חשש בספרד: אלו 19 השעות הגרועות בתולדות הנבחרת

פרננדו היירו
פרננדו היירו | AFP

אחת המועמדות הבכירות לניצחון במונדיאל נמצאת בסחרור מאז פיטורי לופטגי ובמדינה מאשימים את יושב ראש ההתאחדות חסר הניסיון: "הגאווה האישית שלו הכתיבה את המהלכים". עוזרו של היירו ספג נגיחה מאספס ב-2013

(גודל טקסט)
 ספרד תשחק מחר (שישי, 21:00) נגד פורטוגל במשחק הפתיחה של שתיהן במונדיאל במסגרת בית ב' וכבר עכשיו הכריז העיתון "מארקה" בכותרת דרמטית: "19 השעות הכי גרועות בתולדות הנבחרת הספרדית". העיתון טוען שהגאווה היא שהכתיבה את כל המהלכים ביום המטורף של אתמול וקבע: "אם היינו רואים מה קרה באותן שעות בהתאחדות של מדינה אחרת היינו פורצים בצחוק ומתבדחים על ההתנהלות, אבל לצערנו זה קרה אצלנו".


התוצאות של הכאוס בנבחרת ספרד מביאות לכך שיש כעת נפשות חדשות שפועלות ולא ברור איך זה ישפיע על השחקנים. למשל, החלוץ יאגו אספס מסלטה ויגו היה מועמד חזק להרכב מול פורטוגל. הבעיה שלו כרגע היא שכל העוזרים של לופטגי פוטרו אף הם והובאו עוזרים חדשים ביניהם קרלוס מרצ'נה שחקן העבר שהתעמת איתו כשהוא שיחק במדי לה קורוניה ב-2013. בסיום אותו משחק התרחש תאקל קשה בין השחקנים. אחרי עימות על כר הדשא אספס נגח בבלם לשעבר שעכשיו יגיע כעוזרו של היירו. מה זה אומר לגבי עתידו של החלוץ בנבחרת?  


האצבע המאשימה היא נגד הנשיא לואיס רובילאס שלא התחשב בבקשה גורפת של כל שחקני הנבחרת פה אחד להשאיר את המאמן ז'ולן לופטגי ובגלל גאווה עצמית החליט לפטר את המאמן שרשם 20 משחקים בלי הפסד עם הפרש שערים 13:61. הטענות של רובילאס היו נגד הסוכן של לופטגי ועל כך שכל תהליך החתימה בריאל מדריד נעשה מחוץ למשרדי ההתאחדות. לפי העיתון, השחר עלה בקרסנודר ב-4 לפנות בוקר ואנשי הנבחרת לא ישנו. הם ניסו כל הלילה לשכנע את הנשיא, שהיה כדורגלן בעיקר בלבנטה ותלה נעליו רק לפני שמונה שנים, לחזור בו מהחלטתו – אבל הוא כמובן סירב.


Aspas y Marchena se engancharon en un derbi gallego, en 2013. Cinco años después, se encuentran en el mismo barco en todo un Mundial. El furbo, primo. pic.twitter.com/Yi8pfeDk2G

— Carlos Torregrosa (@CarlosToregrosa) June 14, 2018


"מארקה" האשים את נשיא ההתאחדות במתרחש וכתב: "מרגע ששמע שלופטגי עוזב אחרי המונדיאל הוא טיפס על הקירות ואי אפשר היה להרגיע אותו". לא עזרו התחינות של סרחיו ראמוס, אנדרס אינייסטה, ג'רארד פיקה וסרחיו בוסקטס שאמרו לו: "זו ההזדמנות האחרונה של רבים מאיתנו לזכות במונדיאל. אתה פוגע בסיכויים האלה".


לופטגי שעזב אתמול בחשאי את רוסיה כשנכנס לוואן לבן בשעה 5 אחר הצהריים כאילו בגניבה, אמור להיות מוצג כבר היום כמאמן ריאל מדריד אחרי שנחת לפנות בוקר במדריד וייתכן שיסביר בדיוק מה התרחש מאחורי הקלעים. לעיתונאים בנמל התעופה של קרסנודר אמר: "אני עוזב עצוב, אבל מאחל את כל ההצלחה לנבחרת".


#LaPortada Mano de Hierro ️ pic.twitter.com/6e88PMQJBy

— MARCA (@marca) June 13, 2018


רובליאס התראיין לתוכנית "אל פרטיזדו" ואמר שהדיווח על מרד שחקנים נגד הנשיא והמאמן החדש פרננדו היירו היה שיקרי: "השחקנים תומכים כולם במאמן החדש. בטחתי בלופטגי מיד כשמינו אותי לנשיא ההתאחדות. לצערי יש דברים חשובים יותר מספורט והם ערכים של אמון אחד בשני ולהיות כן זה עם זה. אני מעריך מאוד את לופטגי כמאמן, אבל הפעם הוא עשה דברים שלא היו מקובלים עלי. הדרך בה נהג לא השאירה לי ברירה. שמעתי את הדעות של כולם, אבל ההחלטה הסופית היא שלי. השחקנים לחלוטין נחושים להצליח ואין שום מרד".


הנשיא האשים גם את ריאל מדריד שלא התחשבה בנבחרת: "הם חשבו רק על האינטרסים שלהם. אם הייתי צריך להמשיך לעבוד עם לופטגי יד ביד זה היה בלתי אפשרי. ז'ולן לא היה יכול להמשיך כאן בצניעות אחרי מה שנעשה". הוא חזר על הטענה שחמש דקות לפני ההודעה של הבלנקוס התקשר אליו פלורטינו פרס ליידע אותו על מינוי המאמן: "התחננתי לנשיא ולז'ולן לא לעשות כלום בינתיים, אבל דבר לא עזר".


על היחסים של השחקנים עם פרננדו היירו אמר: "השחקנים נשבעו לי שיתמכו בו עד המוות. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו מישהו (לופטגי) שמועסק על ידנו שיכתיב לנו איך הדברים ייעשו בהתאחדות. דיברתי עם פרס ובאותה עת לופטגי כבר סיפר לשחקנים. הכל נעשה מאחורי גבי".


לופטגי. עזב את רוסיה בחשאי (גטי אימג'ס)
לופטגי. עזב את רוסיה בחשאי (גטי אימג'ס)


שוער ריאל מדריד לשעבר פאקו בויו אמר: "אלה פיטורין לא צודקים. הם נובעים מחוסר ניסיון של הנשיא החדש בהתאחדות". לעומתו חוסה מאריה גרסיה עיתונאי רדיו ותיק דיבר על כך שריאל מדריד אשמה בכל המצב: "לופטגי פתח פצע קשה בהתאחדות, זו היתה דקירה בגב מצידו, חוסר לויאליות. מה חשוב יותר מאשר להיות מאמן הנבחרת ערב טורניר כזה?".


בקאטלוניה כמובן מתחו ביקורת קשה נגד לופטגי. העיתון "מונדו דפורטיבו" כתב: "הכל באשמת ריאל מדריד. לופטגי נאלץ לנטוש 48 שעות לפני המשחק הראשון". עורך העיתון סנטי נולה כתב טור מאשים: "האשמה לא במאמן ולא בנשיא. זה ברור כשמש. פלורנטינו פרס גרם להרס השקט הנפשי של הנבחרת. בריאל מדריד תמיד חשבו שהם מעל לנבחרת".


העיתון "הוסיף גם שהנבחרת נמצאת כרגע בידיים של השחקנים ולא המאמן: "ההתרגשות של משחק בכורה נגד נבחרת כמו פורטוגל מוכפלת כרגע בגלל מה שקרה ב-24 השעות האחרונות. אם התוצאה במשחק הראשון תהיה חיובית העניינים יירגעו ואפילו ידברו על האפקט החיובי של הפיטורין עד כמה שזה נשמע הזוי. לפעמים הנבחרת מתגבשת יותר אחרי פציעה של שחקן חשוב או כמו שקרה כעת אחרי פיטורי המאמן. לכן המשחק הראשון נגד פורטוגל הוא גורלי עבור הנבחרת".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי