צפו במהומות בצרפת: שני אוהדים נהרגו, ילדים נפצעו קשה

מהומות בצרפת
מהומות בצרפת | AFP

פאריס יצאה מכלל שליטה והמשטרה נאלצה לסגור את המטרו, עימותים מכוערים מול המשטרה הובילו למותם של שני אוהדים, כוחות לחימה בטרור נאלצו לפזר את ההמון. בליון הוצתו מכוניות והושלכו בקבוקי תבערה

(גודל טקסט)
עשרים שנה חיכו הצרפתים להנפת גביע העולם בפעם השנייה בתולדותיהם, אתמול (ראשון) זה קרה במוסקבה, רוסיה, וחגיגות ענק נרשמו במדינה, אלא שלמרבה הצער גם התפרעויות רבות הובילו בסופו של דבר למהומת ענק ולשני הרוגים עקב עימותים קשים בין השוטרים המקומיים לאותם מתפרעים.


ליד שער הניצחון שבפאריס נהרגו שני אוהדים במהלך החגיגות, והידיעה על מותם הציתה מהומות רבות ברחבי צרפת. במרכז פאריס היה כאוס של ממש לפי הדיווחים והשאנז אליזה אף נסגר לפנות בוקר על ידי המשטרה. בעיר אנסי, אוהד בן 50 שבר את צווארו אחרי שקפץ לבריכה ובעיר סמוכה בשם סינט פליקס אדם בן 30 נהרג אף הוא אחרי שמכוניתו התנגשה בעץ כשחגג את הזכייה. כוחות ללחימה בטרור פיזרו אוהדים בגז מדמיע אחרי שלפי הודעת המשטרה הם סירבו להתפזר בפאריס, שם חגגו האוהדים במוקדים שונים בעיר ליד מגדל אייפל ושער הניצחון.


חנויות שהיו קרובות לשער הניצחון נפרצו, חלונות נופצו וקציני משטרה נאלצו להתערב מול המון שהפך לזועם במקום לחגוג. חוליגנים רעולי פנים בחולצות של נבחרת צרפת תקפו את המשטרה המיוחדת. המשטרה הגיבה בסגירת תחנות המטרו בעיר ותחנות רכבת אחרות. 4000 שוטרים עבדו כל הלילה לשמור על הסדר רק בפאריס. בסך הכל 292 חוגגים או מפירי סדר נעצרו במהלך הלילה ברחבי המדינה. בפאריס, ליון ומארסיי היו כאמור ההתפרעויות הקשות.



ניסיון לפזר את אלפי האוהדים בשעות הלילה הקטנות (AFP)

Two fans die in a riot in France after they win the World Cup? Why?????? https://t.co/1eT7yivM6i

— Patty Lattin (@lattin_lady) 16 ביולי 2018

במזרח ליון נרשמו מהומות כאשר חוליגנים יצאו לרחובות והציתו מכוניות ופחי זבל. בבורדו ומארסיי הושלכו בקבוקי תבערה. בעיר קרובה לנאנסי נפגעו קשה שני ילדים בני שלוש ושש אחרי שרוכב אופנוע פגע בהם.

Cars set alight as clashes escalate in Paris following France's World Cup final win. pic.twitter.com/jm81joXcSD

— Goal UK (@GoalUK) July 16, 2018


מכונית עולה באש בליון (AFP)

France's celebrations marred as two fans die and cops fire tear gas and clash with supporters https://t.co/qKAPYhkyvRpic.twitter.com/lmaz4xrm7F

— MOG News (@news_mog) 16 ביולי 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי