זה לא רונאלדו – הפעם זה היה קבאני!

אדינסון קבאני
אדינסון קבאני | Gettyimages

למרות שנדמה היה שהכוכב הפורטוגלי בלתי ניתן לעצירה, שמינית הגמר הייתה גדולה עליו ועל נבחרתו מול אורוגוואי, צמד הכוכבים שלה בהתקפה והבלם שנחשב אולי לטוב בעולם. דבורין על ההדחה של אלופת אירופה

(גודל טקסט)

אמש כשנשמעה שריקת הסיום למשחק שבו ניצחה נבחרת הכדורגל של אורוגוואי 1:2 את פורטוגל, נזכרתי בשלושער שהבקיע כריסטיאנו רונאלדו במשחק הראשון של פורטוגל במונדיאל 2018. זה היה בתיקו 3:3 עם ספרד, כאשר רונאלדו נשא על כתפיו את כל נבחרתו. נדמה היה אז שהכוכב הפורטוגלי כמעט ואינו ניתן לעצירה, וכי כל עוד הוא במגרש, הכל אפשרי. אלא שהגיע שלב הנוק-אאוט, וכבר שמינית הגמר היתה גדולה עליו ועל חבריו לנבחרת. רונאלדו לא הצליח לפרוץ את הגנתה של אורוגוואי, ואם כי כמעט לאורכה של כל המחצית השניה, ראינו את הכדור במחצית המגרש של אורוגוואי – נחלה פורטוגל את הפסד ההדחה. ההפסד הגיע אולי מוקדם יותר משציפתה, אבל עובדה היא ששעות אחדות לאחר שטורניר הגמר נפרד מליאו מסי, הוא גם אמר שלום לרונאלדו.

אבל, אחרי הכל, אליפות העולם בכדורגל תמשיך "לחיות" גם בהיעדרם של שני השחקנים הטובים בתבל.

כדי לנצח את אלופת אירופה, חובה היה אמש על נבחרת אורוגוואי שאחד משני כוכבי התקפתה, סוארס או קבאני, ימצאו את הדרך אל הרשת. הפעם קבאני הוא זה שהבקיע בעצמו את הצמד, והזכיר לכולנו שגם הוא מטובי החלוצים בתקופתנו. השער הראשון שלו היה בנגיחה וירטואוזית והשער השני, שנכבש ברגל מדייקת, הוכיחו לכל עד כמה קבאני הינו חלוץ עוצמתי.


קבאני הגיע לשמינית הגמר, רונאלדו לא (Gettyimages)

אך לא רק שני השערים עשו את ההבדל בין שתי הנבחרות. היתה זו הגנתה של אורוגוואי, בניצוחו של הקפטן, גודין, שצופפה את שורותיה והדפה את ההתקפות שניתכו עליה בעיקר ב- 45 הדקות האחרונות. גודין הוא בלם נפלא אולי הטוב בעולם בתפקידו. פורטוגל ניסתה להרבות במסירות, בנסיון למצוא את הפרצות שבקיר הברזל. הדבר עלה בידיה רק פעם אחת, אולם אחר כך הגיע השער השני של קבאני, בהתקפה מתפרצת, שאף קבעה את תוצאת הסיום – 1:2.

בהזדמנות קודמת אמרתי שעבורי שלב שמינית הגמר הוא השלב שבו נפתחת מעשית ההתמודדות על גביע העולם. התברר שפורטוגל, אלופת אירופה, אינה יכולה להסתמך אך ורק על יכולת ההבקעה של כריסטיאנו רונאלדו, בדיוק כפי שליאו מסי לא הצליח להביא במו רגליו את גביע העולם לנבחרת ארגנטינה. היום הראשון של שלב שמינית הגמר עמד ללא ספק בציפיות המוקדמות למשחקים בעלי עניין. עדיין שבועיים מלאים לפנינו עד למשחק הגמר ונכונו לנו לא מעט מאבקים שכנראה כל אוהד כדורגל ישתדל לא להחמיץ.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי