ננעל טקס הפתיחה של אולימפיאדת החורף, דגל ישראל הונף

טקס הפתיחה של אולימפיאדת החורף
טקס הפתיחה של אולימפיאדת החורף | Gettyimages

משחקי החורף יצאו לדרך בטקס נוצץ באצטדיון האולימפי בפיונגצ'אנג ובקור עז. אלכסיי ביצ'נקו הוביל את המשלחת הישראלית. המשלחת המארחת נכנסה במשותף עם צפון קוריאה למרבה ההתרגשות של ההמונים

(גודל טקסט)

טקס הפתיחה של אולימפיאדת החורף 2018 נערך היום (שישי) באצטדיון האולימפי של פיונג'צאנג, בירת דרום קוריאה, לעיני מכובדים רבים מרחבי העולם ביניהם סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס, נשיא צרפת עמנואל מקרון ואחותו של מנהיג צפון קוריאה, קים יו צ'ונג.

האתר בו נערך האירוע הנוצץ נבנה במיוחד לכבוד משחקי החורף ו-35 אלף צופים הגיעו לאצטדיון תחת קור עז (כ-20 מעלות מתחת לאפס). באתר לא יתקיימו בו משחקים, אלא רק אירועי הפתיחה והסיום של האולימפיאדה. שידור הטקס הועבר ביותר מ-200 מדינות ברחבי העולם. במהלך האירוע נשבר שיא כש-1,118 מזל"טים ריחפו באוויר.

בטקס כניסת המשלחות הראשונים להיכנס היו, לפי המסורת, היוונים. המשלחת הישראלית (המדינה ה-60 במצעד) נכנסה כשאלכסיי ביצ'נקו החזיק בדגל והוביל את עשרת חבריו. היסטוריה והתרגשות נרשמו כשהמשלחות של המדינה המארחת ושל צפון קוריאה נכנסו במשותף תחת דגל האיחוד הקוריאני.

לאחר כניסת המשלחות ומספר נאומים של המארגנים, הדגל האולימפי הוכנס לאצטדיון כשהוא נישא על ידי ספורטאים מקומיים ותיקים וצעירים גם יחד. כ-3,000 ספורטאים ואלפי מלווים נוספים מ-92 מדינות צעדו בטקס המסורתי.

המשלחת האמריקאית (gettyimages)
המשלחת האמריקאית (gettyimages)

טקס הפתיחה של אולימפיאדת החורף (gettyimages)
טקס הפתיחה של אולימפיאדת החורף (gettyimages)

חברי המשלחת הישראלית (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי