צפו בתקציר: נדאל רמס את תים ברבע גמר מונטה קרלו

רפאל נדאל מונטה קרלו
רפאל נדאל מונטה קרלו | AFP

השור ממיורקה התעלל בטניס משובח 0:6, 2:6 את האוסטרי המדורג חמישי בעולם ויפגוש בחצי את דמיטרוב שגבר על גופן 4:6, 6:7(5). נישיקורי הדיח את צ'יליץ', זברב את גאסקה והשניים ייפגשו בחצי הגמר השני

(גודל טקסט)

רבעי גמר טורניר המאסטרס 1000 ממונטה קרלו, אחד מטורנירי ההכנה החשובים לפני הרולאן גארוס, נערכו היום (שישי) כשגריגור דימיטרוב ניצח את דויד גופן והמדורג ראשון בעולם רפאל נדאל רמס את דומיניק תים. קאי נישיקורי גבר על מארין צ'יליץ' ויתמודד אלכסנדר זברב, שביום הולדתו ניצח את רישאר גאסקה.

רפאל נדאל – דומיניק תים 0:6 2:6
צריך להיות ביום ממש טוב כדי להוות תחרות לנדאל על החימר, כשאתה תופס יום גרוע כנראה בקושי תעלה על לוח התוצאות וזה מה שקרה לדומיניק תים היום (שישי). הקהל לא הספיק להתיישב וכבר הספרדי נעל את המערכה הראשונה תוך 34 דקות כשהוא מפסיד רק ארבע נקודות על ההגשות שלו ובסך הכל מפסיד 14 נקודות בלבד.  

במערכה השנייה קיבלנו קרב "צמוד יותר". נדאל שבר ל-0:3 ואז סוף סוף האוסטרי הצליח לעלות על הלוח כששמר על ההגשות שלו. הקהל הריע לתים ושני השחקנים המשיכו לשמור על ההגשות עד שרפא החליט לשבור שוב וגמר את המערכה. נדאל הפסיד 28 נקודות בלבד ושמר כוחות לקראת חצי הגמר מחר מול דימיטרוב כששיחק שעה ו-10 דקות בלבד.

נדאל. משייט לתואר נוסף במונטה קרלו (AFP)
נדאל. משייט לתואר נוסף במונטה קרלו (AFP)

גריגור דימיטרוב – דויד גופן 4:6 6:7(5) (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
הבולגרי אומנם מדורג גבוה יותר מיריבו הבלגי, 5 לעומת 10, אבל על החימר גופן הגיע כפייבוריט. בכל זאת, דימיטרוב ניצח את המערכה הראשונה כששבר במשחקון העשירי תוך 32 דקות. המערכה השנייה הייתה סיפור שונה כשהבלגי שבר פעמיים ועלה ל-0:4 מהיר ולאחר מכן ל-1:5. גמור? הבולגרי התחיל לשחק כאילו אין לו מה להפסיד, לקח חמישה משחקונים רצופים ועלה ל-5:6.


דמיטרוב. ידע לצאת מפיגור (AFP)

גופן הצליח להשוות והמערכה הלכה לשובר שיוויון. דימיטרוב שמר על הסרב ועלה ל-4:6 והצליח לסיים את המשחק עם 5:7 בשובר השיוויון ו-0:2 במערכות. הוא עולה לחצי הגמר של הטורניר היוקרתי לראשונה בקריירה וינסה להפתיע את נדאל בלתי ניתן לעצירה.

יאן נישיקורי – מאריץ צ'יליץ' 4:6, 7:6, 3:6 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
זה היה קרב מותח ועיקש משני הטניסאים אבל בסיומו המדורג 3 בעולם מארין צ'יליץ', שמלבד נדאל נחשב לפייבוריט לזכות בתואר, ירד מנוצח וכשל להעפיל לחצי הגמר. מי שהדיח אותו היה היפני יאן נישיקורי (36), ששבירה אחת במערכה הראשונה הספיקה לו כדי לקחת את היתרון. המערכה השנייה היתה הקשה והמותחת מכולן, היא לבדה ארכה שעה וחצי ובסיומה עלה הקרואטי על לוח התוצאות לאחר שובר שוויון שגזל ממנו את רוב כוחותיו. נישיקורי ניצל את העובדה הזו במערכה השלישית כדי להשיג שבירה אחת וניצחון 3:6 ו-1:2 בסיכום הכללי. בדרך לגמר מחכה לו מכשול אחד אחרון – אלכסנדר זברב, שניצח את רישאר גאסקה.

רישאר גאסקה – אלכנסדר זברב 4:6, 6:2, 7:5 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
ביום הולדתו ה-21, הגרמני מס' 4 בעולם התקשה בפתיחה נגד הצרפתי המנוסה (34) שהיה מדורג 8 בשיאו. גאסקה שבר ראשון, עלה מהר ל-2:5 ומשם לניצחון 4:6 במערכה הראשונה, אבל זברב הוכיח נחישות כשניצח בשנייה 2:6. השניים הלכו למערכה שלישית קובעת כאשר כל אחד מהם שובר לא פחות מ-3 פעמים בדרך ל-5:5 ארוך ומתיש, ולאחר יותר משעה של מערכה היה זה זברב הצעיר שיצא כשידו על העליונה. בחצי הגמר הוא יפגוש את נישיקורי, עוד טניסאי ותיק שהיה בעשיריה הראשונה בשיאו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי