נבחרת רצינית לא יכולה לאפשר למאמנה לעבוד במקביל בקבוצה

ז'ולן לופטגי
ז'ולן לופטגי | Gettyimages

ז'ולן לופטגי פוטר מאימון ספרד בגלל שמהלך חתימתו בריאל מדריד התבצע מאחורי גבם של מנהלי וראשי ההתאחדות. ראוי שהיה מחכה לסיום הגביע העולמי ומונע את הרעש שאנו עדים לו. דני דבורין עושה סדר

(גודל טקסט)

החלטתה של ריאל מדריד להודיע על מינויו של ז'ולן לופטגי למאמנה, כל זאת ימים ספורים לפני פתיחת משחקי גביע העולם בכדורגל, הפתיעה רבים והכעיסה עד מאד את נשיא ההתאחדות הספרדית. לפי הדיווחים, הכעס הוא על כך שקיבל את הודעתה של ריאל רק דקות אחדות לפני פירסום ההודעה ברבים, לכן לי קל להבין מדוע בתגובת הנגד הודיעה ההתאחדות על פיטוריו המידיים של לופטגי, אפילו שמדובר ביומיים לפני משחקה הראשון בגביע העולם מול נבחרת פורטוגל.

ומעבר לכך, אני מביא כאן את דעתי האישית: ספרד, שהיתה אלופת העולם ב- 2010, הגיעה לרוסיה בשאיפות ברורות ובתקווה לשוב על אותו הישג. לשם כך היא מעסיקה במשרה מלאה מאמן נבחרת, איש שחובה עליו להתרכז אך ורק במטרה הקשה מאד להשגה. כמעט כל הנבחרות הגדולות בתבל משלמות סכומי כסף עצומים למאמניהן, ואינני מכיר נבחרת רצינית המאפשרת למאמנה לעבוד במקביל גם בקבוצה. אמנם לופטגי עדיין אינו מאמן בשטח את ריאל מדריד, ובכל זאת בעיתוי הסיכום שהשיג עם הבלאנקוס, אני רואה טעם לפגם. העיתוי אומלל. האמת, לא ברור לי מה בער לריאל להודיע על כך שלופטגי יאמן אותה. מה, לא ניתן היה להמתין עד לסיום המונדיאל? ויותר מזאת: האם המאמן עצמו לא היה מודע לרעש מחריש האוזניים ולתהודה שתיצור ההודעה? הרי כל החלטה שהיה מקבל לגבי הרכבה ומחליפיה של נבחרת ספרד במונדיאל 2018, עלולה הייתה לעלות סימני שאלה.

כאמור, הפירסום על השידוך בין לופטגי לאלופת אירופה הפך איפוא לפארסה, ועובדה היא שההתאחדות הספרדית, הפגועה מכל המהלך, מיהרה להגיב, ובעוצמה. דבר אחד ברור: עתה, אם נבחרת ספרד לא תזכה בגביע העולם כבר מוכן ומזומן התירוץ לכך. והיה אם כן תזכה ספרד בפרס הגדול, יהיו שיאמרו כי הניתוח החד שבוצע היה הכרחי, ועובדה שהסתיים בהצלחה. לסיום, לא אוכל שלא להוסיף כי מתגובתה האמיצה וחסרת הפשרות של ספרד, ראוי ללמוד גם אצלנו בישראל.

שחקני נבחרת ספרד. יחגגו גם במונדיאל? (גטי אימג'ס)
שחקני נבחרת ספרד. יחגגו גם במונדיאל? (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי