מהפכה בהרכב צרפת, דשאן: מקום שני? לא רוצה לשמוע

דשאן
דשאן | Gettyimages

לוריס, אומטיטי ופוגבה צפויים לקבל מנוחה, המאמן הבהיר במסע"ת לפני דנמרק: "לא נשחק על תיקו". המאמן הדני: "נקשיב למה שקורה במשחק המקביל". אוסטרליה חייבת לנצח את פרו, ואן מרוויק: "נצליח לעלות"

(גודל טקסט)

בית ג' יוכרע מחר (שלישי) כשדנמרק תפגוש את צרפת בידיעה שנקודה או מעידה של אוסטרליה מול פרו תסדר לה עלייה לשמינית גמר המונדיאל. הטריקולור ירצו לנצח בשביל להבטיח את המקום הראשון והאוסטרלים יקוו לניצחון על פרו ועזרה מהחבורה של דשאן.

דנמרק – צרפת (בית ג', 17:00)
הדנים זקוקים לנקודה אחת בלוז'ניקי מול הצרפתים בשביל להבטיח עלייה מהמקום השני בעוד ניצחון יעניק להם את המקום הראשון על חשבון החבורה של דשאן שהבהיר לשחקניו שאיבוד הפסגה אינו בא בחשבון. למרות זאת, הטריקולור צפויים לבצע מספר שינויים ב-11 ולהעניק מנוחה לכמה שחקנים וביניהם הקפטן הוגו לוריס כשמי שאמור לעמוד בין הקורות במקומו הוא סטיב מנדאנדה ואת סרט הקפטן יענוד רפאל וראן. סמואל אומטיטי ואדיל רמי שסבלו מפציעות השלימו אימון מלא, אך בלם ברצלונה אינו צפוי לשחק ופרנסל קימפמבה אמור לפתוח במקומו. סטיב אנזוני יעלה בקישור ותומא לומאר יקבל את הקרדיט באגף כשגם פול פוגבה עשוי לנוח.

דשאן התייחס לביקורת של מאמן דנמרק אגה האריידה על צרפת ("לא משהו") ועל פול פוגבה ("חושב רק על התספורת שלו") לפני חודש: "כל אחד יכול להגיד מה שהוא רוצה. זה לא היה נחמד והשחקנים שלי יודעים מה הוא אמר – הם יודעים לקרוא, הם יודעים להקשיב, אבל זה לא ייתן לנו אקסטרה מוטיבציה. לא ניתן להם יד ונשחק על תיקו. המטרה היא המקום הראשון בבית. אף פעם לא אגיד לשחקנים שלי לשחק על תיקו. לא רוצה לשמוע אנשים שאומרים שעדיף לסיים במקום השני". על השינויים בהרכב אמר: "אין סיכונים. כל שחקן שנמצא כאן זומן כי הוא יכול לפתוח".


צפוי לקבל מנוחה. הוגו לוריס (AFP)

אם אוסטרליה לא תנצח את פרו, דנמרק תעלה לשמינית הגמר ללא קשר לתוצאת המשחק שלה מול צרפת, אך היא תרצה להבטיח את גורלה בעצמה ולא לחכות לעדכונים מהמשחק המקביל. המאמן יאן הריידה יבצע שינויים בחוד כאשר יוסוף פולסן מושעה ומרטין בריית'ווייט חלוץ מידלסברו צפוי להחליפו. גם פיונה סיסטו שלא הרשים עד כה צפוי לרדת לספסל.

אגה האריידה גילה: "נקשיב למה שקורה במשחק השני. יש לנו מישהו שיעדכן את העוזר יון דאל תומאסון על הספסל. אנחנו נדע מה קורה, אני לא יודע אם אאפשר לשחקנים לדעת". כריסטיאן אריקסן אמר: "המשחק השני לא יעניין אותנו לפני שנסיים את המשחק שלנו. אם פרו תוביל 0:5, אולי לא נרצה לדעת. נתרכז במשחק שלנו". 

פרו – אוסטרליה (בית ג', 17:00)
אוסטרליה תגיע למשחק הגורלי בסוצ'י עם מצב לא רע לאחר שהשיגה 1:1 מול הדנים והיא תפגוש את פרו שאיבדה סיכוי לעלות לשמינית הגמר. על פי הדיווחים, ברט ואן מרוויק יעלה בשפיץ עם טומי יוריץ' על חשבונו של אנדו נאבוט הפצועה. המאמן האוסטרלי אמר במסיבת העיתונאים: "יש לנו סיכוי ואני מאמין שנצליח לעלות לשמינית הגמר. הצרפתים לא נראו טוב בשני המשחקים הראשונים והם ירצו להראות את האיכות שלהם מול דנמרק. הם ישחקו גם על הכבוד".


חייבת קודם כל ניצחון. נבחרת אוסטרליה (AFP)

פאולו גררו, כוכב נבחרת פרו, דיבר: "שחקני הנבחרת רוצים שהמאמן ימשיך בתפקיד גם אחרי הטורניר. כולנו מפעילים לחץ במטרה שזה יקרה". גרקה עצמו אמר: "המשחק הזה מאוד חשוב עברו פרו ואנחנו לוקחים אותו בשיא הרצינות. המטרה היא לסיים את הטורניר בצורה הטובה ביותר ולתת לאוהדים הרבים שהגיעו לרוסיה סיבה לחייך. ג'פרסון פרפאן הפצוע לא יהיה בסגל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי