רוסיה תהיה המארחת השנייה בהיסטוריה שלא תעבור את שלב הבתים?

סרגיי איגנאשביץ' נבחרת רוסיה
סרגיי איגנאשביץ' נבחרת רוסיה | Gettyimages

איך תיראה הנבחרת בביתה והאם תשחזר את ההישג המפוקפק של דרום אפריקה? וגם: מה עבר ליוגי לב בראש כשהשאיר את סאנה בחוץ? מה מחכה למוחמד סלאח? האם ברזיל שמה מאחוריה את ה-7:1? שכנר עם שאלות הכרחיות

(גודל טקסט)
רוב אוהדי הכדורגל שואלים את עצמם כמה שאלות נוקבות שאין עליהן תשובה ברורה. התשובות הנחרצות היחידות נוגעות לנבחרות חזקות כמו צרפת, ספרד וברזיל שיעלו בוודאות משלב הבתים, ונבחרות כמו סעודיה ופנמה שכבר הזמינו טיסה הביתה ל-26 ול-29 ביוני, בהתאמה. יש גם תשובות פחות ברורות, כמו מה לעשות בזמן הפנוי שייווצר כשבטלוויזיה ישודרו משחקים בסגנון קוסטה ריקה נגד סרביה, או שוודיה נגד דרום קוריאה. פחות משבוע לפתיחת מונדיאל 2018, זה הזמן לעסוק דווקא בשאלות הפתוחות, החידות הגדולות של גביע העולם. 


האם יוגי לב איבד את זה?
לירוי סאנה נופה מסגל גרמניה ונתן פתח לכמה תיאוריות קונספירציה. האמת? לא מופרך שנער הזהב של הכדורגל הגרמני עצבן כמה ותיקים בעשרת הימים האחרונים. הנבחרת הזו נשלטת באופן מוחלט ע"י חבורת באיירן מינכן נוייר-מולר-בואטנג-קרוס (למרות שהאחרון כבר שנים לא בווארי), ובהחלט ייתכן שהזחיחות עליה דיברו סביב סאנה במחנה האימון אכן גרמה להם לשבת על אוזנו של המאמן שלהם. מצד שני, הצ'ילבה הכי גדול שלהם – מרקו רויס – נשאר בסגל. אין ספק שכל מאמן בעולם היה לוקח בעיניים עצומות שניים כאלה, אבל בגרמניה של השנים האחרונות זה כבר לא מוחלט, ושום דבר לא מובן מאליו.


אחרי הכל, מוזר שאלו השיחות, אבל אין ספק שיש מתח גדול במחנה הגרמני. אלופת העולם לא נראית כך על כר הדשא. חמישה משחקים ללא ניצחון במשחקי ההכנה מחזקים את התחושה שגרמניה מגיעה לא מוכנה. מקצועית היא לא מרשימה, וריבוי האופציות בהרכב לא נראה כאילו הוא עובד לטובת המאמן שלה. את התשובה נקבל כבר במשחק הראשון של הגרמנים מול מקסיקו.



יוגי לב. מתח במחנה הגרמני (gettyimages)


האם מוחמד סלאח ימשיך להדהים את העולם?
השאלה הזו מתייחסת כמובן לשני המשחקים של נבחרת מצרים, מול סעודיה ורוסיה. דווקא מול אורוגוואי החזקה הטאלנט מליברפול ייחסר, אבל אמור לשחק בהמשך. על פניו, מצרים היא פוטנציאל נהדר להפתיע ולהדיח מהמשך הדרך את רוסיה המארחת. מצרים זה לא רק סלאח – יש להם עוד כמה שחקני פרמייר-ליג טובים כמו אלנני, חיג'אזי וסובחי, ובעיקר יש להם המון ניסיון בטורנירים גדולים.



מוחמד סלאח. מה יקרה לו ולנבחרתו ברוסיה? )gettyimages)


עבור רוב שחקני הסגל זה יהיה מונדיאל ראשון, אבל הם מביאים סוג של ווינריות מאליפויות אפריקה. ובכל זאת, כדי להפתיע ולזנק קדימה הם יהיו זקוקים לכוכב שלהם. סלאח יחזור אחרי הפציעה הטרגית מגמר ליגת האלופות וינסה להוכיח שגם את הנבחרת הוא יכול לסחוב על הגב. התשובה – מול המארחת רוסיה ב-19 ביוני.


האם רוסיה תהיה המארחת הגרועה בהיסטוריה?
תגידו אתם: איך נבחרת שמנצחת רק פעם אחת בעשרה משחקים מצפה לבוא פתאום לטורניר גדול ולהצליח? רוסיה גם הפסידה בשישה מהעשרה האלה, ואין ממש אור בקצה המנהרה – בטח כשהמונדיאל כבר מעבר לפינה. דווקא עכשיו מציגה רוסיה את הדור החלש בהיסטוריה שלהם. בהתקפה אין כל ברק, האחים מירנצ'וק עדיין לא שייכים לרמות הגבוהות, סמולוב אף פעם לא היה שם ואלן דזגוייב הוא אכזבת האומה. ההגנה המבולבלת קיבלה החודש חיזוק חדש-ישן, לאחר שצ'רצ'סוב הלחוץ הצליח לשכנע את איגנשביץ' הקשיש (בעוד חודש יחגוג 39) לחזור לנבחרת.


בקיצור, המצב קשה. דרום אפריקה הייתה עד היום המארחת היחידה שלא עלתה שלב, והרוסים עשויים בהחלט להצטרף אליהם. האם נבחרת אנרגטית כמו מצרים (במקרה שסלאח ישחק, כמובן) תצליח לצבור יותר נקודות מהרוסים ולעלות יחד עם אורוגוואי לשלב הבא? והאם זה יקרה דווקא בביתו של ולדימיר פוטין, בסנט פטרסבורג? אוי לבושה אם רוסיה תביך את הנשיא דווקא שם.


האם ה-7:1 יהדהד כשברזיל תגיע לשלבי ההכרעה?
זו למעשה שאלה פסיכולוגית. נכון שהרבה השתנה מאז ה-8 ביולי 2014 ורוב שחקני ההרכב הנוכחי לא היו על הדשא בבלו הוריזונטה באותו ערב מר. אבל המבחן של ברזיל יתחיל בשלב הנוק-אאוט. היא מגיעה כנבחרת הכי מגובשת ועם ההרכב היציב ביותר. טיטה הצליח להפוך את ברזיל למכונה משומנת, כמו שברזיל צריכה להיראות. התשובה על חדותו של ניימאר כבר התקבלה מול קרואטיה, ולמרות שדני אלבס יחסר, ברזיל היא עדיין הדבר הכי שלם ערב המונדיאל.



פירמינו וניימאר. יצליחו להשכיח את ה-7:1? (גטי אימג'ס)
איתי שגב נפצע אמש באימון (קרסול) וקיבל היום מנוחה. מנסים להכשירו לקראת המשחק


עכשיו נותר רק לראות איך ברזיל תתפקד כשתפגוש את אחת האריות, ובעיקר את הגרמנים. התשובה עלולה להופיע מהר מהצפוי: במקרה שאחת מהן (וכרגע זו נראית כמו גרמניה) תמעד ותסיים שנייה בשלב הבתים, ברזיל תפגוש את גרמניה כבר בשמינית הגמר. מפחיד.


האם מסי יעקוף סוף סוף את מראדונה?
ליאו מסי טוב ממראדונה, אך לא גדול ממנו – כך יגיד לכם כל ארגנטיני גאה. העובדה שמבחינת המספרים למסי יש יתרון על דייגו בכל מובן, לא ממש מזיזה למי שמבקשים להחזיר את הגביע הקדוש לבואנוס איירס. משקלה של אומה שלמה, ואולי אף יותר, מונח על גב הפרעוש. לפני ארבע שנים זה כמעט קרה, ודווקא במונדיאל די בינוני מבחינתו (מה שלא הפריע לו לזכות בתואר השחקן המצטיין).


הפארסה סביב המשחק מול ישראל רק ממחישה את כמויות הלחץ במחנה של חורחה סמפאולי. ארגנטינה יודעת שזוהי ההזדמנות האחרונה של הדור הגדול הזה ללכת עד הסוף. הבעיה היא שזהו דור של התקפה נדירה – וכל השאר מאוד בינוני. ולכן הכל יקום וייפול על ההברקות של מסי ועל שיתופי הפעולה שלו עם די מריה, אגוארו והיגוואין. אם הרביעייה הזו תהיה חדה (ולא בטוח שכולם ישחקו יחד), יש סיכוי שנקבל את התשובה לשאלה ב-15 ביולי. הסיכוי לא גבוה, ארגנטינה לא בין ארבע הפייבוריטיות, אבל זוהי השאלה שהייתה ועודנה השאלה הכי מעניינת של מונדיאל 2018.


וכמה שאלות, בקטנה:


האם צרפת מבינה שהיא הנבחרת המוכשרת בעולם? ומה היא תעשה עם זה?
הם תמיד חושבים כך, אבל יעשו חצי גמר ולא יותר. מה לעשות, פוגבה זה לא ויירה.

 

האם השילוב מעורר התיאבון בין דה בריינה, הזאר, לוקאקו ומרטנס יוביל את בלגיה למקום הראוי לה?
הם כבר הוכיחו ביורו שווינרים הם לא. ברזיל תעשה להם סדר ברבע.


האם תהיה לנו סינדרלה אמיתית?
אם כן, היא תבוא מבית 8, ויקראו לה פולין, או סנגל.


האם רונאלדו יראה למסי איך לוקחים נבחרת על הגב?
אל תהמרו נגד נבחרת שזכתה באליפות אירופה עם ניצחון אחד בלבד ב-90 דקות.


האם אנגליה סוף סוף תפתיע לטובה?
לא. חג שמח.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי