"מי זה סלאח? לנו יש את דניס צ'רישב וארטם דזיובה"

נבחרת רוסיה
נבחרת רוסיה | Gettyimages

התקשורת הרוסית חגגה את הניצחון השני במונדיאל, 1:3 על מצרים, ולעגה לכוכב המצרי שנראה כבוי: "שחקן אחד לא יכול לנצח עבור נבחרת שלמה". במצרים, לא ברור אם המאמן קופר ימשיך בתפקידו: "לא תלוי רק בי"

(גודל טקסט)

חגיגת ענק הבוקר (שלישי) ברוסיה לאחר הניצחון 1:3 על מצרים. הנבחרת המארחת, שהיתה אמורה להיות אחת החלשות בטורניר, כבשה בשני משחקים שמונה שערים, ליקטה 6 נקודות ואם ערב הסעודית תפסיד היום לאורוגוואי גם תבטיח את עלייתה סופית למפגש נגד ספרד או פורטוגל, כנראה, בשמינית הגמר. צ'רישב כבש בטורניר יותר שערים מאשר בשנתיים האחרונות. "הנס של צ'רישב" נכתב בתקשורת הרוסית על השחקן, שנבחר למצטיין במשחק.

העיתון "ספורט אקספרס" לגלג על הנבחרת המצרית: "מוחמד סלאח? מי זה בכלל. לנו יש את דניס צ'רישב וארטם דזיובה ששיחקו לא פחות טוב ממנו". אוהדי הכדורגל במוסקבה יצאו אחרי המשחק לחגוג ברחובות בטירוף ולמרות כל החששות שהיו לפני המונדיאל מחוליגנים או השתוללות של האוהדים המקומיים, החגיגות עברו בשלום.

מאמן הנבחרת סטניסלב צ'רצ'סוב זעם על שאלה אחת במסיבת העיתונאים, שרמזה על כך שהכדורגלנים הרוסים לקחו סמים. העיתונאי שאל אותו על הבעיות שהיו בעבר עם סמים ברוסיה וצ'רצסוב ענה: "תשאל אותי רק על המשחק. זוהי מסיבת עיתונאים אחרי ניצחון. אני לא מוסמך ולא יודע לתת לך תשובה על שאלות כאלה". המגן המתאזרח מריו פרננדס הבטיח שרוסיה תיתן מאה אחוז גם נגד אורוגוואי כדי לסיים את הבית עם 9 נקודות.

צ'רצ'סוב. זעם על עיתונאי (Gettyimages)
צ'רצ'סוב. זעם על עיתונאי (Gettyimages)

דזיובה, שהצדיע אחרי השער שכבש והיה מסוכסך עם המאמן סטניסלב צ'רצ'סוב כמעט במשך שנה, התייחס לעובדה שכולם בכדורגל העולמי לא ספרו אותם לפני המונדיאל: "אף אחד לא מאיתנו לא חשב שאנחנו שחקנים גרועים. הבעיה היתה אצלכם הכתבים ולא אצלנו". שחקן הנבחרת לשעבר פאבל פוגרבניאק פירשן את המשחק ואמר: "השער העצמי של המצרים עזר לנו לנצח את המשחק. כולם לפני המשחק דיברו רק על סלאח, אבל היה ברור ששחקן אחד לא יכול לנצח עבור נבחרת שלמה".

ב"גארדיאן" האנגלי נכתב בעקבות המשחק כי הדעה של אוהדי הכדורגל בעולם על הנבחרת הרוסית ועל רוסיה עומדים להשתנות. "המתח הפוליטי בין בריטניה ורוסיה יימשך, אבל האוהדים שיעזבו את רוסיה יחזרו עם טעם טוב בפה. גם על הארגון וגם ההצלחה של הנבחרת הרוסית".

התקשורת העולמית פרגנה לרוסיה. "דיילי מייל" כתב: "דניס צ'רישב אפילו לא היה שחקן הרכב לפני הטורניר ועכשיו הוא מתחרה על תואר מלך השערים. אי אפשר בכלל להאמין שהשחקנים הרוסים ששיחקו משחקי ידידות גרועים הם אלה שמשחקים עכשיו כדורגל ברמה הכי גבוהה". בעיתון הזכירו גם את דברי ז'וזה מוריניו, שאמר לפני פתיחת הטורניר: "צ'רצ'סוב צריך להיות מאושר. אין עליו לחץ ולא מצפים ממנו לכלום". עוד נכתב שאולי חוסר הציפיות מרוסיה הוריד ממנה לחץ ואיפשר לה לשחק כדורגל בחופשיות.

צ'רישב. אפילו לא היה שחקן הרכב, ועכשיו מתחרה על מלכות השערים (Gettyimages)
צ'רישב. אפילו לא היה שחקן הרכב, ועכשיו מתחרה על מלכות השערים (Gettyimages)

ב"מארקה" הספרדי נכתב: "רוסיה החלה את המונדיאל עם המון בעיות, ועכשיו זה נראה שהם אפילו מוכנים לעשות סנסציה בשמינית הגמר".

אפילו הססטיסטיקה מוכיחה למה בסופו של דבר רוסיה הציגה כדורגל טוב. על פי המספרים, היא הנבחרת שרצה הכי הרבה בסיבוב הראשון. במשחק הראשון עברו שחקני רוסיה 118 קילומטרים ובשני 115, שתי התוצאות הטובות ביותר של הסיבוב הראשון. אגב, שלישית דורגה מצרים עם 112, אבל זה לא עזר להם.

הקטור קופר. במצרים מדווחים שהוא יפוטר (AFP)
הקטור קופר. במצרים מדווחים שהוא יפוטר (AFP)

המצרים היו הסיפור הטרגי של הבית. הם מראש הגיעו עם בעיה קשה בגלל הפציעה של סלאח. אתמול הם ניסו הכל ונלחמו, אבל רוסיה היתה טובה יותר. לאור האכזבה הקשה, השחקנים סירבו לדבר עם העיתונאים אחרי המשחק. קיים סיכוי לא רע שהמאמן הקטור קופר יפוטר, כך לפחות פרסם העיתון "אל וואטן" המצרי. קופר נשאל על כך במסיבת העיתונאים ואמר: "האם אשאר המאמן? זה לא תלוי רק בי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי