קורטואה: כולנו יותר חדים, מרגיש שאנחנו מוכנים ללכת רחוק

טיבו קורטואה
טיבו קורטואה | האתר הרשמי

שני במונדיאל: בלגיה עמוסת הציפיות תפגוש את פנמה והשוער אופטימי. קומפני יהיה בסגל, אך לא ישחק. קיין לקראת טוניסיה: "מקווה להבקיע שלושער". וגם: פרשת הריגול שמסעירה את שבדיה ודרום קוריאה

(גודל טקסט)
יום שני ברוסיה יכניס לפעולה את הנבחרות הגדולות והמסקרנות של בית ז'. בלגיה תפגוש את פנמה ואנגליה את טוניסיה. במשחק שיפתח את היום, שבדיה תארח את דרום קוריאה בבית ו'.


שבדיה – דרום קוריאה (בית ו', 15:00)
השבדים המסקרנים הדיחו את איטליה בפלייאוף בדרך להופעה ראשונה במונדיאל מזה 12 שנה. שבדיה פתחה רע את ההופעות ביורו 2012 וביורו 2016 וברור שהלחץ עליה במשחק שעל הנייר הוא הנוח ביותר בבית הצמוד. "עבדנו עם פסיכולוג הספורט שלנו ולמדנו מה חשוב. אנחנו מוכנים. יש לנו אמון מלא בסגל ובצוות המקצועי מה שגורם לנו לבוא מוכנים מאי פעם", אמר הקפטן אנדראס גרנקביסט ואולי שלח עקיצה לעבר מי שלא נמצא, זלאטן איברהימוביץ'.


מאמן שבדיה יאנה אנדרסון נשאל שוב על זלאטן והשיב בכעס: "לפני שנתיים נכנסתי לתפקידי כמאמן הנבחרת וכמה שחקנים בכירים ובהם איברהימוביץ' העדיפו לעזוב. כיבדתי את זה ומאז אין לו קשר לנבחרת שלנו ואני לא מתכוון לדבר על הנושא ולא ארשה את הקשר הזה. אם הוא יושב עם איזה שחקן שלנו באיזה פאב אין לי קשר לזה". על בעית ההבקעות של נבחרתו אמר: "יש כמה דרכים להבקיע בסגנון המשחק שלנו. עבדנו על סיומת בימים האחרונים".



"אין לו קשר לנבחרת שבדיה"


אנדרסון ניצל את מסיבת העיתונאים להתנצל בפני הדרום קוריאנים על "פרשת הריגול". נציג הצוות המקצועי של שבדיה נזרק מאימון סגור של הקוריאנים במחנה האימונים באוסטריה. "זה נכון שאחד העוזרים שלנו הגיע לאימון סגור של דרום קוריאה ואני מתנצל על כך. הוא התבקש לעזוב וצפה באימון מרחוק. צריך לכבד כל יריבה. אם זה פגע במישהו, אני מבקש סליחה".


הקוריאנים אוהבים להיזכר בעובדה שהעפילו לחצי גמר המונדיאל אותו אירחו ב-2002 וזו הופעה עשירית שלהם במונדיאל. בניגוד לשבדיה, הקוריאנים ויש להם כוכב ענק סון היונג-מין מטוטנהאם. 1,500 אוהדים מדרום קוריאה יעודדו את הנבחרת שלהם המכונה "הנמרים האסיאתים". שתי הנבחרות שיחקו לראשונה ביניהן באולימפיאדת לונדון 1948 כאשר שבדיה ניצחה במשחק 0:12. מאז התקיימו עוד שלושה מפגשים ושבדיה לא הפסידה בהם.


המאמן שין טה יונג אמר: "יש לנו שחקנים עם הרבה ניסיון בבמות גדולות ברחבי העולם. לשבדיה יהיה רוב ביציעים ואנחנו נחשוב עליהם כקוריאנים שמעודדים אותנו". על פרשת הריגול אמר: "לא רצינו להראות ליריבה את הכל וניסינו לבלבל אותה. אולי הם הכירו חלק מהשחקנים שלנו, אבל קשה למערבים להבדיל בין אסייתים וזה מה שעשיתי. כל מאמן מרגיש שהיריבות מרגלות אחריו. זה טבעי לנסות להשיג כמה שיותר מידע".


בלגיה – פנמה (בית ז', 18:00)
משחק של שני סגנונות שונים בין בלגיה ופנמה. הבלגים נחשבים לאחת הנבחרות הטובות בטורניר עם שפע של כוכבי על ואחרי יכולת טובה מאוד במשחקי ההכנה (ואכזבה גדולה בשני הטורנירים הקודמים), הציפייה מדור הזהב ללכת עד הסוף. הלחץ הוא על בלגיה להוכיח את יכולתה ועל רוברטו מרטינס שאוהדים רבים עדיין כועסים עליו בגלל שניפה את ראג'ה נאינגולן.


הספרדי ישחק במערך שלושה בלמים, ארבעה בקישור, שניים באגפים וחלוץ אחד כשאדן הזאר ודריס מרטנס באגפים אמורים לספק לרומלו לוקאקו את הכדורים לכיבוש. למרטינס יש סיבה טובה מאוד להצליח במונדיאל. הוא אמור לקבל בונוס של 1.5 מיליון יורו מההתאחדות אם יזכה במונדיאל. וינסנט קומפני ייעדר מהמשחק בגלל פציעה, אבל יישב על הספסל. דדריק בויאטה יפתח בהרכב.



ישים את ידו על הבונוס השמן? רוברטו מרטינס (AFP)


בלגיה בלתי מנוצחת 11 משחקים רצופים נגד נציגות של קונקקף. פנמה מהעבר השני לא ניצחה בתשעה מפגשים אחרונים מול נבחרות מאירופה. בבלגיה גם מדברים על האפשרות לשבור שני שיאים. הראשון הפרש שערים והשני מספר השערים הכי גדול שכבשו במשחק במונדיאל. ההפרש הכי גדול היה בניצחון 0:3 על אל סלבדור במונדיאל 1970 ומספר השערים הכי גדול שכבשו היה ב-4:4 נגד אנגליה במונדיאל 1954 בהארכה וניצחון 3:4 על בריה"מ במונדיאל 1986.


רוברטו מרטינס: "אנחנו חייבים להמשיך להיות עצמנו. פנמה זה אחד הסיפורים הנחמדים במונדיאל ובהופעת בכורה. היא יריבה מסוכנת ורעבה. לא היו עד עכשיו במונדיאל משחקים קלים והפערים בין הנבחרות קטנים. כשאני מסתכל על השחקנים בעיניים, אני רואה שהם מוכנים. אסור לנו להיות מתוסכלים גם אם התוצאה תישאר 0:0 זמן רב, אני לא מצפה שנכריע את המשחק עד הדקה ה-60".


המאמן הכחיש בתוקף אווירה רעה בחדר ההלבשה והגן על קווין דה בריינה שתיקול שלו על עדנאן ינוזאי זעזע את הבלגים: "קווין שחקן חיוני שמשפיע על השאר. אדן הזאר חזק יותר והוא הראה את זה במשחק ההכנה, אבל לא נסתמך על שחקנים בודדים, אלא על רוח קבוצתית שתגרום לבודדים להראות את היכולות שלהם".


טיבו קורטואה הוסיף: "יש יותר שקט ונייסון בנבחרת. אנחנו רגועים יותר לעומת המונדיאל הקודם וכולנו מגיעים מקבוצות בכירות. אני מרגיש שאני יותר מוכנים לעומת טורנירים קודמים. כולם פה חדים יותר. יש לנו איכות וכישרון ללכת רחוק. אנחנו בכושר טוב וברגע טוב בקריירה. אנחנו לא פייבוריטים ואני לא אומר שנזכה, אבל אני מאמין ביכולת שלנו ללכת רחוק.


Looking fabulous as always @dries_mertens14pic.twitter.com/uOmIcylEZt

— Alderweireld Toby (@AlderweireldTob) June 17, 2018


פנמה לעומת זאת משחקת לראשונה בגביע העולמי וללא ספק זה יהיה המשחק הכי חשוב שלה בהיסטוריה. ל"לוס קנלרוס" (אנשי התעלה) אין כל רצון לתת ל"שדים האדומים" להוריד אותם מובסים מהמגרש. המאמן הקולומביאני הרנן דריו גומס לא מתכוון לאפשר לשחקני ההתקפה של בלגיה לנוע בחופשיות פנמה ראתה את קוסטה ריקה מובסת 4:1 מול בלגיה במשחק הכנה והכינה שיעורי בית. התכנון הוא לשחק חזק בהגנה ולצאת למתפרצות. בפנמה הקשר אניבל גודוי התאושש מפציעה ויעלה לשחק אחרי שהמאמן פרסם את ההרכב.


גומס: "אני מעריך שבלגיה חזקה יותר מארגנטינה. הפער בין ארגנטינה לאילסלנד היה קטן מאוד. הפער בינינו לבלגיה הרבה יותר גדול, אבל זה לא אומר שכבר הפסדנו את המשחק. נעשה הכל לא לבייש את המדינה". השוער של פנמה חיימה פנדו בן ה-36 אמר: "ברור שנסבול, אבל שיחקנו 16 משחקים והשגנו שישה נצחונות כדי להגיע לכאן".


אנגליה – טוניסיה (בית ז', 21:00)
רגע האמת של נבחרת "שלושת האריות" שרוצים דבר ראשון להשיג במונדיאל הנוכחי יותר ממה שעשו לפני ארבע שנים ולעלות מהבית המוקדם. כל תוצאה אחרת תהיה אסון לכדורגל האנגלי. הניצחון האחרון של אנגליה במונדיאל היה בדרום אפריקה 2010, 0:1. על סלובניה אף שחקן ששיחק אז לא נמצא כיום בסגל ורק חמישה שחקנים מהסגל של מונדיאל 2014 נותרו בנבחרת.


מהפכת הצעירים של אנגליה אמורה לשאת פירות כנראה רק במונדיאל בקטאר, אבל גם כך האנגלים מצפים מהנבחרת שלהם להגיע לפחות עד רבע הגמר. האווירה בנבחרת אנגליה מאוד חיובית והשחקנים אף התגרו בעיתונאים כשחשפו שגארת' סאות'גייט בחר את ה-11. דבר אחד בטוח – הקפטן הארי קיין אמור לעלות בחוד ההתקפה. דלה עלי, ג'סי לינגארד וראחים סטרלינג אמורים לפתוח לצדו. ג'ורדן הנדרסון יועדף על פני אריק דייר.



הר של ציפיות על כתפיו. הארי קיין (Getty)


כרגיל לפני טורניר גדול, באנגליה התקשורת יוצרת ציפיות וה"סאנדיי מירור" פרסם היום פוסטר של שני עמודים תחת הסלוגן שיהה מקובל במלחמת העולם השנייה: "במדינה שלך זקוקה לך", עם תמונותיהם של הארי קיין, ראחים סטרלינג ודלה עלי. בראיון שקיים המגן דני רוז עם התקשורת האנגלית הוא טען שסאות'גייט הצליח להפחיד את השחקנים ברגע שהוא החליט להיפרד מווין רוני וזה עבד על הצעירים שחוששים ממנו כעת.


גארת' סאות'גייט אמר: "השחקנים יודעים את ההרכב. עבדנו על סגנון משחק שאנחנו חושבים שמתאים לשחקנים שיש כאן. כולם רוצים שנפתח בניצחון וגם לראות נבחרת שמשחקת טוב ונהנית מכדורגל. אם נצליח 'לחתן' את שני הדברים הללו, התוצאות יהיו חלק מהתהליך. אנחנו סוחבים תקוות וחלומות של רומה ובלתי אפשרי לנתק את הלחץ. אבל אנחנו חייבים לוודא שהלחץ לא שולט בנו". 
 

הארי קיין נשמע נוסטלגי: "לפני ארבע שנים ראיתי את המונדיאל מהחופשה שלי. מאוריסיו פוצ'טינו הגיע באותו קיץ, הכניס אותי לכושר והפך אותי לחזק יותר. הכל קרה לי משם. זה הצריך עבודה קשה ונחישות. היו חלוצים לפניי, אבל לקחתי את ההזדמנות כשהיא הגיעה. בשנים האחרונות השתפרתי והנה אני כאן. אני לא יכול לחכות להראות לעולם מה יש לי". 
 

קיין המשיך: "ברור שיורו 2016 היה גרוע מבחינתי ומבחינת הנבחרת, אבל המאמן הבהיר לנו שזה סגל חדש עם רעיונות חדשים ושיטה חדשה. אנחנו באים לתקוף, ליצור מצבים ולהבקיע. עשינו את זה טוב במשחקי ההכנה. המטרה שלי היא להמשיך מה שאני עושה בליגה". עוד אמר החלוץ: "רונאלדו שם עליי לחץ… אני מקווה להבקיע שלושער ולהשתוות אליו, אבל ברצינות, לא אחשוב על תואר מלך השערים עד שלבים מאוחרים בטורניר".  



טוניסיה הראתה שלא תהיה טרף קל ובמשחקי ההכנה היא הציגה בעיקר כדורגל טוב מול נבחרות חזקות והשיגה תיקו נגד פורטוגל והפסד מינימלי נגד ספרד 1:0. כל שחקניה כשירים. במונדיאל 1998 בצרפת אנגליה שיחקה באותו בית עם טוניסיה וניצחה 0:2 במשחק הראשון שהתקיים במארסיי. סאות'גייט פתח אז בהרכב.


"אנחנו בכושר טוב, יודעים היטב שאנחנו בבית קשה מאוד, אבל הרמנו את המשחק שלנו במיוחד בכל הקשור לאתלטיות. שיחקנו טוב בהכנה וכולם ראו את זה. אנחנו נחושים לעשות היסטוריה. אמרתי לשחקנים ליהנות מהמשחקים כי לא כל יום יותר לשחק נגד הטובים בעולם", אמר המאמן נביל מעלול. סייף אדין חאווי ואליאס סחירי צפויים פתוח בקישור. השוער מואז חסן יקבל עדיפות ואילו בלם לסטר יוהאן בנלואן יפתח במערך של שלושה בלמים. וואהבי חאזרי, ששייך לסנדרלנד, יפתח כחלוץ מדומה.


Volgograd#threelionspic.twitter.com/xTULgejxAf

— England (@England) June 17, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי