"פורטוגל לא מפחידה אותנו, תביאו את רונאלדו"

לואיס סוארס
לואיס סוארס | AFP

באורוגוואי חגגו את העלייה המושלמת לשמינית הגמר (לראשונה מאז 1917 ניצחו בטורניר גדול את שלושת משחקי הבתים, אז זה קרה בקופה אמריקה) וכבר החלו להיערך ליריבה הבאה

(גודל טקסט)
אוסקר טבארס, מאמן אורוגוואי, הוא איש חכם. ממרום 71 שנותיו והניסיון הגדול שיש לו כמאמן, הוא נשאל אחרי המשחק הראשון בו אורוגוואי ניצחה 0:1 את מצרים האם לואיס סוארס במשבר אחרי שלא כבש וגילה יכולת לא טובה. טבארס אמר אז: "סוארס שייך לכובשים הגדולים בעולם. יש כאלה שמתחילים מהמשחק הראשון שלהם במונדיאל לכבוש, יש כאלה שמתחילים מהשני ואז הם כבר לא עוצרים". זה בדיוק מה שקרה לחלוץ ברצלונה, שהגיע ביכולת בינונית לטורניר, אבל במשחק השני כבר כבש את שער הניצחון נגד ערב הסעודית ואתמול רשם גולאסו נגד רוסיה בניצחון 0:3.


החלוץ זכה משחק שני ברציפות ב-MVP בדרך לראש הבית והעלייה לשמינית, כשהפעם היחידה שאורוגוואי ניצחה את שלושת משחקי הבית המוקדם שלה בטורניר כלשהו היה בקופה אמריקה ב-1917 – מאז לא חזרה על כך. התקשורת באורוגוואי חגגה את העלייה לשמינית וגם שמחה מזהות היריבה הבאה, יחסית כמובן: "תביאו את פורטוגל, הם לא מפחידים אותנו. עד כה זה המונדיאל הכי מושלם של אורוגוואי. תביאו את כריסטיאנו רונאלדו". בעיתון "אל פאיס" נכתב: "פורטוגל עלתה בקושי בעזרת ה-VAR". ערוץ "טלדוסה" כתב: "אנחנו במצב טוב יותר".


עוד נכתב בתקשורת באורוגוואי כי המשחק נגד רוסיה היה מושלם: "אורוגוואי עלתה לשמינית וניצחה את רוסיה בלי לסבול – וזה דבר נדיר אצלנו. המשחק נגד רוסיה הביא לנו אופטימיות. טבארס שינה את שיטת המשחק עם מרטין קאסרס שהוסיף חדות באף ימין ודייגו לקסאט התעופף בשמאל. לעומת זאת נגד סעודיה דווקא סבלנו". 

Luis Suárez elegido mejor jugador del partido #Rusia2018#URU#URURUSpic.twitter.com/nystFFteWJ

— EFE Deportes (@EFEdeportes) 25 ביוני 2018

אורוגוואי גם ידועה כמי שהורסת למארחות את הטורניר שלהם ועשתה זאת בפעם החמישית. היא זכתה במונדיאל 1950 אותה אירחה ברזיל עם הקאנבק הכי גדול בהיסטוריה אחרי שניצחה במראקנה 1:2, ב-1966 סיימה ב-0:0 נגד אנגליה המארחת שזכתה בטורניר במשחק היחיד בו אנגליה השאירה נקודות. בדרום אפריקה 2010 ניצחה את המארחת 0:3 ואתמול את המארחת של 2018 בתוצאה זהה. רק באיטליה 1990 אורוגוואי הפסידה למארחת איטליה 2:0 בסיבוב השני.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי