ראקיטיץ' מגלה: בחצי שיחקתי עם חום ואיבדתי 4 קילו

איבן ראקיטיץ'
איבן ראקיטיץ' | Gettyimages

קשר קרואטיה התראיין ל"מונדו דפורטיבו" וחשף את המאמץ הגדול שהשקיע כדי לשחק מול נבחרת אנגליה ההיסטורי של נבחרתו. איבן פרישיץ' נפצע והוא בספק לגמר מול צרפת

(גודל טקסט)

קשר נבחרת קרואטיה, איבן ראקיטיץ', התראיין ל"מונדו דפורטיבו" ודיבר על חצי הגמר נגד אנגליה בו הוא ונבחרתו ניצחו 1:2 ועלו למשחק הגמר ביום ראשון נגד צרפת. הוא הצהיר, כמובן, שלצרפת לא יהיה קל בגמר מול קרואטיה וסיפר על המאמץ הכמעט לא אנושי שהשקיע במשחק.

העלייה לגמר: "זה חלום שלי מאז שהייתי ילד. אחרי חצי הגמר התקשרתי לאישתי ראקל ואמרתי לו אלף פעם 'אנחנו בגמר, אנחנו בגמר'. כולנו נרגשים לשחק במעמד הזה כי אנחנו יודעים עד כמה הקרבנו למענו. הבת הגדולה שלי תגיע למשחק, השנייה קטנה מדי".

מה היתה ההרגשה בסיום המשחק: "הרגשה מדהימה. עליתי לשחק עם 39 מעלות חום. המאמן זלאטקו דאליץ' אמר לי 'תחשוב טוב אם אתה רוצה להחמיץ כזה משחק'. איבדתי 4 קילו ורצתי 14 קילומטרים. לא יודע מהיכן לקחתי את הכח. זה בא מפנים. ההרגשה לראות את הדור של מונדיאל 1998 נהנה מאיתנו היא עצומה. זה יפה לראות את הנשיא של ההתאחדות דאבור שוקר יושב ביציע ונהנה מכל רגע".

האנגלים שדיברו יותר מדי: "הם אמרו כל הזמן שפיזית הם יהיו טובים מאיתנו, אבל שיחקנו טוב מהם. זה היה ניצחון צודק לנבחרת טובה יותר".

קרואטיה שעבדה קשה להגיע למונדיאל: "ציפיתי לדבר כזה שיהיו נבחרות מפתיעות וכולם יסגרו חזק מאחור את ההגנה. חשבתי שספרד תצליח יותר, אבל התברר שבמונדיאל הזה קשה יותר להתקיף מאשר להגן".

מנדז'וקיץ', ראקיטיץ' ו-וידה חוגגים את העלייה לגמר (GETTY IMAGES)
מנדז'וקיץ', ראקיטיץ' ו-וידה חוגגים את העלייה לגמר (GETTY IMAGES)

שתי העולות לגמר הן נבחרות שניצחו את ארגנטינה ואת ליאו מסי: "לא חשבתי על זה אפילו, אבל זה נכון וזה קצת מצחיק. לא יודע אם מסי שלח לי ברכה. יש לי מאות הודעות ואני הולך לברר את זה. שלחו לי כמה שחקנים מסביליה בה שיחקתי וברצלונה".

צרפת כיריבה קשה בגמר: "הגיע להם להגיע לגמר. הם נבחרת חזקה מאוד וזה יהיה משחק קשה מאוד, אבל צרפת צריכה להבין שזה משחק היסטורי עבורנו. לא נוותר בקלות. קרואטיה מדינה בה מתגוררים רק 4.5 מיליון תושבים ואנחנו בגמר. יש המון אנשים שתומכים בנו. לצרפתים צריך להיות ברור שלא יהיה להם קל. מה שחשוב זה המשחק הקבוצתי. גם אם תבחר את ה-11 הכי טובים בעולם הם לא יזכו במונדיאל כי יהיה חסר להם המשחק הקבוצתי. הביחד, ההבנה בין כולם".

על המאמן זלאטקו דאליץ': "הוא אומר לנו לצאת ולהנות בכל משחק ואני מסכים. הוא חלק חיוני של ההצלחה שלנו. הוא הגיע ברגע עדין מאוד בפלייאוף לעליה והצליח. חשוב מאוד שמאמן הנבחרת יהיה קרוב מאוד לשחקנים וישמע אותם, אבל יש לו את הדיעות שלו. זה חלק מהכח שלנו שאנחנו מאוד מאוחדים".

מאריו מנדזוקיץ' שרד את הכניסה של פיקפורד ועדיין כבש: "אף אחד לא רצה להיות מחליף אות מוחלף והכי פחות מנדזוקיץ'. זו הגדולה שלנו שאף שחקן לא מרים ידיים. אתה יודע שלא תוכל לאכזב את המדינה שלך".

פרישיץ'. בספק לגמר (GETTY IMAGES)
פרישיץ'. בספק לגמר (GETTY IMAGES)

בתוך כך "רדיו מונטה קרלו" דיווח שאיבן פרישיץ' בספק לגמר נגד צרפת ביום ראשון בגלל מתיחת שריר ברגל שמאל. פרישיץ' נחשב לאחד השחקנים הטובים בקרואטיה וכבש את השיוויון מול אנגליה. הוא הוחלף לקראת הסיום ונראה עם שקית של קרח על רגלו. בקרואטיה מדווחים שלא ברור עדיין אם יוכל לשחק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי