ז'ולן לופטגי פוטר מאימון נבחרת ספרד, פרננדו היירו יחליפו

ז'ולן לופטגי
ז'ולן לופטגי | Gettyimages

יומיים בלבד לפני פורטוגל, הודיע נשיא ההתאחדות על סיום דרכו של מאמן ריאל מדריד החדש: "נאלצנו להחליף אותו, לא ידענו על המגעים שלו". בלם העבר המשמש כמנהל הספורטיבי של ההתאחדות יעמוד על הקווים ברוסיה

(גודל טקסט)
דרמת ענק במחנה הספרדי, והכל קורה 48 שעות בלבד לפני משחק הפתיחה שלהם בגביע העולם ברוסיה מול אלופת אירופה פורטוגל – המאמן ז'ולן לופטגי פוטר, כך הודיע הנשיא לואיס רוביאלס במסיבת עיתונאים. זמן קצר לאחר מכן הודיעה ההתאחדות רשמית כי פרננדו היירו ישמש כמאמן הנבחרת במהלך משחקי הגביע העולמי וכמובן יעמוד על הקווים ביום שישי מול פורטוגל. 


כידוע הודיעה אתמול (שלישי) ריאל מדריד על החתמת מאמן הנבחרת ז'ולן לופטגי בחוזה לשלוש שנים, דבר שנראה היה תחילה שנעשה בהסכמת ההתאחדות, אלא שבחלוף השעות הלכה והתבהרה תמונה אחרת לחלוטין, שבסופה גם גרמה להחלטה לסיים את דרכו. לואיס רוביאלס, נשיא ההתאחדות הספרדית, חש נבגד מהמהלך של לופטגי – שרק לאחרונה סיכם על הארכת חוזהו עד 2020 והתבצר בעמדתו לפטר את המאמן. עוד דווח, כי ריאל מדריד "חסכה" למעשה 2 מליון אירו בעקבות הפיטורים של לופטגי אותם הייתה צריכה לשלם להתאחדות הספרדית כפיצוי על כך שהחתימה את המאמן שהיה תחת חוזה. כעת, לא רק שהבלאנקוס לא יחויבו בתשלום  אלא גם יקבלו את מאמנם החדש מוקדם מהצפוי ויוכלו להתכונן בשקט לעונה הבאה.  



מסיבת העיתונאים שתכננה ההתאחדות הספרדית לשעות הבוקר נדחתה פעם אחר פעם ולפי הפרסומים קפטן ריאל מדריד סרחיו ראמוס, אותו לופטגי יאמן בעונה הבאה בריאל מדריד, הוביל את השחקנים ביחד עם אנדרס אינייסטה בבקשתם מנשיא ההתאחדות שלא לפטר את המאמן, אך זו כאמור לא התקבלה. הקפטנים אמרו לנשיא ההתאחדות: "כאן זו לא קבוצת כדורגל. הגענו לזכות בגביע העולמי ואנחנו רציניים. אם נפגעת מהיחס של לופטגי תבלע בבקשה את הגאווה הפגועה שלך ותן לנו לשחק".

Somos la Selección, representamos un escudo, unos colores, una aficion, un país. La responsabilidad y el compromiso son con vosotros y por vosotros. Ayer, hoy y mañana, juntos: #VamosEspañapic.twitter.com/rzy5D5lF8F

— Sergio Ramos (@SergioRamos) June 13, 2018

רוביאלס פתח את דבריו ואמר: "נכפה עלינו להמשיך בלי לופטגי. נאחל לו הצלחה, יש החלטות שאנחנו מחויבים לקבל. לא ידענו על המגעים (עם ריאל מדריד) ויש דרכים להתנהג. אני לא חש נבגד. כל מי שעבד בנבחרת עשה עבודה נפלאה, אבל אני צריך להעביר מסר לכל עובד התאחדות – יש כללים שצריך לעמוד בהם".


"אני מרגיש קרוב לשחקנים ולמאמן. דיברתי איתם ואני יכול להבטיח שהשחקנים והצוות החדש יעשו הכל כדי לקחת את הנבחרת קדימה ולזכות בטורניר", הבהיר הנשיא, "זאת סיטואציה מורכבת. ניצחון חשוב, אבל דברים חשובים יותר כמו דרך עבודה".


על ריאל מדריד אמר: "הם מחפשים מאמן ורוצים את הטוב ביותר, זה לגיטימי וחוקי. לא אגיד עליהם כלום. אבל מאמן שעובד בהתאחדות לא יכול להתנהג ככה. גיליתי על זה חמש דקות לפני ההודעה הרשמית ולכן ההחלטה נכפתה עלינו. לא אכנס לצורת ההתנהלות של מועדון כזה או אחר".



היירו ולופטגי על כר הדשא. המנהל הטכני ייקח אחריות? (Gettyimages)


רוביאלס לא התייחס למינוי מחליף, אבל אמר: "לא נעשה שינויים גדולים", והוסיף: "ברור שהייתה בעיה בתקשורת, אבל אי אפשר לגלות דבר כזה חמש דקות לפני ההודעה הרשמית ולא לקבל את ההחלטה המתבקשת. נפרדנו בלחיצת יד. הוא מאמן מהטופ וההחלטה הייתה קשה. לופטגי כבר נפרד מהשחקנים".


"אני יודע שיהיו ביקורות, אבל אנחנו קובעים את ערכי ההתאחדות. אם מישהו רוצה את אחד העובדים שלנו, הוא צריך לפנות אלינו קודם. לא עדכנו אותנו ולא ידענו על המגעים", המשיך הנשיא וסיכם. "האם השחקנים מסכימים? כולנו פגועים מהמצב, הסברתי והם הבינו. הם הבטיחו לי שייתנו את המקסימום ואין לי ספק שכך יהיה. ביקשתי שזה לא ייצא החוצה. אף אחד לא נמצא מעל החוקים. כולנו מושפעים ונעשה את מה שהכי טוב לנבחרת. זו מכה, אבל החל מהיום אחר הצהריים עם המאמן החדש והצוות החדש, נתקדם. אני מבקש לתמוך בנו כי אנחנו מדברים על נבחרת ספרד וכולנו צריכים להיות ביחד". 

EN DIRECTO | Rueda de prensa de la @SeFutbol desde Krasnodar https://t.co/kOAITMULXN

— Selección Española de Fútbol (@SeFutbol) June 13, 2018

כפי שפרסמנו מוקדם יותר, בתקשורת הספרדית דרשו לפטר את ז'ולן לופטגי בשל "הבגידה" כפי שהיא תוארה, לאור העובדה שריאל מדריד יצרה איתו קשר לראשונה רק לאחר נחיתת הנבחרת ברוסיה ושלמעשה נשיא הבלאנקוס פלורנטינו פרס הודיע להתאחדות הספרדית על מינוי לופטגי רק דקות אחדות לפני פרסום ההודעה הרשמית. אחת הטענות לפיטורי לופטגי הייתה שכעת יפגעו הכנות השחקנים למשחקים, שלא יתפקדו כשורה ועלולים לחשוב ששיקוליו של לופטגי לא מקצועיים.



"ספורט" הקטלאני טען שקיקה סטיין, מאמן בטיס, הוא המועמד המוביל להחליף את לופטגי ולהדריך את הנבחרת כבר במונדיאל ובהמשך עיתונאים ספרדים בכירים טענו שסלאדס הוא זה שיוקפץ לתפקיד, כאשר היירו יסייע לו. בסופו של דבר, הוחלט ללכת על היירו (50). בלם ריאל מדריד לשעבר רשם 89 הופעות בנבחרת כשחקן. קריירת האימון שלו כוללת עונה כעוזר בריאל ועונה כמאמן ראשי באוביידו. היירו משמש כמנהל הספורטיבי של ההתאחדות הספרדית.  הבוקר הוזכרו שמותיהם של מיצ'ל, לואיס אנריקה, מרסלינו ורפא בניטס כמועמדים לקבל את התפקיד אחרי המונדיאל. 






מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי