ראשון במונדיאל: "גמר" בין פולין לקולומביה, אנגליה מול פנמה

חאמס רודריגס
חאמס רודריגס | AFP

פלקאו הכריז שהמשחק הכי חשוב שלהם יהיה מול לבנדובסקי וחבריו (21:00), חאמס ישוב ל-11. קודם לכן ייפגשו בבית ח' סנגל ויפן שהדהימו במחזור הפתיחה (18:00). ב-15:00: שלושת האריות יבטיחו מקום בשמינית?

(גודל טקסט)

היכונו ליום האחרון של שלב הבתים במונדיאל שבו ייערכו שלושה משחקים ביום, כל אחד בשעה שונה. החל מיום שני הקרוב ייערכו בכל יום ארבעה משחקים, שניים במקביל מכל בית לאור מחזור סיום שלב הבתים, אבל מחר (ראשון) עוד נזכה לשלושה משחקים ב-15:00, ב-18:00 וב-21:00, כשיושלם המחזור השני בבית ז' ויערכו שני המשחקים בבית ח' המסקרן.

אנגליה – פנמה (15:00, בית ז')
אחרי ה-2:5 המוחץ של בלגיה על טוניסיה, נבחרת שלושת האריות של גארת' סאותגייט יודעת שניצחון שלה יבטיח לה את הכרטיס לשמינית לצד "השדים האדומים", כך שהמפגש ביניהן ביום חמישי בערב צפוי להכריע את זהות מוליכת הבית – ובהתאם את היריבה של כל אחת בשמינית, בהנחה שאכן אנגליה לא תמעד מול פנמה הקטנה.

האנגלים היו טרודים ביומיים האחרונים בכך שההרכב למשחק מול פנמה דלף לתקשורת בשל אותו צילום על ידי אנשי המדיה של הנבחרת, אולם נראה כי למרות זאת ימשיך סאות'גייט עם שני השינויים הצפויים כאשר מרקוס ראשפורד יפתח על חשבונו של ראחים סטרלינג ואילו דלה עלי שנפצע קלות יזכה למנוחה ואת מקומו יתפוס רובן לופטוס צ'יק הצעיר שהעונה הושאל מצ'לסי לקריסטל פאלאס. "עכשיו כל העולם יודע את ההרכב שלנו", אמר המגן קייל ווקר, ואילו מאמנו טען בתוקף: "זה רק סגל, אני לא מתייחס לכך. כמובן שאנשי המדיה צריכים להחליט אם הם רוצים לעזור לנו או שלא", הוסיף בטענה על כך שבכל זאת דלפו דברים מהמחנה האנגלי.

כמו כן טען סאות'גייט במסיבת העיתונאים: "חם ברוסיה, בכל איזור זה שונה, אבל נצטרך להתרגל לזה. מה שחשוב זה שנדע לשמור על הכדור ולשלוט במשחק. אנחנו נבחרת צעירה, אבל אנחנו מאוד בטוחים בעצמנו ואני בטוח שגם השערים יגיעו. כמובן שנרצה שהשערים יתחלקו בין כולם", אמר כשנשאל על כך שהארי קיין כמעט היחיד שמבקיע. הציפיות מאיתנו גבוהות כי אנחנו נבחרת אנגליה, אבל פנמה נפגעה במשחק הקודם והיא תרצה להגיב בהתאם. קל לא יהיה לנו".


סאות'גייט במסיבת העיתונאים. ההרכב שדלף יהיה גם זה שיפתח? (AFP)

לפנמה הגנה שהוכיחה את עצמה, אך הבעיה שלה היא בהתקפה. לראיה, הפנמים הבקיעו רק פעמיים בשבעת משחקיהם האחרונים וכעת מצפה להם מפגש מול שלושת האריות שמשחקים במערך של 3-5-2, שבמהרה גם משתנה כמובן ל-5-3-2. המאמן הרנן גומס אישר כי אותם 11 מההפסד 3:0 לבלגיה יפתחו: "אנחנו צריכים לנצח מחר. אנחנו יודעים שזו במה חדשה לנו, אבל יש לנו הזדמנות להמשיך בגביע העולם והשחקנים מאוד רוצים בכך. המשחק יהיה מסובך כמובן, אבל אני לא חושב שהעובדה שההרכב שלנו ידוע מורידה יתרון מסוים. כל מאמן צריך לדעת שהשחקנים שלו מוכנים ב-100 אחוז ומוכנים למשחק ללא קשר יריבה".


יפן – סנגל (18:00, בית ח')
רבים הופתעו מכך שהיפנים הרשימו וניצחו 1:2 את קולומביה, סיטואציה דומה גם ה-1:2 של סנגל על פולין גרם ללא מעט הרמת גבות. מחר השתיים הללו ייפגשו למשחק קריטי בבית מספר 8. כוכב סנגל וקשר ליברפול סאדיו מאנה אמר לקראת המשחק: "יהיה משחק טוב. זה משחק מאוד חשוב לנו ואנחנו צריכים להגיע אליו חיוביים. החוזקה שלנו? זה לא רק אני, זו כל הנבחרת".

לעומת זאת, גם הקפטן היפני מאיה יושידה שידר רוגע לקראת המשחק: "אנחנו בסך הכל צריכים לעשות בדיוק את מה שעשינו נגד קולומביה". מאמנו נישינו אקירה הוסיף: "עלינו להיות חזקים, גם מבחינה פיזית. סנגל נבחרת מאוד ממושמעת ועלינו להיות זהירים ומאורגנים". היפנים צפויים לשחק עם אותם 11, כך שהונדה יעלה פעם נוספת מהספסל. 

סנגל, אגב, היא הנבחרת היחידה אי פעם שלא הפסידה בשלב הבתים בארבעת משחקיה. ב-2002 היא לא הפסידה בשלב הבתים ונעצרה רק ברבע הגמר וכאמור ניצחה השבוע את פולין. 


מאנה. מפרגן לחבריו אחרי הפתיחה הנפלאה (AFP)

פולין – קולומביה (21:00, בית ח')
אחרי שכל נבחרת רשמה הפסד מאוד כואב מבחינתה, השתיים יודעות שהפסד נוסף עלול לחרוץ את גורלן סופית לגביע העולם הקרוב. המשמעות היא שעבור כל אחת מהן יהיה זה כמו משחק גמר. זה יהיה מפגש ראשון אי פעם בין נבחרות פולין לקולומביה במסגרת המונדיאל, וזו תהיה מלחמה של ממש על כר הדשא בקאזאן.

אחרי שכמעט שלא הצליח לאיים על השער במשחק הקודם, רוברט לבנדובסקי, מלך שערי המוקדמות באירופה, יקווה להרעיד את הרשת בגביע העולם ברוסיה ולראשונה לסייע לנבחרתו להעפיל לשמינית למרות הפסד במשחק הפתיחה – ב-2002 וב-2006 הם הפסידו את המשחק הראשון בבתים ולא הצליחו להתאושש מכך. מן העבר השני, חאמס רודריגס שרק עלה מהספסל בהפסד ליפן עקב פציעה צפוי הפעם לשוב להרכב, כששינוי נוסף יהיה כפוי בשל הכרטיס האדום שספג הבלם קרלוס סאנצ'ס. החלוץ רדאמל פלקאו אמר לקראת המשחק: "אני רוצה לנצח ואעשה את הכל כדי שנשיג את שלוש הנקודות. זה כמו הגמר מבחינתנו".


חאמס רודריגס. התאושש מפציעה והפעם צפוי לפתוח (AFP)

מאמן קולומביה חוסר פקרמן המשיך באותו קו: "משחק אחד הסתיים וחדש יתחיל. אין הפסקה בגביע העולם, ישר אחרי ההפסד התחלנו להתכונן לפולין. אנחנו נבחרת מאוזנת וידענו שכל משחק יהיה קשה. ההתחלה שלנו לא הייתה טובה, אבל אנחנו מרחק של שעות מהמשחק הבא ועלינו לשנות את המצב. חאמס רודריגס? הוא התאמן טוב בימים האחרונים וקיבל כמה דקות במשחק האחרון. מקווים שהוא יהיה כשיר במאת האחוזים למחר".

מאמן פולין אדם נבאלקה ערך את הופעתו האחרונה כשחקן במדי הנבחרת בניצחון 1:4 על קולומביה, שהיה הראשון אי פעם בין השתיים. לקראת המשחק הוא אמר: "אני לא הייתי אומר שזה המשחק הכי חשוב שלי כמאמן פולין, לכל המשחקים אני מתייחס ברצינות. אני משוכנע שאנחנו מוכנים למשחק ואני מקווה שאחרי האכזבה במשחק הראשון נצליח להשיג תוצאה טובה יותר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי