ג'וקוביץ' ברבע הגמר ברולאן גארוס, גופן הודח במפתיע

נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ' | AFP

הסרבי הוסיף עוד ניצחון מרשים לרזומה עם 3:6, 4:6, 2:6 על ורדאסקו (35) ויפגוש את סצ'ינאטו, שהדהים את המדורג תשע עם 5:7, 6:4, 0:6, 3:6. זברב עלה לרבע גמר גראנד סלאם ראשון בקריירה, קיז וסלואן עלו בנשים

(גודל טקסט)
שמינית גמר הרולאן גארוס התחילה היום (ראשון) עם ארבעה משחקים בגברים וארבעה בנשים. זהו השלב שנחשב בדרך כלל הסינון הסופי בין מדורגים נמוך יחסית לבין טוענים לכתר, ואחד הטוענים הללו הוא המדורג שלישי בעולם ושני בטורניר סשה זברב, שבפעם השלישית מתחילת הגראנד סלאם הנוכחי הזדקק לחמש מערכות כדי לנצח, הפעם עם 2:3 על קארן קצ'נוב (38). דויד גופן (9), לעומת זאת, נכשל בניסיון להעפיל לרבע כשהופתע על ידי מרקו סצ'ינאטו (72) בארבע מערכות.


נובאק ג'וקוביץ' רוצה לחזור לצמרת הטניס העולמית והוא עשה צעד גדול בכיוון עם עוד ניצחון חלק, 0:3 על פרננדו ורדאסקו (35). הספרדי לא היה תחרות ל"נולה", שנשבר רק פעם אחת בשעתיים וחצי וניצח 3:6, 4:6, 2:6. מי שלא הצליח לעמוד בציפיות הוא דויד גופן, שלאחר מערכה ראשונה כמעט מושלמת מול סצי'נאטו נשבר והפסיד בה 7:5, ואז אמנם השווה עם 4:6 במערכה השנייה אבל התפרק לחלוטין בשלישית ונתן לאיטלקי לרמוס אותו 0:6. סצ'ינאטו שבר פעמיים ברציפות במערכה הרביעית, כולל במשחקון המכריע, ניצח 3:6 ועלה לרבע גמר גראנד סלאם ראשון בחייו שם יפגוש את ג'וקוביץ'.


קצ'נוב הפתיע את הגרמני המוכשר עם שתי שבירות במערכה הראשונה, כולל אחת שנתנה לו את ה-4:6 לאחר שלוש נקודות שבירה, ואז גרר את זברב לשובר שוויון במערכה השנייה אותו ניצח סשה 4:7 ו-6:7 במערכה. הרוסי שלט ללא עוררין במערכה השלישית, שבר פעמיים וניצח 2:6 תוך 35 דקות בלבד אבל זברב הצליח להשיג שליטה ברביעית ולנצח 3:6. הוא שבר גם מיד בהגשה הראשונה של קצ'נוב במערכה החמישית והמכרעת, ואז במשחקון האחרון כדי לנצח 3:6 ו2:3 בסיכום.


זה יהיה רבע הגמר הראשון בקריירת הבוגרים של הגרמני בן ה-21, והוא יפגוש בו את דומיניק ת'ים (8), שניצח את קאי נישיקורי (21). האוסטרי היה בדרך לניצחון חלק עם 2:6, 0:6 בשתי המערכות הראשונות מבלי לאבד הגשה, אבל נשבר בנקודה קריטית והפסיד את המערכה השלישית. ברביעית הוא הצליח לחזור לעצמו, ניצח 4:6 ו-1:3 בסיכום והשיג ניצחון ראשון בקריירה על היפני הוותיק.


"IT'S MY FUCKING TIME!!!" (A. Zverev) pic.twitter.com/el6XXPCJes

— The Overrule (@theoverrule) June 3, 2018


בנשים, האמריקאית מדיסון קיז (13) בת ה-23 עלתה לרבע הגמר לאחר 1:6, 4:6 קל על מיכאלה בוזרנסקו (33) תוך שעה בלבד. קיז עדיין לא איבדה מערכה בטורניר ותנסה להמשיך בכיוון הזה בדרך לגמר גראנד סלאם שני בקריירה. בשביל להגיע לשם היא תצטרך לעבור ברבע את יוליה פוטינצבה (98), שתהיה הסינדרלה בשלב המתקדם לאחר שהדיחה את ברבורה סטריקובה (26) עם 4:6, 3:6 חלק. עוד צעירה אמריקאית עם עתיד גדול לפניה שתופיע ברבע הגמר היא סלואן סטיבנס (10), אלופת ארה"ב הנוכחית, שהביסה 2:6, 0:6 את אנט קונטבייט.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי