אלוף במים וביבשה: גל נבו פרש משחייה במסע"ת חגיגית

גל נבו
גל נבו | דני מרון

השחיין המעוטר של ישראל הודיע על פרישה בגיל 31: "אני לא הולך לשום מקום, אני עובד על סטארט-אפ שמטרתו לשפר את הספורט שאני כל כך אוהב". מאמנו בעבר ליאוניד קאופמן העניק לו מגן הוקרה: "סמל להצלחה, גאה בו"

(גודל טקסט)
גל נבו, השחיין המעוטר ביותר של ישראל בכל הזמנים, ערך היום (שני) מסיבת עיתונאים מיוחדת בה הודיע על פרישה מפעילות תחרותית אחרי למעלה מ-20 שנות שחייה, כשהוא בן 31.


את מסיבת העיתונאים פתח מנכ"ל הוועד האולימפי, גילי לוסטיג שאמר בהתרגשות: "גל וחבריו הובילו את השחייה הישראלית להישגים גדולים. העיתוי מושלם כי רק אתמול הסתיימה אליפות אירופה לנוער והחבר'ה שלנו חוזרים עם שתי מדליות זהב ואחת כסף, לכן העיתוי של גל סמלי. גל נבו ייצג אותנו בשלושה משחקים אולימפיים במקצים הכי קשים, מעורב 200 ו-400 מטרים בדור של הכי תותחים (פלפס, לוכטה וכו') ולמרות זאת היה בצמרת האירופית והעולמית עם הישגים נהדרים וערכים שאין כמו גל לסמן אותם בצניעותו ואופיו שכבש את לבבות כולם. בשם היחידה לספורט הישגי והוועד האולימפי אנחנו אוהבים אותך מאד, תודה ענקית על כל מה שנתת. כל מה שתעשה אתה תצליח".


לאחר הדברים המרגשים נבו דיבר והודה לרשימה ארוכה מאד של אנשים שהיו לצידו לאורך כל הדרך: "לא תכננתי לפרוש, אבל כן רציתי להגיד באופן רשמי שאני מפסיק להיות שחיין תחרותי. אני לא הולך לשום מקום והצעד הבא שלי זה להקים סטארט-אפ שאני כבר עובד עליו שנה וחצי, כשהמטרה היא להביא חדשנות ומהפכה עולמית לספורט שאני כל כך אוהב".



נבו זוכה לפרידה חגיגית במיוחד (דני מרון)


ד"ר ליאוניד קאופמן
, מאמן נבחרת ישראל בשחייה ומאמנו לשעבר של נבו העניק לו את מגן ההוקרה מאיגוד השחייה על כל מה שעשה עבור השחייה הישראלית: "לא עשיתי ספירה, אבל בווינגייט עברו למעלה ממאתיים שחיינים. היו כוכבים וגל ביניהם. אני גדלתי על גל ולמדתי את המקצוע עליו. אני הייתי מורה שלו והוא היה מורה שלי, גל זה הרבה מהקריירה שלי ואני מודה לו מאוד. גל הוא סמל להצלחה ללא הרבה כישרון, אבל מצד שני, בן אדם לא כשרוני לא יכול להצליח. אמנם הוא לא מטר תשעים אבל יש לו המון דברים אחרים וכמות מדליות וגביעים מדהימה. גל עבר דרך שהרבה לא האמינו בה בגלל הנתונים החיצוניים ובסופו של דבר אני גאה שהייתי חלק מהקריירה של גל נבו".


קארן נבו, אמו שעודדה אותו כל השנים, סיפרה: "היום מדברים לא מעט על להשיג הצלחה. אנחנו יושבים כאן היום כי גל הצליח למרות הקולות שלא האמינו ולמרות הנתונים הפיזיים. וזאת ההצלחה להאמין בחלום שלך ולהיות מכוון למטרה שלך. לא דמיינו שנסענו לפורטוגל פעם ראשונה לפני 14 שנה מה מחכה לנו בהמשך. המסע היה ארוך ומדהים. שוב ושוב הוכחת שאתה אלוף במים וביבשה. הפכת לדוגמא למופת לצעירים שרוצים להגשים את החלום שלהם". 



נבו זוכה לתמיכה מאמו גם במסיבת העיתונאים (דני מרון)


גם גיא ברנע, שפרש משחייה לפני חודש ונחשב לברו הקרוב של נבו שיתף: "מי שלא יודע גל ואני עברנו בדיוק את אותן תחנות בקריירה שלי עד שהחליט לעבור אותי במאתיים מעורב כמו שסיפר… הרבה התבלבלו בינינו עד היום, חייב להגיד שנהניתי מזה לא פעם. מאחורי הקלעים, מעבר לזה שגל הוא עמוד תווך של השחייה הישראלית עם כל ההישגים שעשה – קשה לי לראות את השחייה הישראלית בלעדיו. תמיד נתת כל כך הרבה השראה לקבוצה. גל ידע לבוא ולהתחרות במאני טיים לא משנה איזו עונה עברה עליו. בתחרויות הגדולות תמיד רציתי שהמשחה שלו ייפול על שלי כי אף אחד לא רצה לפספס את המשחה שלו, הבנאדם עשה את הדברים הכי מטורפים והוא נתן לי השראה. כל מי שעקב אחרי הקריירה שלך מאד מכבד אותך וזה משהו שאי אפשר להתעלם ממנו וזה נדיר. בזכות הביטחון השקט שלך, האלגנטיות והקלאס. מאחל לשחייה הישראלית עוד גל נבואים".


כידוע, גל נבו היה אלוף ושיאן ישראל בין השנים 2007 ל-2016 במגוון משחים (מעורב אישי, חזה ופרפר) ובשיאים הוא מחזיק עד היום: ב-400 מעורב אישי 4:11:51 דקות, ב-200 מטרים מעורב אישי 1:58:25 דקות וב-200 מטרים פרפר 1:57:02 דקות. הוא ייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בבייג'ינג 2008 בהם הגיע לחצי הגמר ב-200 מטרים מעורב אישי וסיים במקום ה-11 ובלונדון 2012 בהם הגיע לחצי הגמר ב-400 מטרים מעורב אישי וסיים במקום ה-10 ומשחקים האולימפיים האחרונים שהיו בריו 2016. 



נבו לצד אשתו והמשפחה. כעת הקריירה תתמקד בסטארט-אפ



בנוסף לכך, נבו השתתף ב-6 אליפויות אירופה בבריכות ארוכות וב-9 אליפויות אירופה קצרות בהן השיג 9 מדליות: 2 מכסף ו-7 מארד. כן השתתף ב-8 אליפויות עולם, ארבע בבריכות ארוכות וארבע בבריכות קצרות. באליפות העולם בבריכות ארוכות ברומא 2009 סיים במקום ה-6 ב-400 מטרים מעורב אישי ובאליפות העולם בבריכות קצרות באיסטנבול ב-2012 סיים במקום החמישי במשחה ל-400 מטרים מעורב אישי. במהלך לימודיו בארה"ב, במכללת ג'ורג'יה טק, הוכתר שנתיים ברציפות ב-2009 וב-2010 לסגן אלוף מכללות NCAA ב-400 מטרים מעורב אישי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי