שני במונדיאל: רוסיה ואורוגוואי בקרב על ראשות הבית

נבחרת רוסיה
נבחרת רוסיה | Gettyimages

למארחת יספיק תיקו נגד הסלסטה בזכות הפרש שערים עדיף, סמולוב וגולובין לא ישחקו מחשש שיקבלו כרטיס צהוב. צ'רצ'סוב: "הפחידו אותנו עם סלאח וכלום לא קרה", טוריירה עשוי לפתוח אצל הדרום אמריקאיים

(גודל טקסט)

אחרי ששני המחזורים הראשונים של שלב הבתים יסתיימו הערב, מחר (שני) יחל הסיבוב השלישי והמכריע בשלב הבתים שאחריו לא מעט נבחרות גדולות עלולות למצוא עצמן מחוץ לטורניר מוקדם יותר ממה שחשבו. בכל בית יתקיימו שני משחקים באותה השעה כדי למנוע יתרון של אחת הנבחרות. בבית א', רוסיה ואורגוואי כבר הבטיחו למעשה את העלייה כשניצחו את נבחרת מצרים המאכזבת ואת סעודיה, כשהשאלה שנותרה פתוחה היא מי תסיים בראשות הבית.

אורוגוואי – רוסיה (בית א', 17:00)
רוסיה תפגוש את אורגוואי בסמארה כשלשתי הנבחרות מאזן של שש נקודות. תיקו יספיק למארחת כדי לסיים בראשות הבית בזכות הפרש שערים גבוה (7+) לעומת הסלסטה (2+), שבכדי לסיים ראשונים יהיו חייבים לנצח. ברוסיה הופתעו לטובה מהיכולת של הנבחרת. המאמן, סטניסלב צ'רצ'סוב עשוי להעניק מנוחה למספר שחקנים כשברור כעת שפיודור סמולוב ואלכסנדר גולובין שסוחבים כרטיס צהוב לא ישחקו מחשש שיקבלו צהוב נוסף ויחמיצו את שמינית הגמר.

לרוסים אתגר גדול יותר בדמות החוד האימתני של אורוגוואי שכולל את לואיס סוארס ואדינסון קבאני שצפויים לשחק. המאמן אוסקר טבארס עשוי לבצע מספר שינויים בהרכב בכדי להעניק למספר שחקנים מנוחה ואפילו לשנות שיטת משחק. לוקאס טוריירה, קשר סמפדוריה שהוזכר כמועמד לעבור לארסנל, מועמד לפתוח לראשונה בטורניר. אורוגוואי ניצחה בכל אחד מארבעת משחקיה האחרונים בגביע העולמי בהם כבש לואיס סוארס ולעומת זאת הפסידה בפעמיים האחרונות כאשר שותפו לחוד, אדיסון קבאני כבש. הנבחרת שתסיים ראשונה תפגוש את סגנית בית ב', שם העניינים הרבה יותר פתוחים כאשר האופציות הן ספרד, פורטוגל או איראן.

צ'רצ'סוב, מאמן הנבחרת המארחת, דיבר במסיבת העיתונאים: "אנחנו רוצים לסיים ראשונים את הבית המוקדם. נקבע את ההרכב גם לפי הדו"ח הרפואי. לא נעשה שום חישובים. תפסיקו לשאול אותי על הלחץ שיש על השחקנים. אני מאמן, לא פסיכולוג". לגבי סוארס וקבאני אמר המאמן: "הפחידו אותנו עם מוחמד סלאח ושום דבר לא קרה. עכשיו מפחידים אותנו עם סוארס וקבאני. האם אשחק עם שני חלוצים? יש על זה איסור? אם ככה לא נשחק. בסוף האימון ניסיתי את האפשרות הזאת, אבל לדעתי נשחק ישר עם שני חלוצים, זה מסכן את הקבוצה היריבה".

צ'רצ'סוב. לא מפחד מסוארס וקבאני (gettyimages)
צ'רצ'סוב. לא מפחד מסוארס וקבאני (gettyimages)

לשאלה איזה נבחרת הוא מעדיף לפגוש בשמינית הגמר אמר: "את זה אלוהים יחליט כי שיחקנו נגד פורטוגל והפסדנו 1:0 ומול ספרד היתה התוצאה 3:3. אני מכיר את שתי הנבחרות ולא חושב שיש הבדל גדול נגד מי נשחק. שתיהן טובות".

מאמן אורוגוואי אוסקר טבארס נשאל על האפשרות שיערוך רוטציה רחבה לקראת השמינית: "לא אתן לכם שום רמז לגבי ההרכב. לא אחשוף כלום. המשחק מחר חשוב לנו לקראת ההמשך. עדיין לא מיצינו את הפוטנציאל שלנו, אבל אנחנו רגועים בנושא. זה קרה לנו בקופה אמריקה ב-2011 (טורניר בו הם זכו, י.ז). רוסיה נבחרת חזקה שהולכת ומתעצמת אחרי שהיו לה קשיים בהתחלה. הם למדו מהקשיים והתגברו על דעה ציבורית שלילית".


ערב הסעודית – מצרים (בית א', 17:00)

המפגש בוולגוגרד ארינה הינו לפרוטוקול בלבד ובעיקר על היוקרה של שתי הנבחרות שנפגעה. מוחמד סלאח יכול לפחות לשפר את מאזן הכיבושים שלו בגביע העולמי אחרי שלא הצליח להעלות את מצרים לשלב הבא לאחר הפסד מול רוסיה 3:1, בו הבקיע שער ראשון בטורניר. הפרעונים רוצים ניצחון היסטורי במונדיאל אחרי שלא ניצחו בעבר בשני המונדיאלים בהם לקחו חלק ב-1934 וב-1990. אם שוער מצרים, עיסאם אל חדארי, יקבל דקות משחק, הוא יהיה השוער המבוגר ביותר בתולדות המונדיאל בגיל 45 פלוס.

(gettyimages) סלאח. ינסה להציל מעט מהכבוד
סלאח. ינסה להציל מעט מהכבוד של המצרים (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי