קבאז'רו לא בהרכב, סמפאולי: אתם תראו ארגנטינה חדשה

ליאו מסי
ליאו מסי | Gettyimages

השוער יירד לספסל בקרב הגורלי מול ניגריה, ארמני יחליפו. סמפאולי: "הדרך מול קרואטיה הייתה טובה". מסצ'ראנו: "החולצה והסמל שלנו גדולים מהכל". אוהדים חיכו לשחקנים בסנט פטרסבורג. באיסלנד מאמינים: הכל אפשרי

(גודל טקסט)

בית ד', שכונה בית המוות, מגיע לנקודת רתיחה. ארגנטינה תפגוש את ניגריה כשהיא עם הגב לקיר. ארגנטינה תעלה אם תנצח ואיסלנד לא תנצח את קרואטיה או אם הניצחון שלה יהיה גדול בהפרש של שני שערים ומעלה מהניצחון האיסלנדי. קרואטיה כבר עלתה והיא למעשה זקוקה לנקודה כדי להבטיח את הפסגה, כשגם הפסד וניצחון ניגרי בהפרש משותף של חמישה שערים יספיק לה. ישנה אפשרות של הכרעה על כרטיסים צהובים, אם ארגנטינה תנצח 0:2 ואיסלנד 1:2. כרגע, המצב בצהובים הוא 0:3 לארגנטינה, מה שכמובן מעניק יתרון לאיסלנד.

ארגנטינה – ניגריה (בית ד', 21:00)
האם ליאו מסי יתעורר מתרדמת הקיץ שלו והאם ארגנטינה מסוגלת לצאת מההלם של ההפסד המביך נגד קרואטיה? המון שאלות באוויר, מתחים, תככים, פרשנויות וטענות. מדינה שלמה מתפללת שארגנטינה תתחפש ל-90 דקות לנבחרת של פעם שהיה לה אופי ומנהיג על המגרש. מספיק אם ליאו מסי שלפני ארבע שנים יופיע חזרה. לפי "לה נסיון" הארגנטיני השחקנים ביקשו מהמאמן חורחה סמפאולי, שמעמדו רופף מאוד, לא לעשות שינויים גדולים בהרכב כדי שהזעזוע לא יהיה גדול מדי, אבל עדיין יהיו שינויים.

השוער פרנקו ארמני מריבר פלייט יחליף את ווילי קבאז'רו במשחקו הראשון אי פעם בנבחרת. מרקוס רוחו יחזור למרכז ההגנה. אבר באנגה יחזור לקישור אחרי שלא שיחק נגד קרואטיה וגונסאלו היגוואין צפוי להחליף את סרחיו אגוארו יחד עם אנחל די מאריה שגם יוחזר להרכב. אחרי האימון האחרון לפני המשחק השאלה היחידה שנותרה פתוחה היא מי ישחק באגף ימין של ההגנה וההתלבטות היא בין אדוארדו סאלביו לגבריאל מרקאדו.


להיות או לחדול. נבחרת ארגנטינה (Getty)

השער האחרון שכבש מסי במדי הנבחרת במונדיאל היה בדיוק לפני ארבע שנים בניצחון ארגנטינה על אותה נבחרת "הסופר איגלס" 2:3. מאז שכבש צמד באותו משחק לא כבש 675 דקות במונדיאל. עוד נתון מדהים ששני השערים אותם כבש במשחק בברזיל לניגריה היה אחמד מוסא שנתן חיים חדשים לארגנטינה כשכבש צמד לניגריה בניצחון 0:2 על איסלנד.

חורחה סמפאולי: "עברנו שבוע לא קל, אנחנו מחויבים להביא תוצאות. למרות התוצאה נגד קרואטיה, הדרך הייתה טובה. אני אחראי ואנחנו מחויבים להביא תוצאות. מחר מול ניגריה אתם תראו ארגנטינה חדשה. אנחנו מרוכזים במשחק הזה ונעשה הכל בשביל לנצח. גרמו לי להרגיש כמו פושע בגלל שהפסדנו".

חאבייר מסצ'ראנו הולך ומסתמן כמנהיג האמיתי של הנבחרת והוא נראה באימון הבוקר היום משוחח ארוכות עם חורחה סמפאולי. מסצ'ראנו גם שיגר מסר לארגנטינה: "מחר אנחנו לא רק 23 שחקני הנבחרת. הייתי רוצה ש-40 מיליון תושבים יבעטו יחד איתנו את הכדור לעבר השער של ניגריה. החולצה והסמל שלנו גדולים מכל דבר אחר ואנחנו הולכים ביחד". אוהדים שחיכו לנבחרת בסנט פטרסבורג צעקו לשחקנים: "מחר מנצחים בכל מחיר".

ניגריה שיחקה ארבע פעמים נגד ארגנטינה במונגיאל ולא ניצחה באף משחק. המאמן גרנוט רוהר יעלה עם ג'ון אובי מיקל למרות שהוא סובל מפציעה בעצם המסרק ועשוי לשחק עם התקן. המאמן אמר: "העולם כולו יצפה במשחק וזו הזדמנות להראות למה אנחנו מסוגלים. יש לנו ביטחון כי ניצחנו את ארגנטינה במשחק אימון בשנה שעברה. אנחנו אנדרדוג עם שאיפות".

איסלנד – קרואטיה (בית ד', 21:00)
קרואטיה כבר עלתה לשמינית כך שהיא יכולה לעלות נינוחה למשחק וכל הלחץ על איסלנד, שמצדה הפעם תצטרך ליזום ולתקוף כדי לנצח. איסלנד שיחקה בבית המוקדם של המונדיאל עם קרואטיה, סיימה לפניה במקום הראשון ושלחה אותה לפלייאוף. קרואטיה ניצחה בבית 0:2, אבל הפסידה 1:0 בחוץ.


לא צפוי לפתוח. ראקיטיץ' (Getty)

מאמן קרואטיה זלטקו דאליץ' יעלה עם מחליפים. מרקו פיאצה ואנדריי קרמאריץ' מועמדים לפתוח, איבן ראקיטיץ' מוריו מנדז'וקיץ' וארבעה שחקנים נוספים שסוחבים כרטיס צהוב ינוחו ואנטה רביץ' הפצוע ייעדר. על פי פרסום בקרואטיה, רק איבן פרישיץ' ימשיך בהרכב, כשכל השאר יוחלפו ברוטציה רחבה במיוחד. "אני רוצה את המקום הראשון בבית, אבל אנחנו צריכים לדאוג לשחקנים עם צהובים ולכן יהיו שינויים", אמר דאליץ'.

האיסלנדים עסוקים בעצמם. המאמן היימיר הלגרימסון אמר: "עבור ארגנטינה, פורטוגל או גרמניה לא לעלות לשמינית הגמר זה יהיה הלם. עבורנו זה יהיה ההישג הכי גדול אי פעם". הקפטן ארון גונארסון: "אם נשחק את הכדורגל שלנו ונהנה מהמשחק הכל אפשרי. ניצחנו את קרואטיה בבית המוקדם וזה נותן לנו ביטחון. ננסה להשתמש בביטחון הזה במשחק מחר. ברור לנו שאנחנו הולכים לשחק נגד אחת הנבחרות הטובות במונדיאל והכי יציבה בבית שלנו ששיחקה כדורגל פנטסטי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי