וארן לא לבד: מבט על פרשיות הסקס הגדולות של הכדורגל האירופי

מחצית: הפועל כפ"ס - בית"ר ירושלים 1:0
אנתוני וארן | עדי אבישי

הסרטון של שחקני אייבר, שערוריית הסקס של שחקני לסטר בתאילנד וזו של כוכבי מנצ'סטר יונייטד. יעקב זיו נזכר גם באורגיה של שחקני נתניה בשווייץ ובפרשת נערות הליווי בנבחרת ישראל

(גודל טקסט)

מאות סיפורים של שחקני כדורגל שהיו מעורבים בפרשיות סקס עלו לכותרות. בצהובונים באנגליה נתקלים כמעט כל שבוע בסיפור של כדורגלן אנגלי זה או אחר שבוגד בחברתו עם דוגמנית זו או אחרת, אבל המקרה של שחקני אייבר הספרדית שצילמו סרטון סקס, מתאים מאוד למה שנעשה בישראל בקלטת המבישה של אנטוני וארן וחבריו. 

באוקטובר 2016, התקשורת בספרד והרשתות החברתיות שם געשו בעקבות סרטון סקס שדלף בכיכובם של שני שחקני אייבר, החלוץ סרג'י אנריק והמגן השמאלי, אנטוניו לונה. השניים צולמו בשעת מעשה ביחד עם בחורה נוספת. אנריק ולונה פרסמו הודעת התנצלות משותפת: "בעקבות סרטון וידאו שנמצא ברשתות החברתיות בעל אופי מיני ובו אנו מופיעים, אנו רוצים להבהיר כי זהו רגע פרטי ואינטימי שנעשה בין מבוגרים בהסכמה מלאה".

השמות של שני השחקנים שהיו מעורבים בסיפור פורסמו מיד והם הוסיפו להתנצלות את ההודעה הבאה: "אנו מצטערים על החשיפה. לא היינו אחראים לכך שהתמונות יצאו החוצה, זה קרה ללא ידיעתנו. אנחנו יודעים שהפצת סרטון כזה עלולה לפגוע בתדמית שלנו. גרמנו לפגיעה באוהדים ובעיר אייבר. אנחנו יודעים שכדורגלנים צריכים להוות דוגמה, במיוחד לילדים, ואנחנו מתנצלים אם מישהו נפגע". אנריק נכלל עד היום בסגל של אייבר, לונה עבר ללבאנטה. בסופו של דבר השחקנים לא הוענשו על ידי קבוצתם והמשיכו לשחק כרגיל.

לסטר לעומת זאת כן הגיבה לשערורית סקס בתאילנד של שחקניה. בסוף עונת 2015, יצאו שחקני לסטר שהבעלים שלהם תאילנדי, לחופשה בתאילנד. שלושה שחקנים צילמו קטע בו הם מקיימים יחסים ומעליבים בצורה גזענית שלוש בחורות מקומיות שהזמינו לבית המלון. אחד מהם היה הבן של המנג'ר נייג'ל פירסון, המגן ג'יימס פירסון בן ה-21, והשניים האחרים היו השוער המחליף אדם סמית' בן ה-23 והחלוץ טום הופר בן ה-20. השלושה הורחקו מהמועדון והמנג'ר פירסון פוטר בסופו של דבר וקלאודיו ראניירי הובא במקומו.

רק השנה התעלמה טוטנהאם לחלוטין מסרטון סקס של דלה עלי שקיים יחסים עם חברה שלו לפני כמה שנים בסרטון שהודלף לרשתות החברתיות. אף אחד מטוטנהאם (לפחות לא רשמית) לא התייחס לפרשה מטוב ועד רע.


בטוטנהאם בחרו להתעלם. דלה עלי

פרשה נוספת הייתה ב-2015 כאשר פורסם שחלק משחקני מנצ'סטר יונייטד נחקרו על ידי ראשי המועדון בעקבות טענה כי הם צילמו את חברם לקבוצה כשהוא מקיים יחסי מין עם נערה במועדון לילה כשהיתה בשירותים. הסרטון הופץ בקרב אנשים רבים במועדון. הופיע בו כדורגלן נוסף וגם אישה כבת 20 שהיתה דמות מוכרת בקרב השחקנים. זהות הנערה והשחקנים לא פורסמה בסופו של דבר בטענה שפרסום הוידאו היה פוגע בשם הטוב של הבחורה. גורם המקורב לאישה סיפר אז: "היא הייתה תחת השפעת אלכוהול בדיוק כמו השחקן וחששה שזה יהפוך לסרט ויראלי".

באפריל 2016 שוב הסתבכה מנצ'סטר יונייטד בפרשייה של סקס קבוצתי. אנתוני מרסיאל וטימותי פוסו, שחקני הקבוצה, הציעו לפי הפרסום לדוגמנית אנגלית להשתתף במין קבוצתי. את ההצהרה סיפקה אנג'לטין פלור אגילר שחשפה כי אחרי ה-0:1 על אסטון וילה באותה שנה, פוסו ניסה לשדל אותה לסקס ואף לצרף את החלוץ הצרפתי למפגש האינטימי. יונייטד מעולם לא הגיבה על הסיפור הזה.

ב-2010, פרנק ריברי וקרים בנזמה נאשמו בקיום יחסים עם קטינה שהיתה נערת ליווי. הם הסתכנו בכניסה לכלא לשלוש שנים בגלל קיום יחסים עם קטינה, אבל זוכו ב-2014 בגלל שלא היו הוכחות חותכות להאשמות נגדם.

דובר ההתאחדות לשעבר, שאול אייזנברג, חשף בספרו 'סדום ועמורה 2' כי 15 משחקני מכבי נתניה בשנות השמונים קיימו אורגיה עם צעירה משוויץ. איש מהם כמובן לא הואשם. ישנה גם כמובן פרשת נערות הליווי של נבחרת ישראל בדנמרק שעד היום אף שם של כדורגלן שהשתתף בשערוריה לא פורסם רשמית.


לא היו הוכחות. בנזמה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי