הקרב על הבית: לוקאקו לא ישחק מול אנגליה, קיין יפתח

רומלו לוקאקו
רומלו לוקאקו | Gettyimages

שלושת האריות יפגשו את בלגיה לקרב על פסגת בית ז', מאמן בלגיה רוברטו מרטינס אישר שהחלוץ יזכה למנוחה, גם הזאר ומרטנס עשויים לרדת לספסל כחלק מהרצון לערוך רוטציה. גם סאות'גייט יבצע מספר שינויים ב-11

(גודל טקסט)
אנגליה ובלגיה עלו לשמינית הגמר ובשני משחקי הפתיחה היו ככל הנראה השתיים שהרשימו יותר מכל, אבל אסור לשכוח שהן פגשו שתיים מהיריבות הנוחות במונדיאל. מחר (חמישי, 21:00) לא ברור אם יחסי הכוחות ביניהם יובהרו לאחר ששני המאמנים מתכננים לתת לשחקנים לנוח לקראת השמינית, אבל עדיין המיקום יכול להיות חשוב לשתי הנבחרות, הכל תלוי במי יסיימו במקומות הראשונים בבתים 6 ו-8. המשחק בין טוניסיה ופנמה לפרוטוקול בלבד, אבל הפנמים שהתלהבו משער אחד שהבקיעו בהפסד מול אנגליה 6:1 יכריזו בוודאי על יום חג לאומי אם יזכו בניצחון ראשון בהיסטוריה


אנגליה – בלגיה (בית ז', 21:00)
ביממה האחרונה עסקו האנגלים בשאלה האם החלוץ, הכוכב והקפטן הארי קיין ישחק מול בלגיה לאור העובדה שאשתו ילדה, אך לבקשת השחקן ורצון מאמנו הוחלט שהוא יישאר ברוסיה והוא צפוי לפתוח כרגיל בהרכב במשחק על פסגת הבית, בעוד גארת' סאות'גייט עשוי לספסל את קייל ווקר ורובן לופטוס צ'יק מחשש שקיבלו כרטיס צהוב נוסף שיעלה להם בשמינית הגמר. אם מלך שערי הטורניר יסופסל למרות הכל, ג'יימי וארדי יחליפו. בכל אופן, אנגליה תבצע מספר שינויים בהרכב, כפי שאישר סאות'גייט.


"אני לא חושב שצריך לשנות את סגנו המשחק שלנו נגד בלגיה", הצהיר סאות'גייט במסיבת עיתונאים, "במונדיאל אתה פוגש מגוון קבוצות עם שיטות שונות ואתגרים שונים. הדרך בה אנחנו רוצים לשחק לא תשתנה. נגד בלגיה במיוחד נצטרך להיזהר כשאנחנו תוקפים מכיוון שהם יכולים במקביל לצאת למתפרצות מסוכנות. צריך לדאוג לכך שההגנה שלנו תהיה ברמה הכי גבוהה קבוצתית ואישית".



המאמן רוצה, קיין רוצה ונראה שהקפטן האנגלי ישחק (Gettyimages)


על יכולת נבחרתו עד כה אמר סאות'גייט: "אנחנו מגלים יציבות ב-8-9 המשחקים האחרונים שלנו ורוצים לנצח בלי קשר לרצון לסיים ראשוניים בבית. אנחנו אפילו לא יודעים מה יהיה עדיף – לסיים ראשונים או במקום שני. יש לנו נבחרת צעירה שכל שחקן בה רוצה להיות על כר הדשא. לא משנה מי ישחק, רמת המשחק תהיה הכי גבוהה מבין משחקי הבית המוקדם. ההפסד של גרמניה מוכיח שכל דבר יכול לקרות ושלכל נבחרת יש את הפוטנציאל לזכות במונדיאל, אז אנחנו צריכים להאמין בעצמנו. ברור שאני מופתע מהדחת גרמניה. זה רק מראה שההבדלים בין הנבחרות קטנים מאוד".


לעומת זאת, במצב רגיל טוענים בבלגיה שהמאמן רוברטו מרטינס מחכה שעתיים-שלוש לפני כל משחק כדי להחליט מי יהיו ה-11 שלו. כעת כשהמשחק הוא לא על כרטיס העלייה לשמינית, נראה שמרטינס אפילו יתלבט עוד יותר את מי להשאיר בחוץ. בבלגיה צפויים לפחות חמישה-שישה שינויים בהרכב כשהבלם יאן ורטונחן יקבל חופשה ובמקומו יעלה בלם ברצלונה תומאס ורמאלן שהתאושש מפציעה, כשגם וינסנט קומפני שב לאימונים ונמצא בתמונת ההרכב.

⚽️ Last training before #ENGBEL ✔️#REDTOGETHER#WorldCuppic.twitter.com/HZjkpGpdNx

— Belgian Red Devils (@BelRedDevils) June 27, 2018

מסתמן שאדן הזאר הפצוע קלות ינוח, דריס מרטנס (פציעה בקרסול) ינוחגם כן לפי הדיווחים. בקישור עשוי לפתוח מרואן פלאיני במקום דה בריינה, יורי טילמאנס בקישור ומישי בטשואי יזכה למקום בחוד. טובי אלדרווירלד תדרך אתמול כתבים בלגים ואמר להם חד וחלק שהם רוצים לנצח וגם בהרכב משני אפשר לגבור על האנגלים. מי שלא ישחק הוא רומלו לוקאקו הפצוע, שכבש כבר ארבעה שערים עבור בלגיה ברוסיה.


פלאיני התייצב למסיבת העיתונאים ואמר: "זה יהיה משחק של 50-50., הנבחרות שוות ברמתן וכולם מכירים את כולם. זה יהיה משחק מיוחד ומעניין לאוהדים". מאמנו רוברטו מרטינס התייחס למצב הפצועים ואמר: "קורטואה בוודאות ישחק מחר, אני רוצה שתהיה המשכיות, אבל אנחנו מאמינים בשוערים שלנו אם הם ישחקו. המונדיאל הוא רגע חשוב בחיי השחקנים שלי ואני שמח לראות שהם נהנים. העפלנו וזה הדבר הכי חשוב".


על כשירותו של רומלו לוקאקו אמר מרטינס: "הוא נבדק, עבר צילום שהביא חדשות טובות. הוא עדיין מחלים ולדעתי המשחק מחר יהיה מוקדם מדי עבורו ביום, אבל אני לא חושב שהוא ייעדר מעבר לכך". אם דריס מרטנס וגארי קייהיל ייפגשו במשחק זו תהיה הפעם הראשונה בה הם משחקים מאז שמרטנס פצע במשחק את קייהיל לפני יורו 2012 ומנע ממנו לשחק בטורניר בגלל שבר בלסת. שש שנים אחרי הם אולי ייפגשו ובלם צ'לסי סיפר שפגש את מרטנס במקרה במסעדה בדובאי והבלגי התנצל מיד.



לוקאקו. מלך השערים הבלגי במונדיאל הנוכחי ישוב לשמינית (Gettyimages)


נכון לעכשיו שתי הנבחרות שוות בכל המדדים ואם המשחק יסתיים בתיקו המדד למיקום הסופי יהיה מאזן הפיירפליי כשאנגליה מובילה עם שני צהובים לעומת שלושה של בלגיה. "השדים האדומים" לא הצליחו בעבר נגד אנגליה – בשלב הבתים של מונדיאל 1954 סיימו הנבחרות ב-4:4. ב-1990 דיוויד פלאט כבש לאנגליה בדקה ה-119 בשמינית הגמר באיטליה בניצחון 0:1. ב-31 משחקים של בלגיה נגד נבחרות בריטיות הם ניצחו רק שלושה משחקים האחרון שבהם ב-1936.


פנמה – טוניסיה (בית ז', 21:00)
משחק לפרוטוקול במורדוביה בסרנסק. טוניסיה לא ניצחה 13 משחקים מאז שהשתתפה לראשונה במונדיאל ב-1978. טוניסיה קיבלה אישור להביא שוער רביעי למונדיאל, מואיז בן שריפיה בגלל הפציעה של השוער הראשון מואז חסן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי