הנשיא ריבלין: "מצפים שיתוקן העוול ותהיה דקת דומיה לזכר הנרצחים"

הנשיא ריבלין ואילנה רומנו (עמוס בן גרשום / לע"מ)
הנשיא ריבלין ואילנה רומנו (עמוס בן גרשום / לע"מ) | אתר רשמי

במינכן הוקם אתר לזכרם של 11 הספורטאים הישראלים שנרצחו באולימפיאדת מינכן 1972 ונשיא המדינה נשא דברים: "יש שרואים בטבח גבורה. אסור להיות סלחניים לטרור"

(גודל טקסט)

 נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נשא היום (רביעי) דברים בטקס הזיכרון לנרצחי אולימפיאדת מינכן 1972 והשתתף בטקס חנוכת אתר ההנצחה לספורטאים שנטבחו.

בטקס, בו נכחו גם נשיא גרמניה וראש ממשלת בוואריה, אמר ריבלין: "אנו צועדים כאן, ומתינו צועדים איתנו. אנחנו מהלכים כאן ואיתנו הילדים שלכם, הנכדים שלכם, בני המשפחות שלכם וחבריכם למשלחת, כל אלה שלא שכחו אתכם לרגע.

"אנו מהלכים כאן עם ספורטאים ישראלים זוכי מדליות אולימפיות שראו בכם סמל ומופת והגשימו את חלומכם לשוב ולהתחרות במשחקים האולימפיים ולהביא לישראל מדליה, גם בשבילכם, גם בשמכם, כי החלום שלכם היה לצוואה. אנחנו מצפים שיתוקן העוול ותהיה גם דקת דומיה לזכר הנרצחים בפתח המשחקים האולימפיים", הוסיף נשיא המדינה בטקס.


נציגי המשפחות מסירים את הלוט מעל קיר הזיכרון (עמוס בן גרשום / לע"מ)

מוקדם יותר, בטקס חנוכת אתר ההנצחה לספורטאים שנרצחו באולימפיאדה, הציג שר החינוך של בוואריה ד"ר לודוויג שפאנלה את אתר ההנצחה ולאחר מכן נציגי משפחות הספורטאים הסירו את הלוט מעל קיר הזיכרון. בסוף הטקס עמדו הנוכחים דקת דומייה לזכר הנרצחים ולאחריה נשאה דברים נציגת המשפחות, אילנה רומנו, אלמנתו של יוסף ז"ל.

"45 שנים אחרי הטבח הטרור הבינלאומי ממשיך לאיים ולפגוע, באזרחים חפים מפשע. יש שעדיין רואים בטבח הספורטאים מעשה גבורה. רק בשנה שעברה ציינה תנועת פת"ח את טבח הספורטאים כ'אירוע הירואי'. המרכז שאנו חונכים היום צריך להעביר מסר לעולם כולו: אסור להיות סלחניים לטרור", סיכם נשיא המדינה ריבלין.

"אירוע חנוכת אתר ההנצחה לי"א חללי מינכן בכפר האולימפי במינכן, הוא המשך ישיר לשינוי בהתייחסות התנועה האולימפית וממשלת גרמניה להנצחת 11 המאמנים והספורטאים האולימפיים של ישראל שנרצחו במשחקים האולימפיים במינכן 1972", הוסיף יגאל כרמי יו"ר הוועד האולימפי בישראל עם סיומם של הטקסים במינכן, "הדבר קורה אחרי שנים רבות בזכות מאבקן העיקש של שתי נשים אמיצות האלמנות אילנה רומנו ואנקי שפיצר שהביא לשינוי המהותי בתנועה האולימפית".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי