קיירוש: "זה לא משנה אם זה רונאלדו, מרפק זה כרטיס אדום"

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | AFP

הכוכב נראה מתוסכל מכך שהחמיץ פנדל נגד איראן, שמאמנה טען: "גם אם מדובר במסי או ברונאלדו, יש מערכת שאף אחד לא לוקח עליה אחריות". בפורטוגל חוששים מאורוגוואי: "זו משוכה גבוהה, סבלנו בדרך לשמינית"

(גודל טקסט)
כריסטיאנו רונאלדו היה הפעם הגיבור השלילי של פורטוגל, אחרי שהחמיץ פנדל מול איראן ב-1:1 ובכך פספס הזדמנות להימנע ממשחק נגד אורוגוואי החזקה בשמינית הגמר. עכשיו כל הלחץ על אלופת אירופה שלא גילתה יכולתה טובה בשלושת המשחקים הראשונים, למרות שעלתה לשמינית מהמקום השני כמובן.


בספרד אמרו תודה לרונאלדו שלא כבש, הרי שאם כוכב ריאל מדריד היה כובש מ-11 מטרים כנראה שפורטוגל הייתה שומרת על הניצחון ועולה מהמקום הראשון. הכוכב הגדול העלה תמונה של הנבחרת במטוס וכבר התייחס למשחק הבא של פורטוגל: "אנחנו מאוחדים ומפוקסים לקראת השמינית", כתב.

Objectivo cumprido. Unidos e focados para os oitavos de final. Vamos Portugal pic.twitter.com/fEdKbFB9X8

— Cristiano Ronaldo (@Cristiano) 25 ביוני 2018

במשחק הראשון בבית התערב כריסטיאנו רונאלדו עם עיתונאי של "אס" שספרד ופורטוגל יעלו לשמינית ואתמול אחרי המשחק חיפש אותו באיזור העיתנואים כדי להגיד לו שהוא ניצח בהתערבות. "בסוף שתי הנבחרות עלו הא?", זרק רונאלדו לעיתונאי. הוא היה מתוסכל שלא שיחק טוב ועוד יותר שלא הצליח השתוות למלך השערים הנוכחי הארי קיין ולכבוש את השער החמישי שלו בטורניר.


האירנים מצידם כעסו על השיפוט ועוד יותר על טכנולוגיית ה-VAR. באיראן דרשו את הרחקת רונאלדו בטענה למרפק, עבירה עליה ספג כרטיס צהוב בלבד לאחר השימוש במצלמות. בנוסף, פורטוגל זכתה לטענתם לפנדל שנוי במחלוקת אחרי שימוש ב-VAR, בעיטה אותה כאמור רונאלדו לא תרגם לשער. בסיום הטעות הייתה לטובת האיראנים כאשר השופט היה קרוב לאירוע, סימן שלא היה פנדל. האיראנים מחו, השופט בדק במצלמות והעניק להם פנדל מפוקפק והם השוו ל-1:1. בעוד הספרדים מרוצים מאוד מה-VAR, פרשן הטלוויזיה אלן שירר כינה את הטכנולוגיה "נוראית".

Agree ref was hopeless but what are the guys in the #VAR room doing to help?! Even more angst from the players when they change their minds! Ref lost it and the game. So it is VAR! https://t.co/LvFXwWCBrF

— Alan Shearer (@alanshearer) 25 ביוני 2018

מאמן איראן קרלוס קיירוש טען בסיום המשחק שרונאלדו היה צריך להיות מורחק: "מרפק זה כרטיס אדום. זה לא משנה אם זה מסי או רונאלדו. אנחנו צריכים לדעת מה קורה, אבל אף אחד לא נותן לנו לראות. יש מערכת אחת שעולה הון תועפות, ואף אחד לא לוקח אחריות. כשיש החלטה של VAR, אנחנו צריכים לדעת מי שופט את המשחק".


באיראן מרוצים מאוד מהיכולת של המאמן קרלוס קיירוש ויאריכו לו את החוזה. "זה כבוד גדול שהציעו לי הארכה", אמר המאמן שמדריך את איראן מאז 2011. לעומת זאת הפורטוגלי שגם כבש ריקרדו קווארסמה אמר ל"אה בולה": "ההתנהגות של קיירוש עיצבנה אותי. פורטוגלי צריך לכבד פורטוגלי אחר גם אם הוא מאמן את הנבחרת השנייה".



קווארסמה. לא אהב את התנהגותו של קיירוש (Gettyimages)


התקשורת הפורטוגלית דיברה על סבל במשחק נגד איראן ושיבחה את מגע הקסם של ריקרדו קווארסמה על ביצוע מופלא בשער היתרון. "דיאריו דה נוטיסאיס" כתב: "איזה משחק מטורף. רונאלדו החמיץ פנדל, קרלוס קיירוש יצא בהתקפה חסרת תקדים על השיפוט, אבל פורטוגל עשתה את המינימום שנדרש כדי להבטיח את עלייתה לשמינית. הסיום היה דרמטי והיו כמה אבנים גדולות בדרכה של פורטוגל לשמינית". העובדה שפורטוגל משחקת נגד אורוגוואי בשמינית אולי תעזור להם בגלל שהיא שיחקה באותו יום כמו פורטוגל ולא תקבל יותר מנוחה, אבל פורטוגל תצטרך לטוס למשחק בסוצ'י בעוד שאם המשחק היה במוסקבה בלוז'ניקי נגד רוסיה הדבר היה מצריך פחות לוגיסטיקה.


בעיתון הזהירו מההתקפה של אורוגוואי: "משוכה גבוהה מאוד עבורנו. לא רק שני חלוצים גדולים, אלא מאמן מצוין כמו אוסקר טאברס שהוא חכם ומנוסה". גם ההגנה של אורוגוואי עם דייגו גודין וחוסה חימנס מפחידה את הפורטוגלים. אם פורטוגל תעבור היא עלולה למצוא את עצמה נגד נבחרות כמו צרפת, ארגנטינה, ברזיל, גרמניה או בלגיה. "לא יכול להיות לנו תמיד מזל", נכתב בעיתון. 



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי