לבטל את ההארכה בשמינית, ברבע ובחצי גמר המונדיאל

רוסיה מול קרואטיה
רוסיה מול קרואטיה | Gettyimages

דני דבורין מציע להקל על השחקנים, ולהשאיר את 30 דקות התוספת רק למשחק הגמר עצמו. זאת בעקבות המאמץ העצום שהשקיעה נבחרת קרואטיה שנזקקה לשלוש הארכות בשלבי ההכרעה

(גודל טקסט)
ביום ראשון הקרוב תשחק נבחרת הכדורגל של קרואטיה עם צרפת בגמר גביע העולם 2018. הקרואטים עמלו קשה מאד כדי להגיע למשחק ההכרעה. בשלבי הנוק-אאוט היה עליהם לשחק שלוש פעמים 120 דקות, ובמילים אחרות: המאזן המצטבר של אותן שלוש הארכות הוא 90 דקות, השוות כמובן לתוספת של עוד משחק.


תזכורת: בשמינית הגמר גברה קרואטיה על דנמרק רק בבעיטות הכרעה מ-11 מ'. ברבע הגמר היא ניצחה בבעיטות הכרעה את הנבחרת המארחת רוסיה. בחצי הגמר היא ניצחה 1:2 את אנגליה, אבל שער הניצחון הושג במהלך 30 דקות הארכה. אגב, צרפת לעומתה ניצחה את יריבותיה בשמינית הגמר, ברבע הגמר ובחצי הגמר בתוך 90 דקות בלבד בכל משחק. עבורה זה היה רווח נקי.


בעקבות המאמץ העצום שהשקיעה נבחרת קרואטיה, עד למשחק הגמר, יהיה נכון להציע לבטל את כל ההארכות בשלבי הנוק-אאוט, פרט לגמר עצמו. כלומר, תוצאות תיקו בתום 90 דקות, בשמינית הגמר, ברבע הגמר ובחצי הגמר, יוכרעו ישירות בבעיטות מ-11 מ'. מיותר לדעתי להעמיס על הנבחרות שסיימו בתיקו, עוד 30 דקות הארכה. בגמר עצמו, כאמור, יש מקום לקבוע הארכה, ורק לאחריה, במקרה הצורך, לבעוט מהנקודה הלבנה.


רעיון זה בוודאי הגיוני בעיקר משום שמדובר בטורניר גמר המונדיאל, שבו בלאוו-הכי, ניתנים לכל נבחרת ימי מנוחה מעטים בלבד בין משחק למשחק. קל וחומר כשהטורניר נערך בקיץ, בתום עונה עמוסה לעייפה, שבה מרבית הכוכבים הגדולים משתתפים בדרך כלל במשחקים רבים מאד במסגרות הליגה, הגביע, ליגת האלופות והליגה האירופית. אשמח מאוד אם פיפ"א תאמץ את השינוי אותו אני מציע.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי