צפו: 0:2 לצרפת על אירלנד, באלוטלי כבש בניצחון 1:2 של איטליה

אוליביה ז'ירו
אוליביה ז'ירו | האתר הרשמי

ז'ירו ופקיר סידרו לטריקולור טיול קליל גם בהרכב משני, חלוץ ניס שב להרכב אחרי ארבע שנים ועזר למנצ'יני לפתוח ברגל ימין מול ערב הסעודית. 2:2 מאכזב לפורטוגל מול טוניסיה, אוגו לא שותף ב-1:1 של ניגריה

(גודל טקסט)
מונדיאל 2018 ברוסיה מתקרב בצעדי ענק, והנבחרות המשתתפות בו החלו היום (שני) את סבב משחקי ההכנה האחרון שלהן לקראת פתיחת התחרות. במשחק הראשון גברה נבחרת דרום קוריאה על נבחרת הונדורס 0:2 ולאחר מכן גם נבחרת ניגריה עלתה על כר הדשא וסיימה רק ב-1:1 ביתי מול קונגו, במשחק בו לא שותף קשר הפועל באר שבע ג'ון אוגו. מאוחר יותר איראן, שהוגרלה לבית סופר קשה בגביע העולם עם ספרד ופורטוגל, נוצחה 2:0 בחוץ מול טורקיה שלא העפילה לטורניר.


מאוחר יותר, במשחקים המרכזיים של הערב, פורטוגל איבדה יתרון כפול וסיימה ב-2:2 ביתי מאכזב מול טוניסיה. איטליה, בהופעת הבכורה של מנצ'יני על הקווים, השיגה 1:2 על ערב הסעודית ונהנתה משער של מריו באלוטלי ששב להרכב אחרי 1,434 ימים (שער ראשון במדי הנבחרת מאז המשחק מול אנגליה במונדיאל 2014). במפגש המאוחר צרפת לא התקשתה מול אירלנד והשיגה 0:2 ביתי.


צרפת אירלנד 0:2

אנטואן גריזמן, פול פוגבה וכוכבים נוספים פתחו על הספסל של דשאן, בעוד קיליאן אמבפה, נביל פקיר, אוליביה ז'ירו ואנזונזי קיבלו את את חולצת ההרכב וסידרו לטריקולור ניצחון קליל. בדקה ה-40 חלוץ צ'לסי התרומם גבוה מעל כולם ונגח כדור שנהדף על ידי השוער היישר לרגליו ומשם הוא דחק מקרוב את שערו ה-31 במדי הנבחרת. כעבור ארבע דקות היה זה פקיר שהכפיל אחרי טעות קשה של השוער דויל שהדף לשער שלו. האורחת, שעדיין זוכרת היטב את נגיעת היד של תיירי הנרי בפלייאוף העלייה למונדיאל 2010, הציגה בעיקר את משחק הלחימה שכל כך מאפיין אותה ולא הרבה מעבר לכך.

 

Les deux équipes sont de retour des vestiaires ! #FRAIRLpic.twitter.com/m7iFliAf6k

— Equipe de France (@equipedefrance) May 28, 2018


פורטוגל – טוניסיה 2:2 (לחצו כאן וצפו בתקציר)

אלופת אירופה  לא הצליחה להסתדר ללא כריסטיאנו רונאלדו שנעדר בעקבות גמר ליגת האלופת וסיימה ב-2:2 מאכזב מול טוניסיה במשחק שהיה אמור לעזור לה לשפר את הביטחון העצמי לקראת המונדיאל. שערים של אנדרה סילבה (22) וז'ואאו מריו (34) סידרו יתרון כפול, אך באדיר (39) ובן יוסוף (64) הדהימו וחילצו תיקו. הסלסאו, שהובסו 3:0 מול הולנד במשחק ההכנה האחרון, יגיעו כאנדרדוג מובהק למשחק הפתיחה של גביע העולם מול ספרד. החבורה של רונאלדו תשחק בבית ב' עם ספרד, מרוקו ואיראן. האורחת, שהוכיחה אופי והשיגה תוצאה מרשימה, הוגרלה לבית' ז' עם אנגליה, בלגיה ופנמה.


איטליה – ערב הסעודית 1:2

המארחת לא תשחק במונדיאל, אך לפחות רוברטו מנצ'יני רשם הופעת בכורה מוצלחת. מריו באלוטלי, שקיבל את חולצת ההרכב אחרי 1,434 ימים, שלח בעיטה מדויקת מחוץ לרחבה בדקה ה-21 וכבש את הראשון שלו במדי הנבחרת מאז המשחק מול אנגליה במונדיאל 2014. אנדראה בלוטי הכפיל (68) וחיא אל שרי רק צימק (72). בהיעדרו של ג'יג'י בופון שתלה את הכפפות, לאונרדו בונוצ'י ענד את סרט הקפטן. המפסידה, שתפתח את המונדיאל מול המארחת רוסיה, התקשתה ונראתה לא טוב אחרי שני ניצחונות במשחקי ההכנה האחרונים מול אלג'יריה ויוון. 

 

Mario Balotelli has scored his first goal for Italy since netting the winner against England at the 2014 World Cup.

It took him 21 minutes after four years without a start. pic.twitter.com/1fWQTOpZMQ

— Squawka Football (@Squawka) May 28, 2018


ניגריה – הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו 1:1
19 ימים לפני שה"סופר איגלס" יעלו על כר הדשא למשחק רשמי במונדיאל מול קרואטיה, הם פגשו הערב בארצם את קונגו וסיימו ב-1:1 מאכזב מבחינתם. שער מהיר של הבלם וויליאם טרוסט-אקונג, שחקן בורסאספור הטורקית, העלה את הירוקים ליתרון, אך פנדל מוצלח של בן נגיטה בדקה ה-78 קבע שוויון. על הספסל ישב במשך 90 דקות קשר הפועל באר שבע ג'ון אוגו, שיקווה לקבל דקות ביום שישי הקרוב במשחק ההכנה מול אנגליה שייערך בוומבלי. כקשר האחורי הערב פתח קשר טרבזונספור אוגניי אונאזי, בעברו בלאציו, שגם בישל. ניגריה תפגוש גם את צ'כיה ברביעי הבא כהכנה אחרונה למונדיאל.



אוגו לא זכה לשחק (אתר רשמי)


דרום קוריאה – הונדורס 0:2
הנבחרת ממזרח אסיה תפתח את גביע העולם נגד שוודיה ב-18.6, כשיחד איתן בבית נמצאות גם מקסיקו וגרמניה החזקה. שלושה שבועות לפני שתתחיל במסע בניסיון לחזור על ההישג מ-2002 אז הגיעה לחצי הגמר, היא פגשה את הונדורס שנמצאת שני מקומות מעליה בדירוג פיפ"א. הדרום קוריאנים לא התרשמו מהדירוג ועלו ליתרון משער של שחקן טוטנהאם יונג-מין סון בדקה ה-60. סאון-מין מון, שנכנס כמחליף בתחילת המחצית, הכפיל את התוצאה בדקה ה-72. לדרום קוריאה יש עוד שלושה משחקי הכנה לפני המונדיאל – נגד בוסניה, בוליביה וסנגל.


טורקיה – איראן 1:2 (לחצו כאן וצפו בתקציר)

 איראן, שהוגרלה לבית ב' הקשה עם ספרד, פורטוגל ומרוקו, לא הופיעה למשחק והיא תקווה להשיג תצוגה מרשימה יותר במשחק ההכנה הקרוב מול ליטא. הטורקים, שלא יהיו במונדיאל, נהנו מצמד של צ'אנק טוסון (6 ו-50) שסידר ניצחון קליל, אשקאן דג'אגה רק צימק מהנקודה הלבנה (92). בשבוע הקרוב מצפים לטורקים עוד שני משחקים מול יריבות שיהיו במונדיאל: טוניסיה ורוסיה.


מקסיקו – וויילס 0:0

ראיין גיגס עמד על הקווים במשחק ההכנה בקליפורניה (ארה"ב) וראה את נבחרתו, וויילס, שומרת על שער נקי (וגם לא מצליחה לכבוש ללא גארת' בייל), אבל סחטה 0:0 מנבחרת מקסיקו שפתחה בהכנות למונדיאל. הטריקולור מדרום אמריקה יפגשו בגביע העולם את גרמניה, דרום קוריאה ושבדיה, יתנחמו בכך שהגיעו ללא מעט מצבים בהכנה הראשונה, אולם חאבייר הרננדס וחבריו החמיצו. ביום ראשון הם ישחקו מול סקוטלנד וההכנה האחרונה תהיה בשבת הבאה מול דנמרק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי