הריידה: תראו דנמרק אחרת מול קרואטיה, חזקה והתקפית

נבחרת דנמרק
נבחרת דנמרק | AFP

הסקנדינבים סיימו את ההכנות לקראת השמינית, המאמן טען: "ייתכן שהמשחק יוכרע רק אחרי 120 דקות". דאליץ' צפוי לפתוח עם ה-11 שמחצו את ארגנטינה, אם דירוג פיפ"א היה מתפרסם היום הם היו מטפסים עד למקום השלישי

(גודל טקסט)

המשחק בין קרואטיה לדנמרק מחר בניז'ני נובורוד (21:00) צפוי להיראות כמו מלחמה במרכז השדה, בין לוקה מודריץ' הנפלא מריאל מדריד מצד אחד לכריסטיאן אריקסן המצוין מטוטנהאם בצד השני. אריקסן הדני אמר בראיון לפני המשחק כי הוא לא מרגיש פחות טוב ממודריץ'. שניהם יכתיבו את קצב המשחק, אבל על הנייר קרואטיה נבחרת עם הרבה יותר כוכבים והיא זו שמסומנת כמי שצריכה לעבור. איבן ראקיטיץ' יהיה האיש שינסה לעצור את אריקסן על כר הדשא, במשחק בין שתי נבחרות שלא ספגו שער שדה במשחקים ברוסיה, אלא רק ממצבים נייחים.

שתי הנבחרות שיחקו ביניהן רק פעם אחת במסגרת טורניר גדול, ביורו 1996 כאשר קרואטיה ניצחה 0:3, אלא שמאזן הכוחות השתנה מעט ודנמרק עם 18 משחקים רצופים ללא הפסד. נכון, דנמרק לא הרשימה בבית המוקדם ועלתה לשמינית עם ניצחון דחוק על פרו 0:1 ותוצאות תיקו מול אוסטרליה וצרפת, אך מובן מאליו שהפוטנציאל טרם מומש. 

קרואטיה המרשימה צפויה לפתוח עם אותו הרכב שניצח את ארגנטינה 0:3, אחרי שביצעה תשעה שינויים במשחק האחרון שלה בו ניצחה את אילסנד 1:2. השאלה היחידה שנשארה פתוחה היא האם מילאן באדל מפיורנטינה – שהצטיין בניצחון על איסלנד וכבש את השער הראשון – או מרסלו ברוזוביץ' מאינטר יפתחו. קרואטיה היתה עולה למקום שלישי בעולם בדירוג פיפ"א אם הדירוג היה מתפרסם היום, אחרי שרשמה שלושה ניצחונות בבית המוקדם. היא זינקה 17 מקומות, מהמקום ה-20. רק ברזיל ובלגיה מקדימות אותה בדירוג. המגזין "פור-פור-טו" בחר בלוקה מודריץ' לשחקן המצטיין בבתים. אבא של המאמן זלטקו דאליץ' שיגר לו מסר: "תרגיש טוב, תביא ניצחון על דנמרק ומאחל לך שתישאר כמה שיותר זמן ברוסיה".


היה מעל כולם בשלב הבתים. לוקה מודריץ' (Gettyimages)


דאליץ'
אמר במסיבת עיתונאים: "שישה חודשים אני עובד כדי להגיע למצב בו אני מקווה לעלות לרבע הגמר. מחר מקווה לעשות את זה נכון. מאמין שנגרום לעם הקרואטי הרבה גאווה ונפגין כדורגל יפה. אני יצרתי את הלחץ בנבחרת כדי שנעפיל לרבע הגמר, אבל הכל ברגליים של השחקנים. לא משנה מה התוצאה תהיה אין ספק שאלה הרגעים הכי יפים בקריירה שלי. מצפה לנו מבחן קשה מול נבחרת שלא הפסידה 18 משחקים ואנחנו צריכים להיות סבלניים. המשחק נגד איסלנד היה הכנה טובה לדנמרק, אבל הדנים ברמה אחת מעל".

התקשורת הדנית לא אהבה את ה-0:0 מול צרפת בבית המוקדם, בטענה שהמאמן אגה הריידה רק שרצה רק להעביר את 90 דקות בשלום. הדנים הם אוהדי כדורגל שלא מסתפקים בתוצאות, הם רוצים לראות את הנבחרת שלהם משחקת כדורגל יפה והמאמן הבטיח שזה יקרה מול קרואטיה, אבל ספק אם הוא בחר בנבחרת הנכונה להפגין מולה כדורגל פתוח – כשנותנים לקרואטיה היא לוקחת.

אריקסן מטוטנהאם הרגיש איך סוגרים אותו הרמטית במשחק נגד צרפת והבטיח שזה ישתנה נגד קרואטיה, אבל סביר להניח שהקרואטים לא יתנו לו מרחב פעולה חופשי. המטרה של הדנים תהיה לא להילחץ לאחור ולצאת להתקפות מסודרות. הגדולה של הדנים היא להוציא תוצאות טובות ממשחקים שאיש לא מצפה מהם לעשות זאת. בהרכב הדני צפוי ויליאם קביסט להיות כשיר אחרי פציעה שספג בצלעות במשחק הראשון נגד פרו. החלוץ יוסוף פולסן אמור לחזור להרכב אחרי שהיה מושעה במשחק האחרון עקב צבירת שני כרטיסים צהובים.

הריידה אמר במסיבת העיתונאים: "תראו דנמרק אחרת ביום ראשון. יותר התקפית והרבה יותר חזקה. ב-90 דקות של נוק-אאוט אין לך ברירה אלא לתקוף ולרדת למטה להגן. אם נצטרך לתקוף הרבה ננסה גם לשמור על כוח. הנבחרת שתשחק חכם יותר תנצח וייתכן בהחלט שהמשחק הזה יוכרע רק אחרי 120 דקות". המאמן אמר שיצטרך גם את מתיאס יורגנסן ואנדראס קורנליוס, אבל לא הבהיר אם יפתחו. על השוער קספר שמייכל אמר: "הוא עשה עובדה מצוינת עבורנו במונדיאל. הוא שוער ברמה הכי גבוהה".


לא כועס, אבל מצפה לפחות השוואות לאביו. קספר שמייכל (AFP)

שמייכל העלה באינסטגרם תמונה לפני ארבעה ימים של פרצוף עצבני וכתב: "ככה אתה נראה כששואלים אותך שלוש פעמים במסיבת עיתונאים על אבא שלך". עיתונאי ברזילאי אמר לו היום: "הייתי שואל אותך על אבא שלך, אבל ראיתי מה העלית אז אני לא שואל". השוער אמר:" אני לא כועס, אבל אני מצפה ליותר מכם העיתונאים, אבל זה טבעי שבמונדיאל יש הרבה עיתונאים שלא מכירים אותי אז שואלים על אבא שלי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי