מחסום שפה וחשש מטרור: רוסיה עוד מנסה להבין מה נפל בחלקה

ארגנטינה
ארגנטינה | Gettyimages

לצד רצון העם לפרנסה טובה, נראה שפוטין לא נותן לאנגלית להשתלט לו על המדינה, מה שלא ממש מסביר פנים לתיירים. וגם: האצטדיון חסר הפרופורציה בסארנסק ולמה אסור שפורטוגל וארגנטינה יגיעו רחוק. שרון ניסים מנתח

(גודל טקסט)

אחרי הימים הראשונים לחוויית המונדיאל, ונראה שהרוסים עוד לא ממש הבינו מה נפל בחלקם. ואני לא מתכוון לחמישייה על סעודיה במשחק הפתיחה, שהדהימה את הרוסים יותר מכל אחד אחר. רוב "משרתי" התיירים אינם בני מעמד הביניים, הם נמצאים נמוך משם, וכל רצונם הוא לנצל ככל האפשר את המונדיאל לפרנסה טובה.

מחסום השפה הוא עניין לא פשוט, ואם חשבתם שהבעיה היא רק אצל תושבי המקום שלא מועסקים על ידי פיפ"א, תתפלאו: כמעט בכל מקום – החל משדה התעופה, ועד הנציגים המקומיים שהם חלק מעובדי המונדיאל – תתקשו למצוא דוברי אנגלית בסיסית. אפשר היה לחשוב לרגע שבימים בהם ולדימיר פוטין ודונלד טראמפ נאבקים על ההגמוניה העולמית, הנשיא הרוסי לא יאפשר לשפה של טראמפ להשתלט לו על המדינה.

האבטחה באזורים המתויירים קפדנית ביותר, ובכל כניסה מחכה שומר שמבצע בדיקה גופנית בעזרת מגנומטרים, גלאי מתכות ואמצעי שיקוף. החשש מטרור גדול והאויבים רבים ומגוונים. גם הרוסים מבינים שפיגוע בתקופה הזו ישכיח לא רק את החמישייה הרוסית, אלא גם את השלושער של רונאלדו.


נבחרת פורטוגל. עוד הופעה של הפנומן  (gettyimages)

העיר סארנסק היא הקטנה מבין מארחות המונדיאל, עם אוכלוסייה של פחות מ-300 אלף תושבים. האצטדיון הכתום מכיל 44 אלף מושבים, ואחרי המונדיאל יקטן ל-28 אלף. גם זה גדול מאוד, גדול מדי, עבור הקבוצה המקומית מורדוביה. ניכר שהעיר עברה שיפוץ לקראת הטורניר, במיוחד ברחובות המובילים למגרש, לבתי המלון ולמרכז העיר, שם מתרכזים האוהדים. ראש העירייה הגיע למרכז התקשורת כדי לנצל את הבמה העולמית כדי לקרוא לתיירים לחזור לכאן גם אחרי המונדיאל. מעניין אם אפילו הוא מאמין בזה.


האצטדיון היפה בסארנסק (gettyimages)

שלשום חזינו בהופעה נוספת ובלתי נשכחת של הפנומן כריסטיאנו רונאלדו. האוהדים שצפו אתמול במשותף במתחם האוהדים שנמצא בכל עיר התחלקו לשניים: אוהדי ספרד ואוהדי רונאלדו. האמת היא שאם הדברים יימשכו כך, אז כולי תקווה שנבחרות כמו פורטוגל של רונאלדו או ארגנטינה של מסי לא יגיעו רחוק. מה לעשות, כדורגל הוא משחק קבוצתי, ומונדיאל זה משחק לאומי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי