שמונה שנים אחרי: דומנק חושף את האמת על אנלקה

ניקולה אנלקה
ניקולה אנלקה | Gettyimages

מאמן נבחרת צרפת לשעבר סיפר בסרט דוקומנטרי פרטים חדשים על התקרית שהובילה לפיצוץ בינו לבין החלוץ במונדיאל 2010 ושבר מיתוס עתיק: "אמר: 'נבחרת חרא' וזרק נעליים"

(גודל טקסט)

מונדיאל 2010 היה הגרוע ביותר בתולדות צרפת, וגרם לקרע ענק בין הנבחרת לקהל. צרפת הודחה בשלב הבתים, כשעוד לפני כן השחקנים ביצעו שביתה וסירבו לעלות לאוטובוס כמחאה נגד המאמן דומנק על שהדיח מהסגל את ניקולא אנלקה. השניים התעמתו במחצית המשחק מול מקסיקו (2:0), ולטענת התקשורת החלוץ אמר למאמן: "לך תזדיין, בן זונה מלוכלך".

שמונה שנים אחרי, ריימונד דומנק הציג גרסה שונה לאירועים. "הוא לא אמר לי את מה שנכתב בעיתונים", גילה דומנק בסרט דוקומנטרי חדש על הפרשה, כפי שפורסם היום בל'אקיפ. דומנק אמר לחלוץ: "ניקו, אני רוצה שתלך לעומק. אנחנו יושבים 10 על הספסל וכולנו רואים שאתה לא עושה את זה".

אנלקה ענה: "זה תמיד אני", והמאמן החזיר: "כן, אתה משחק שם". בשלב הזה, על פי דומנק, אנלקה השליך זוג נעליים שהחזיק בידיו בעצבים וצעק לחבריו: "פשוט תעשו את זה, נבחרת חרא". המאמן הודיע לו מיד: "אתה צודק ואתה יוצא החוצה במחצית", תוך שהוא מורה לג'יניאק להתחמם.

דומנק צוטט: "היחס שלו פגע בי. הוא הפגין חוסר כבוד לתפקיד שלי. אני המאמן והוא שחקן. הוא בייש אותי ליד החברים שלו ושבר את כל הכללים. לא היה לי ספק ששם זה נגמר". אנלקה, אגב, מעולם לא שב לנבחרת צרפת מאז הפרשה ב-2010. הוא הושעה לשנה וחצי על ידי ההתאחדות והוא היחיד מהמעורבים שמעולם לא התנצל על חלקו בפרשה המבזה.

אנלקה במדי נבחרת צרפת. אנלקה במדי נבחרת צרפת. "זרק נעליים וצעק שהנבחרת חרא" (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי