ארגנטינה בלחץ: "מסי צריך להיות המנהיג שמעולם לא היה"

ליאו מסי
ליאו מסי | Gettyimages

כשהיא בסכנת הדחה ממשית, ארגנטינה נושאת את עיניה לעבר הכוכב ובעולם מצפים ממנו להתעורר. מראדונה: "מחכה לראות את הנבחרת משחקת כמו שהיא צריכה". היגוואין, באנגה ודי מריה צפויים לפתוח

(גודל טקסט)

רגע האמת של ארגנטינה הגיע. סגנית אלופת העולם נמצאת בסכנת הדחה אמיתית כבר בשלב הבתים. אחרי נקודה אחת משני משחקים בבית ד', ארגנטינה חייבת ניצחון על ניגריה ובמקביל מעידה של איסלנד, שמקדימה אותה בשער אחד, במשחק המקביל מול קרואטיה. העיניים בארגנטינה נשואות כולן לעבר ליאו מסי. "בואו נציל את מסי", קראה כותרת ב"אולה".

בארגנטינה מודאגים מההרכב החסר שצפויה להעמיד קרואטיה מול איסלנד ועסוקים בשאלה: איך אפשר יהיה לעלות גם במצב של ניצחון איסלנדי. אבל יותר מזה, מחכים כולם להופעה איכותית של הנבחרת. דייגו מראדונה אישר שיגיע לסנט פטרסבורג לצפות במשחק הגורלי ואמר: "מחכה לראות את ארגנטינה סוף סוף משחקת כמו שארגנטינה צריכה לשחק".

גונסאלו היגוואין יפתח לראשונה בגביע העולמי מאז גמר מונדיאל 2014, אז רשם שלל החמצות. בארגנטינה הזכירו שהיגוואין הוא הכובש הרביעי בטיבו אי פעם בנבחרת אחרי מסי, גבריאל באטיסטוטה וסרחיו אגוארו. גם אנסו פרס, אבר באנגה ואנחל די מריה אמורים לפתוח. פרנקו ארמני יעמוד בשער בהופעת הבכורה שלו בנבחרת. מרקוס אקוניה, מקסימיליאנו מסה, אדוארדו סאלביו וסרחיו אגוארו יאבדו את מקומם.

מאז ההפסד לקרואטיה, עסקה התקשורת המקומית ביחסים המעורערים של השחקנים עם המאמן חורחה סמפאולי ובעתידו של האחרון. חאבייר מסצ'ראנו, מי שנראה כאילו לכאורה מעביר הוראות למאמן באימון הנבחרת, פרסם פוסט זועם באינסטגרם והכחיש את הפרשנות: "אנחנו מדברים ואם לא, זה כי אנחנו נלחמים ולא אכפת לנו משום דבר אחר. המטרה והחולצה של הנבחרת גדולים מכל פרשנות. אנחנו מאוחדים למען המטרה. אני מקווה שלא רק השחקנים שכאן, אלא כל 44 מיליון הארגנטינאים ידחפו אותנו לאותו כיוון".

ומה יהיה עם מסי? כולם מצפים שהכוכב יגיע לטורניר וימנע את מה שאולי עלול להיות משחקו האחרון במונדיאל. כוכב העבר לותר מתיאוס כתב בטורו ב"סאן": "מסי הוא השחקן הגדול ביותר ב-10 השנים האחרונות, אבל זה מסי של ברצלונה. מסי שמשחק בארגנטינה הוא לא אותו שחקן והאוהדים לא חושבים שהוא אי פעם ישתווה למראדונה. מבחינתי, ההבדל הגדול שלא משנה כמה טוב או רע הם משחקים, מראשונה תמיד היה מעורב. מסי נעלם כשדברים לא הולכים לכיוון שלו. מראדונה תמיד היה מנהיג, מסי לא דוחף את הנבחרת".

מתיאוס המשיך: "הוא מוריד את הראש ונעלם. הנבחרת לא מתפקדת, אבל עדיין מרגישה שכל מסירה צריכה לעבור דרך מסי. זה יוצר את הלחץ עליו. לארגנטינה אין את סוארס, אינייסטה או ראקיטיץ' שיורידו ממנו את הלחץ. עכשיו מסי חייב לשחק. הוא חייב להראות שהוא רוצה לשחק. ארגנטינה צריכה את מסי של ברצלונה, לא את זה שראיתי נגד קרואטיה. אם הוא לא יראה שפת גוף נכונה, ניגריה יכולה לנצח. אם הוא יהיה מרוכז, ארגנטינה תשיג את הניצחון שהיא צריכה. אבל הוא צריך להיות המנהיג שהוא עדיין לא היה".

מנגד, הניגרים ממש לא מתכוונים להתחשב במסי, כמו שהסביר אתמול המאמן הגרמני גרנוט רוהר: "כולם אוהבים את מסי, אבל אנחנו לא מתעסקים בשאלה האם זה המונדיאל האחרון שלו. לא באנו לכאן לראות אותו משחק, אלא להשיג תוצאות. אנחנו מקצוענים ונגן על הצבעים על ניגריה. בכדורגל אין רחמים. כולם רוצים לנצח". ניגריה תעפיל בעצמה לשמינית הגמר אם תנצח את המשחק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי