שישי ברמה"ש: משחקי הגמר של תחרות קהאן על 100,000 שקלים

מאיה טחן
מאיה טחן | אלכס גולדנשטיין

בגמר הנשים (החל מ-10:00) ישחקו מאיה טחן ושחר בירן ואחריהן יעלו אלון אליה ואיגור סמילנסקי לגמר הגברים. הכניסה חופשית. הטניסאי והטניסאית שינצחו, יזכו בפרס הכספי הגדול

(גודל טקסט)
שני שחקנים צעירים, טניסאי וטניסאית, יזכו מחר (שישי) בפרס כספי ענק של 100,000 שקלים כשישחקו בגמר תחרות קהאן (החל מהשעה 10:00), במרכז לטניס בישראל – רמת השרון.


בגמר הגברים ישחקו אלון אליה ואיגור סמילנסקי ובגמר הנשים תתמודדנה מאיה טחן ושחר בירן. בחצי הגמר, אליה גבר 2:6 2:6 על ינאי ברקאי וסמילנסקי ניצח לאחר כשלוש שעות של משחק, 6:4, 5:7 ו-4:6 את רם קאפח. מאיה טחן, שנוצחה אשתקד בגמר הטורניר ע"י לינה גלושקו, גברה בחצי הגמר לאחר כשלוש שעות של משחק 0:6, 7:5 ו-4:6 על ניקול נדל. היא תפגוש את שחר בירן שגברה 6:7 (3), 6:2 ו-3:6 על דריה שוורצמן.


הסכום הגבוה של הפרס נתרם למרכז לטניס בישראל ע"י מיכאל קהאן, יהודי מארה"ב, ניצול שואה, שבזכותו התקיים סבב של שלוש תחרויות לשחקנים עד גיל 23. מדובר בפרס הגבוה ביותר המחולק השנה בתחרויות בישראל כולל תחרויות בינלאומיות לבוגרים.


משחקי הגמר יתקיימו מחר, כאמור מהשעה 10:00 ברמת השרון. תחילה יתקיים גמר הנשים ולאחר מכן גמר הגברים, כשבתווך יתקיים משחק ראווה בהשתתפות יוני ארליך, אנה סמשנובה ושני טניסאים על כיסאות גלגלים – שרגא ויינברג וגיא ששון. הכניסה למשחקים חופשית. במקביל יתקיימו המשחקים על מקומות 3-4 כאשר הזוכים במקום השני יקבלו 3,500 שקלים, במקום השלישי 1,500 שקלים ובמקום הרביעי 750 שקלים.


קהאן, יליד הונגריה בן 87, ניצל מפני הנאצים במלחמת העולם השנייה והגיע לרובע קווינס בניו יורק שם התפרנס מתעשיית הטקסטיל יחד עם אשתו אנה, גם היא ניצולת שואה שנפטרה לפני כ-14 שנה. הוא הפך לחובב טניס כשנכדיו החלו לשחק בקולג' בארה"ב וחשב כיצד לתרום לעתידה של מדינת ישראל, בדרך בה שחקני טניס יהיו השגרירים שלה ברחבי העולם. לכן החליט על הענקת מלגה של 100,000 שקלים לשחקן ולשחקנית מדי שנה, שישמשו אותם לאימונים, נסיעות לתחרויות בחו"ל ולציוד טניס כדי שיוכלו להתקדם ולהביא לישראל כבוד ברחבי העולם.

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי