שבת במונדיאל: פורסם הרכב ארגנטינה, היגוואין על הספסל

ליאו מסי
ליאו מסי | Gettyimages

בצעד חריג, סמפאולי חשף את ה-11 שיעלו במשחק הפתיחה והותיר את חלוץ יובנטוס בחוץ: "אנחנו מוכנים למונדיאל". היימר הלרימסון מאמן איסלנד: "כולם מנסים לעצור את הפרעוש, אף אחד לא הצליח עדיין"

(גודל טקסט)
בית ד, שסומן על ידי רבים כבית הקשה ביותר, ייצא מחר (שבת) לדרך. במשחק הראשון ארגנטינה תפגוש את איסנלד (16:00) ובהמשך קרואטיה תנעל את משחקי היום נגד ניגריה (22:00).


ארגנטינה – איסלנד (בית ד', 16:00)

אחרי שהבריזו לנבחרת ישראל ברגע האחרון, ארגנטינה וליאו מסי רוצים לזכות בגביע העולם לראשונה מאז 1986, אך על הנייר הם לא נחשבים כמועמדים בכירים לעשות זאת. הפרעוש וחבריו כזכור הפסידו בשלושת הגמרים האחרונים שלהם (פעמיים בקופה אמריקה ופעם אחת בגמר המונדיאל). מולם תתייצב מחר נבחרת איסלנד המפתיעה שהדהימה את כל אירופה ביורו האחרון כשהדיחה את אנגליה ועלתה לרבע גמר אליפות אירופה. המשחק מחר יהיה הראשון אי פעם בין שתי הנבחרות.


לאחר ההפסד 6:1 לספרד בהכנה, ארגנטינה תעלה עם המון לחץ מצד התקשורת והציבור. במרכז הבמה יעמוד כמובן ליאו מסי שאיבד לאחרונה את סרחיו רומרו ומנואל לנסיני בגלל פציעות. לאימון הפתוח שהתקיים היום הגיעה כמות עצומה של עיתונאים שסיפרו שסמפאולי חושש בעיקר ממשחק הגובה של האיסלנדים להם יתרון פיזי משמעותי על פני שחקניו. חורחה בורוצ'אגה, שזכה עם ארגנטינה בטורניר ב-1986 ומשמש כיום כמנהל הנבחרת, התייחס לציפיות מליאו מסי: "מבחיה פיזית ומנטלית הוא ככל הנראה בכושר הכי טוב בקריירה שלו. הוא פשוט מדהים".


חורחה סמפאולי דיבר במסיבת העיתונאים: "אנחנו מוכנים למונדיאל. לייצג את המדינה שלי בגביע העולם זה נפלא ואני מקווה שאצליח לקבל החלטות טובות. התכוננו למשחק הפיזי של נבחרת איסלנד. מסי? אני לא חושב שזה המונדיאל האחרון שלו. אנחנו ננסה במהלך הטורניר לבין מה נכון למסי". 


בצעד מעט יוצא דופן, סמפאולי חשף את ההרכב שיפתח מול איסלנד. גונסאלו היגוואין נשאר בחוץ. הרכב נבחרת ארגנטינה: ווילי קבאז'רו, אדוארדו סאלביו, ניקולאס אוטמנדי, מרקוס רוחו, ניקולאס טגליאפיקו, לוקאס ביגליה, חאבייר מסצ'ראנו, מקסימיליאנו מסה, אנחל די מריה, סרחיו אגוארו, ליאו מסי. 


[SELECCIÓN MAYOR] Último entrenamiento de la @Argentina de cara al debut de mañana ante Islandia. ¡Se acerca el momento! #VamosArgentinapic.twitter.com/l5bkMDyL42

— Selección Argentina (@Argentina) June 15, 2018


היימר הלרימסון, מאמן נבחרת איסלנד, דיבר גם הוא על מסי במסיבת העיתונאים: "כולם מנסים לעצור אותו ואף אחד מעולם לא הצליח. זה לא יהיה הוגן לשלוח שחקן אחד לנסות לעשות זאת, נצטרך לנטרל אותו ביחד. המשחק מחר הוא החשוב ביותר של איסלנד בכל הזמנים כי מדובר הטורניר הגדול ביותר שיש לכדורגל להציע. גונארסון שחקן חשוב, טוב שהוא חזר ואני שמח שאין לנו פצועים". המאמן האיסלנדי נשאל האם הוא עדיין עובד בעבודה נוספת: "כן, אני גם רופא שיניים. אני לא חושב שההישג שלנו ביורו היה נס. שיחקנו כמו קבוצה וזה עבד".


הקפטן ארון גונארסון דיבר גם הוא על הפרעוש: "זו משימה קשה מאוד לעצור את אחד משחקני ההתקפההטובים בעולם. ביורו הצלחנו לעצור את רונאלדו, אז למה שלא נצליח לעשות זאת גם איתו? אם ארגנטינה לא תכבד אותנו היא תעשה טעות, שתשאל את נבחרת אנגליה. התאמנתי כרגיל ביומיים האחרונים. אני לא יודע האם אשחק, אבל אני מרגיש בסדר. אנחנו מרוכזים מאוד, חיכינו למשחק הזהזמן רב".


קרואטיה – ניגריה (בית ג', 22:00)

קרואטיה המוכשרת תיכנס למעגל המשחקים עם ציפיות גדולות. ב-1998, כזכור, סיימה הנבחרת במקום השלישי לפני ההולנד כשאז כיכב החלוץ דאבור שוקר שמשמש כיום כנשיא ההתאחדות. אוהדי הפועל באר שבע יחזיקו אצבעות לג'ון אוגו, שעל פי הדיווחים לא אמור לעלות בהרכב במפגש הראשון אי פעם בין שתי הנבחרת. אגב, הפעם היחיד בה קרואטיה פגשה נבחרת אפריקאית במונדיאל הסתיימה ב-0:4 מוחץ על קמרון.


Croatia arrives in Kaliningrad! ✈
We're ready for #CRONGA#FlamingPride#BudiPonosan@FIFAWorldCuppic.twitter.com/H283kJ9qkk

— HNS | CFF (@HNS_CFF) June 14, 2018


בית ג' נחשב על פניו ל"בית המוות" וקרואטיה, שלא הרשימה בטורנירים האחרונים שלה, שואפת לעלות מאחד משני המקומות הראשונים. ניגריה, על הנייר, לא אמורה להתמודד על הכרטיס לשלב הבא, אך היא בהחלט יכולה לעשות צרות לכל יריבה. זלטקו דליץ' מאמן קרואטיה רמז שנבחרתו תעלה בהתקפה עם אנדיי ראמאריץ' לצידם של מריו מנדז'וקיץ' ואנטה רביץ' כשמאחור אמור לשחק איבן פרישיץ'. ניגריה הגיעה לגביע העולמי עם שלושה הפסדים בחמשת משחקי ההכנה האחרונים. ויקטור מוזס נחשב לכוכב הגדול של נבחרת כשגם אלכס איובו ואחמד מוסה אמורים לתת את הטון.


קפטן ניגריה ג'ון אובי מיקל: "אנחנו מרגישים מוכנים, הייתה לנו הכנה טובה וזה משחק שאנחנו רוצים לנצח כדי לפתוח טוב את הטורניר". המאמן גרנוט רוהר: "אין לנו מה להפסיד והשחקנים יעלו לשחק בלי לחשוב על שום בעיה. אם נעשה מה שאנחנו יודעים – נשלוט במשחק ונהיה אגרסיביים – אנחנו יכולים להצליח. לשחקנים שלנו יש הרבה מה להוכיח וזו במה ראויה, אבל חשוב לשמור על האמוציות. אנחנו צנועים, אבל יש לנו שאיפות להתקדם מהבית הזה ולכן אנחנו צריכים תוצאה מול קרואטיה". 


איבן ראקיטיץ' אמר לעיתונאים: "אתם מצפים מאיתנו להרבה, אבל אנחנו מצפים מעצמו לא פחות מכולם". כזכור, קרואטיה נזקקה לפלייאוף נגד יוון כדי לעלות למונדיאל. ניקולה קליניץ' התייחס למשחק הפתיחה: "אני מאמין שננצח את ניגריה. אנחנו מכבדים כל יריבה, אבל אנחנו טובים מהם ולכן אני חושב שננצח".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי