דשאן: יש הרגשה מעורבת, אבל עכשיו מתחילים מחדש

דידיה דשאן
דידיה דשאן | Gettyimages

המאמן יערוך את ההופעה ה-80 שלו על הקווים נגד ארגנטינה: "היו לנו משחקים חשובים, זה לא מה שמעניין אותי כרגע". סמפאולי: "נשחק עם הסכין בפה. מסי הוא גאון וזה הנשק שלנו". לא צפויים הרבה שינויים בהרכבים

(גודל טקסט)
אם עד עכשיו המונדיאל היה אחד המרתקים בעשורים האחרונים, הרי שעכשיו הטירוף מתחיל באמת. אין עוד מקום יותר לטעות, אין מקום לתיקו. בכל משחק בשמינית הגמר נבחרת אחת תלך הביתה וזה יתחיל מחר (שבת) ב-17:00 בקאזאן במשחק בין צרפת לארגנטינה. היום בדיוק לפני 22 שנה זכתה ארגנטינה במונדיאל 1986 במקסיקו, וזה מכניס את האלביסלסטה לאווירה הנכונה. שתי הנבחרות ישחקו לראשונה עם "טלסטאר", הכדור החדש של שמינית הגמר.


צרפת עלתה די בקלות לשמינית הגמר, אבל לא הרשימה. ההתקפה שלה אפילו די איכזבה וכבשה רק שלושה שערים, מהם אחד עצמי. אבל היא לפחות לא עמדה עם הגב לקיר כדי לעלות ובמשחק האחרון מול דנמרק, שהיה לפרוטוקול בלבד, רשמה תיקו מאופס ומשמים. מול ארגנטינה היא חייבת לשחק הרבה יותר טוב ובצרפת מצפים משלושה שחקנים לשדרג את משחקם – פול פוגבה, אנטואן גריזמן וקיליאן אמבפה. צרפת אולי נאחזת בעובדה המדהימה שמסי לא כבש מעולם בשלב הנוקאאוט של הגביע העולמי.


העיתון "ל'אקיפ" פרסם שהמסר של השחקנים הוא לעצור בכל מחיר את ליאו מסי והם לא חוששים ממנו או מנבחרת ארגנטינה. את המסר הזה העביר לשחקנים גם סמואל אומטיטי, שמכיר את מסי מצוין מברצלונה. חמישה שחקנים של צרפת יפקחו עין על מסי במגרש – סמואל אומטיטי, רפאל וראן, בנג'מין פבאר, אנגולו קאנטה ופול פוגבה. בשער העיתון הופיע מסי כשמסביבו חמשת שחקני נבחרת צרפת והכיתוב "לא יעבור!". בעיתון "אולה" הארגנטינאי לקחו את התמונה ופרסמו אותה בשער תחת הכותרת "יעבור!". במשחק יהיו עוד עימותים מעניינים בין כוכבי הנבחרות. מגן אייאקס אמסטרדם, ניקולאס טגליאפיקו, יצטרך לעצור את קיליאן אמבפה וסביר להניח שחבי מסצ'רנו ינסה לעצור את אנטואן גריזמן.


#Rusia2018 La contundente respuesta de 'Olé' a la portada de 'L'Equipe' https://t.co/9piSpwh1lq

— MARCA (@marca) 29 ביוני 2018


אם לא יקרה משהו ברגע האחרון, ההרכב הפותח של צרפת יהיה זהה לזה שניצח 0:1 את פרו, עם אוליביה ז'ירו בחוד כשמאחוריו שלושה שחקנים – אנטואן גריזמן חלוץ שני, קיליאן אמבפה באגף ימין ובלז מטאוידי בשמאל. מאטוידי לא שיחק בתפקיד זה פעמים רבות, אבל זכה לשבחים על יכולתו מול הפרואנים. בנג'מין מנדי, שלא שיחק נגד פרו, לא ישחק גם מחר מול ארגנטינה בגלל פציעה. מי שיחליף אותו גם הפעם הוא לוקאס הרננדז.


עוד תקווה לאופטימיות צרפתית היא שנבחרת הטריקולור לא הפסידה לנבחרת מדרום אמריקה בגביע העולמי כבר 40 שנה, כאשר ההפסד האחרון היה לאותה ארגנטינה במונדיאל 1978. מאז, צרפת לא הפסידה שמונה משחקים נגד הלאטיניות. היא גם לא ספגה מול שבע מיריבותיה האחרונות מדרום אמריקה במונדיאל, במשך 757 דקות. השחקן האחרון שכבש מולה במונדיאל מדרום אמריקה היה קארקה הברזילאי ב-1986 ברבע הגמר, במשחק שהסתיים ב-1:1 ובניצחון של צרפת 3:4 בפנדלים.


אומטיטי. מכיר את מסי היטב (AFP)
אומטיטי. מכיר את מסי היטב (AFP)


זה יהיה המשחק ה-80 של מאמן צרפת דידייה דשאן, ונשיא ההתאחדות נואל לה גרה המאמן הבטיח גם שלא יהיה האחרון שלו. דשאן אמר במסיבת העיתונאים: "המונדיאל מתחיל כמעט מאפס. המשחקים בבית המוקדם נתנו לנו הרגשה מעורבת של הצלחה ואכזבה. היה חסר לנו ניסיון במשחקי הבית. אני לא מחפש תירוצים בעקבות הביקורות שספגנו, אבל בסגל שלנו נגד אוסטרליה היו 14 שחקנים שמעולם לא שיחקו בגביע העולמי. כמה חדשים גם שיחקו נגד דנמרק. אני יודע מניסיון שהמשחקים של הבית המוקדם לא תמיד קובעים. כמה נבחרות ששיחקו מצוין בבתים התרסקו אחר כך בנוקאאוט. אנחנו זוכרים את זה מהעבר. אני מאושר לאמן את צרפת יותר משש שנים ואני לא יודע להגיד אם זה המשחק הכי חשוב שלנו. היו לנו משחקים גדולים בעידן הנוכחי, אבל מה שאכפת לי הוא המשחק מחר".


קפטן הנבחרת הוגו לוריס אמר: "יש התרגשות לשחק נגד ארגנטינה, כי יש לה המון שחקנים גדולים, המון אוהדים והיא מועמדת להצליח ולכן זה אתגר גדול עבורנו. זה נורמלי שכולם מדברים על ליאו מסי, והוא יכול לקבוע את הגורל שלנו, אבל יש להם עוד שחקנים גדולים. יש להם מה להראות. היו להם קשיים בבית המוקדם ובכל זאת העפילו לשמינית. אני מאמין שהם רוצים להגיע כמה שיותר רחוק. כל שחקן צריך לעשות הכל כדי שלא נרד מכר הדשא עם חרטה על משהו שלא עשינו. צריך לשחק מעבר ליכולות שלנו".


קבאז'רו. יחזור להרכב ארנגטינה? (Gettyimages)
קבאז'רו. יחזור להרכב ארנגטינה? (Gettyimages)


ארגנטינה תרגלה בבוקר בעיטות פנדלים באימון האחרון שלה לפני המשחק במחנה האימונים שלה. הם בחנו את שלושת השוערים ווילי קבאז'רו, נאהואל גוסמן ופרנקו ארמני. אבר באנגה חגג את יום הולדתו ה-30 וקיבל ברכות מחבריו לנבחרת. מצב הרוח בנבחרת ארגנטינה שונה לחלוטין מזה שהיה מול ניגריה. הם מרגישים שעשו את שלהם בעצם העלייה ברגע האחרון לשמינית וכעת הכל אפשרי.


לפי TYC הארגנטינית, אנצו פרס התאמן באופן מלא הבוקר ואמור לשחק וסמפאולי עשוי לשנות את המיקום של ליאו מסי לחלוץ 9 מזויף כאשר השינוי היחיד מההרכב שפתח נגד ניגריה יהיה אם גונסאלו היגוואין יסופסל וכריסטיאן פאבון יעלה במקומו באגף.


[SELECCIÓN MAYOR] @Argentina cerró hoy su preparación para el partido ante @FFF. Acá alguna imágenes del entreno pic.twitter.com/XMPXM55aZt

— Selección Argentina (@Argentina) 29 ביוני 2018


חורחה סמפאולי אישר במסיבת העיתונאים לפני המשחק את הספקולציות על כריסטיאו פאבון: "יש לו סיכויים לשחק". לאחר מכן אמר: "ארגנטינה תשחק עם הסכין בפה. תירגלנו כמה שיטות משחק ואמרתי לליאו מסי שאנחנו נשתמש בשיטה שכבר שיחקנו בה. יותר התקפית. הכח הגדול של צרפת שהיא יכולה בשלוש-ארבע נגיעות בכדור להגיע למצב כיבוש. אנחנו התחלנו לכפות את סטייל המשחק שלנו על היריבות. ננסה לשלוט ביריבה עם הכדור ולא בלעדיו. הנשק שלנו זה מסי כי הוא גאון ורואה דברים שאחרים לא רואים. אם לצרפת יש תוכנית לנטרל את מסי, לנו יש תוכנית למנוע זאת. אני רוצה לראות ארגנטינה עם הרבה תשוקה, אבל גם עם הרבה יכולת בכדורגל. צרפת תנסה לגרום לנו לעשות טעויות".


ליאו מסי נמצא במצב רוח לוחמני, אחר לחלוטין ממה שראינו אותו לפני קרואטיה ואפילו ניגריה. הוא העלה סרטון לאינסטגרם וכתב גם "ואמוס (קדימה) ארגנטינה". אוהדי הנבחרת והשחקנים מגיבים בהתלהבות.


 

Vamos Argentina! @adidasfootball #HereToCreate

A post shared by Leo Messi (@leomessi) on





מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי