ניצחון התשוקה והרעב: ההבדל בין רונאלדו ומסי

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | AFP

הוא לא מפסיד אימון, ממעט להיפצע והפך את עצמו לשחקן ההכרעה הגדול של דורנו. האם הצגה של איש אחד תפסיק לפורטוגל להפוך לאלופת העולם?

(גודל טקסט)

סיום גמר יורו 2016 ואני חושב רק על אדם אחד שסביר להניח ייצא מתוסכל מאותו משחק. הוא לא שחקן נבחרת צרפת שהפסיד תואר יוקרתי, הוא גם לא החמיץ מול שער ריק. מדובר במי שעמד במרכזה החגיגות של נבחרת פורטוגל ובצדק. השוער רוי פטריסיו נתן את משחק חייו והביא במו ידיו את התואר לפורטוגל, אבל גם הוא ידע שאת מי שיזכרו מאותו משחק זה שחקן שכמעט ולא שיחק – חברו לנבחרת וכוכבה הגדול כריסטאנו רונאלדו.

את הדקה ה-17 מאותו משחק יזכרו רבים. רונאלדו ממרר בבכי, פרפר טועה באצטדיון מתיישב סמוך לעיניו הדומעות ומקבל פלאשים בכמות שהאדם הממוצע לא יזכה לה במשך כל ימות חייו. הוא מבין שבשבילו הגמר הסתיים, מה שלא מונע ממנו להמשיך לעוד שבע דקות לפני ההתרסקות הטוטאלית. זהו בדיוק הסיפור של רונאלדו שלא מוותר לעולם, ההשפעה שלו והנוכחות שלו בנבחרת כמו בכל קבוצה בה הוא משחק, היא משהו שרואים אחת לדור, השפעה מאגית. את זה יודע ומבין גם פטריסיו, שלוש עצירות של שער בטוח לא יעזרו לו לעמוד במרכז הבמה – זו כאמור כבר תפוסה.

הוויכוח בין מי גדול יותר רונאלדו או מסי כנראה ילווה אותנו עוד שנים ארוכות, אבל בקטגוריה אחת רונאלדו מנצח – התשוקה לתארים והרעב למשחק. הוא לא מפסיד אימון, מתאמן כמו מכונה ושומר על גופו בקנאות, לכן הוא נראה כמו שהוא נראה בגיל 33, וממעט להיפצע. מאז אותו גמר זכה רונאלדו פעמיים בליגת האלופות, והפך את עצמו אולי לשחקן ההכרעה הגדול ביותר בדורנו. הוא לא רק שותף למשחקי ההכרעה, הוא מנצח עליהם, הוא חי בשביל אותם משחקים ופעמים רבות גם כותב להם את התסריט. רק בשלוש השנים האחרונות הוא זכה באליפות אירופה עם פורטוגל, שלוש פעמים בליגת האלופות במדי ריאל מדריד ובאליפות ספרד אחת. כל אחד אחר היה נשען אחורה ומתרפק על ההישגים- לא רונאלדו, מדובר במפלצת שאינה יודעת שובע.


תשוקה לתארים. רונאלדו (AFP)

במשחקו הראשון במונדיאל הנוכחי הגיע הפורטוגלי להעביר מסר – אני כאן ובאתי לנצח. אתה מסתכל עליו והאיש בא לעבוד, הוא מכוון את חבריו מנהיג אותם מעיר מעודד, ודוחף את כולם קדימה. הם יכבדו אותו, יקשיבו לו אולי אפילו יסורו למרותו. הם יודעים שמעצמו הוא דורש כפול ממה שהוא דורש מהם – לכן איש לא יחשוב לסרב לו. הוא סוחט פנדל שלא היה, כובש שער לקראת הירידה למחצית, ועוד שער שוויון דקות לקראת הסיום. הצגה של איש אחד.

ביקום מקביל פחות מ-24 שעות מאוחר יותר, אחד ליאו מסי – אולי הכדורגלן הגדול ביותר כיום – מחמיץ פנדל ומסיים עם נבחרתו בתיקו מול איסלנד. אגב בפעמיים האחרונות מי שזכתה באליפות אירופה, זכתה שנתיים מאוחר יותר גם במונדיאל – זוכרים מי אלופת אירופה כן?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי