ברזיל בהלם: הרגשה כאילו מישהו שאתה אוהב מת

אוהד נבחרת ברזיל
אוהד נבחרת ברזיל | AFP

ההדחה מהגביע העולמי הכניסה את המדינה מדרום אמריקה ליום אבל ובעיתונות לא חסכו בביקורת בעיקר כלפי צ'יצ'ה ופרננדיניו שכבש שער עצמי. ההתאחדות נוטה להאריך למאמן את החוזה

(גודל טקסט)
ברזיל בהלם מוחלט אחרי ההפסד 2:1 לבלגיה וההדחה מהגביע העולמי. התקשורת במדינה כתבה דברים קשים על השחקנים והמאמן. אומנם אין את ההרגשה שהייתה אחרי ההפסד הביתי לברזיל 1:7 בחצי הגמר של 2014, אבל ההדחה הנוכחית נראית כאילו ברזיל כנראה עוד לא ממש התאוששה מההדחה ההיא. האצטדיון בקאזאן הוגדר רשמית "הקבר של אלופות העולם" אחרי שגם גרמניה וארגנטינה הודחו מהמונדיאל באיצטדיון הזה.


התקשורת האשימה את צ'יצ'ה בכך שדבק בשניים-שלושה שחקנים לאורך המונדיאל שלא היו טובים מספיק, כמו פאוליניו וגבריאל ז'סוס ונתן פחות צ'אנס לרוברטו פירמינו והדבר הזיק לנבחרת.  ההתאחדות הברזילאית, לעומת זאת, רוצה להמשיך עם המאמן לעוד ארבע שנים עד קטאר 2022 ומרגישה שצריך לתת לו הזדמנות להחזיר את החוב במונדיאל הבא. צ'יצ'ה אמר בסיום המשחק: "קשה לי מאוד לדבר איתכם כרגע, אבל זה היה משחק גדול. שתי נבחרות שהרשימו טכנית. עם כל הכאב שאני מרגיש כעת אני מאושר עבור אוהדי הכדורגל בעולם שיכלו לראות משחק כזה. אם אתה לא אוהד של שתי הנבחרות יכולת לשבת ולהנות. אני לא רוצה לדבר עכשיו על העתיד שלי. אנחנו עדיין לא רגועים מהחוויה שעברנו. ניימאר? הוא חזר באופן הדרגתי לטופ שלו. הוא חזר מהפציעה הרבה יותר טוב משדמיינתי. אין לי טענות אליו".


העיתון "אספורצה" כתב: "הדור של בלגיה זהר ושל צ'יצ'ה מתוסכל על כך שחלום ההקסה (אליפות שישית) נגוז. ברזיל הייתה מועמדת לזכיה, אבל הודחה כנגד כל הסיכויים מול בלגיה. השלישייה של רוברטו מרטינס: אדן הזאר, קווין דה בריינה ורומלו לוקאקו עשתה מה שהיא רוצה נגד ברזיל וכשבלגיה סבלה בדקות האחרונות טיבו קורוטואה הציל אותם". על ניימאר נכתב: "הוא שוב בכה אחרי המשחק, אבל קשה היה להכיר אותו במהלכו. הוא היה חלש מאוד. כשהמשחק הסתיים הוא הסתכל לשמיים ובכה והלך לחדר ההלבשה. כניעה של שחקן".


GLOBOESPORTE:

The CBF wants Tite to continue as Brazil boss for the next 4 years. They believe that he deserves a full cycle in charge of the Seleção, until Qatar 2022. pic.twitter.com/xksEAbbKYI

— Seleção Brasileira (@BrazilStat) July 7, 2018


"גולובו אספורצה" כתב: "בלגיה עצרה אותנו במחצית הראשונה והנבחרת חוזרת מתוסכלת הביתה אחרי שהייתה קרובה מאוד להשוות את המשחק בסיום. גם לא המחצית השנייה הטובה יחסית עם שער של רנאטו אוגוסטו מנעה את הבכי המתסכל, הגיהנום וההשפלה שעברה הנבחרת".


התקשורת האשימה את פרננדיניו, שהחליף את קאסמירו המושעה, שהציג את המשחק הכי גרוע שלו במדי ברזיל ולא תיקל את רומלו לוקאקו בדרך לשער השני למרות שלא היה לו אפילו צהוב בטורניר וכמובן כבש את השער העצמי הראשון. גם פאוליניו וגבריאל ז'סוס שלא כבש אף שער בכל המשחקים של הנבחרת הואשמו ביכולת רעה. החשש הוא שהמוני אוהדים ברזילאים ישלחו איומים ונאצות נגד פרננדיניו.


"Hablaron demasiado antes del partido y por eso ahora se van a casa": Neymar #Rusia2018pic.twitter.com/hmQn9gVzbZ

— SoyReferee (@SoyReferee) July 6, 2018


גם פאוליניו בכה מול המראיין שלו ואמר: "ההרגשה שלי עכשיו גרועה אפילו יותר מזו של 2014. הפעם ניסינו את המיטב, עשינו כל מה שיכולנו, אבל הכדור סירב להיכנס לרשת". רנאטו אוגוסטו אמר: "בחדר ההלבשה האווירה קשה מאוד. זו אותה הרגשה שאתה מרגיש כשמישהו שאתה מאוד אוהב מת". מרסלו הגיב: "זה לילה נוראי שיהיה קשה לשכוח אותו. אני מרגיש רע לא פחות ממה שהיה אחרי ה-7:1".


הבלם מירנדה, שענד את סרט הקפטן: "אנחנו עוזבים את הגביע העולמי בעצב. הפסדנו לנבחרת נהדרת שניצלה את המצבים שלה כדי לכבוש שני שערים. אנחנו מצידנו קבוצה מאד מבטיחה עם שחקנים מאוד צעירים שיכולים לזכות במונדיאל הבא".


רונאלדו הברזילאי אמר אחרי המשחק כפרשן: "פרננדיניו היה צריך לעשות פאול על רומלו לוקאקו ולא לתת לו לעבור אותו בקלות כזאת בדרך לשער. אני חושב שטיטה צריך להישאר, הוא אדם נהדר שעשה עבודה מדהימה וצריך לתת לו לעבוד".


ברשתות החברתיות לגלגו על ניימאר ובין השאר נאמר: "הוא דיבר יותר מדי ולכן הוא הולך הביתה", כפרפרזה על מה שאמר על מקסיקו אחרי הניצחון נגדה. קשר נבחרת מקסיקו, אנדרס גווארדאדו, סגר אף הוא חשבון עם ניימאר כשצייץ: "ומי הולך עכשיו הביתה?".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי