגיע רגע מאוד גדול עבורי, כשביצעתי מירוץ פורמולה 3 שחימם את סבב הפורמולה 1. בשנתיים לאחר מכן כבר השלמתי עונות בסבב הפורמולה 4 FIA. את הפעם הראשונה שנהגתי ברכב מרוצים גם לא אשכח. אני זוכר את עצמי מסתכל קדימה אל הכביש מתוך קסדת המרוצים, כשאני מביט בהגה המרוצים ומצדיי עיניי נמצאים גלגלי מכונית הפורמולה, בדיוק כמו שבתור ילד הייתי רואה תמיד במשחקי הקונסולות. פתאום נפל לי האסימון, הקונסולה הפכה למציאות".

הצלחתו של נהג המרוצים הישראלי לא נעלמה מעיניהן של חברות המכוניות הגדולות בעולם, וב-2016 הגיע הרגע ששינה את חייו: "לאחר שלוש עונות במרוצי הפורמולה, ב-2015 סקאוט של חברת המכוניות למבורגיני‘ צפה בי באחד ממרוצי ליגת הפורמולה 4. לא עבר זמן רב וקיבלתי זימון לנהוג במירוץ ניסיון כנהג אורח בסוג מכוניות הספורט הגדולות והחזקות בסבב האיטלקי והקשה ה-GT Cup היוקרתי. המירוץ הזה היה הראשון שלי בסוג מכוניות אלו, ובחנתי את המכונית במסלול מרוצים אחר יומיים בלבד לפני התחרות. סיימתי במקום הראשון וסוף שבוע המרוצים הזה שינה לגמרי את מעמדי בעולם המרוצים וגרם להחתמתי כנהג פיתוח של למבורגיני". 


ברוך. למבורגיני נותנת לו את הבמה

החתמתו של ברוך בלמבורגיני הקפיצה את הקריירה מספר שלבים קדימה: "היום אני נהג מרוצים פיתוח רשמי, אחד מתוך 13 נהגים בעולם של חברת למבורגיני. בנוסף, חברת שדרוג המכוניות 'מנהרט‘ הגרמנית, שמתמחה בשיפור ובניה מחדש של רכבי ספורט גרמניים, אימצה אותי ואני נהג הפיתוח הרשמי של החברה. לאחר ניצחונות והישגים רבים בשנת 2016, שאחד מהם היה ניצחון במירוץ היוקרתי ביותר באליפות אירופה שנערך במסלול הנורבורגרינג בגרמניה, למבורגיני החליטו להקפיץ אותי לקטגוריה הבכירה ביותר במרוצי היוקרה כבר לאחר שנה אחת. ב-2017 כבר התחריתי באליפות איטליה היוקרתית לרכבי יוקרה – Super GT3 תחת למבורגיני".

למרות ההצלחות של ברוך ושל נהגים אחרים שמייצגים את ישראל ברחבי העולם, תקרת הזכוכית אל תודעת המיינסטרים עדיין לא נשברת וקשה לספורטאים להתקיים כלכלית: "עצוב שזו הסיטואציה. בתקופה האחרונה זכיתי לקצת יותר חשיפה מבעבר, אך היא לא מספיקה. מרוצי המכוניות הוא ספורט מאוד חיובי, המעודד בטיחות בדרכים ופתרונות חדשניים לתחומי זיהום האוויר והתקדמות התחבורה. בנוסף, מרוצי המכוניות יוצרים עניין ואחווה בקרב הצופים. אני רואה בישראל את האהדה לתחום הרכבים גם מקרב אנשים שלא בתוך הראש המוטורי. התחום חדש ומעורר עניין ואני מאמין שאם יבנה נכון בארצנו, הוא יגדל ויתפתח. במרוצי המכוניות צריך להשקיע המון כספים, ומרוויחים רק בטופ. נכון להיום אחרי השקעה רבה בעיקר מצד המשפחה ועזרה בשנה האחרונה מספונסרים, אני קרוב מתמיד לפסגה. הפסגה תתגמל בגדול אותי ואת האנשים סביבי שתמכו בי להגיע לשם, אך הדרך לשם ממש לא הייתה פשוטה".

למרות הקושי לכלכל את עצמו, ברוך משקיע את כל כולו בספורט המוטורי וזה מתאפיין גם באורח חיים ספורטיבי ותובעני במיוחד: "שבוע האימונים שלי מחולק לשלושה אימוני אירובי ושלושה אימוני כוח, בשילוב עם אימוני מדיטציה לריכוז וסימולטור נהיגה. תחום מרוצי המכוניות מוגדר כאחד מענפי הספורט האינטנסיביים שקיימים. מכוניות המרוץ קשות פיזית לנהיגה, חם מאוד בתוכן (כ-50 מעלות צלזיוס) וכוחות ה-G מאוד גבוהים (הכוחות שפועלים מכדור הארץ כתגובה למהירות הגבוהה). מרוץ מכוניות לוקח כ-30 דקות של נהיגה רצופה, בהן אני מאבד כשני ק"ג ממשקל גופי. אני גם מתאמן חזק על הפן המנטאלי ומתרגל מדיטציות רבות. הרעיון הוא להיכנס לרכב עם ראש נקי ומפוקס, שיאפשר לי לבצע ברעננות ובפיקוס המלא את מה שהתאמנתי עליו. נהיגה ב-300 קמ"ש ויותר, כאשר המרווח בין מכוניות למכונית הוא סנטימטרים בודדים, מצריכה ריכוז ומאמץ רב".


"קרוב מתמיד לפסגה, היא תתגמל אותי בקרוב"

כמובן שהשם הבולט ביותר בספורט המוטורי הוא סבב המרוצים של פורמולה, ולמרות זאת הנהג הישראלי יודע שהוא נמצא במקום טוב: "סבב הפורמולה 1 פתח פער עצום מנהגים עם יכולות ונהגים עם ממון. היום כדי להיכנס לסבב לא מספיק להיות נהג כשרוני ומהיר, צריך להשקיע הון ראשוני של עשרות מיליוני אירו. נכון להיום, לפי ביצועיי על המסלול, נראה כי אני מחזיק בכישורים לנהוג שם, אך הפער הכלכלי הוא עצום. לעומת זאת, נהגים גדולים רבים מבצעים מעבר דומה לתחום מכוניות ה-GT כמו שאני עשיתי, בזכות התחרותיות והאגרסיבית בתחום וכאן הנהג מדבר".

כעת ברוך מחכה לפתיחת העונה המוטורית וחושף את שאיפותיו לעתיד: "העונה הקרובה מתחילה באפריל. נכון להיום אני מנוע מלספר על המירוץ הקרוב ובאיזה רכב אנהג. כיום אני מתחרה במרוצי מכוניות היוקרה הבכירים ביותר בעולם המרוצים per GT3Su, והתוכניות לשנה הקרובה הן להתחרות שוב באליפות איטליה וגם להיכנס לאליפות העולם. השאיפה היא לנצח את אליפות העולם למרוצי ה-Super GT3. אני רואה את עצמי בשנתיים הקרובות באליפות עולם, ומנצח אותה".


"השאיפה היא לנצח את אליפות העולם למרוצי ה-Super GT3"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי