ניימאר וכל השאר: הליגה הצרפתית יוצאת לדרך

ניימאר
ניימאר | AFP

הברזילאי ופ.ס.ז' צפויים לזכות באליפות אלא אם תקרה תקלה אדירה, מונאקו עשויה להיבנות מאפס. ניס ובאלוטלי ינסו להישאר בצמרת ומי תהיה "הסוס השחור"?

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

הליגה הצרפתית תיפתח הערב (שישי)  ומעולם היא לא הייתה יותר פופולארית בזכות הרכישה של ניימאר ב-222 מיליון יורו. מונאקו הדהימה את הכדורגל האירופי והצרפתי שנה שעברה כשזכתה באליפות והגיעה לחצי גמר ליגת האלופות והשאירה בצל את פאריס סן ז'רמן והדבר הספיק לראשי פ.ס.ז' לנסות לעשות רכש שישנה את הכיוון. האלופה מכרה שחקנים ב-167.5 מיליון יורו ולמעשה נשארה עם חצי קבוצה. אם קיליאן אמבפה, פאביניו, תומאס למאר ואפילו רדמאל פלקאו יעזבו הדבר יהווה סימן שמונאקו מתחילה למעשה שוב מאפס.

העיתון ל'אקיפ וגם "המירור" האנגלי מהמרים כמובן על פאריס סן ז'רמן שתחזור לזכות באליפות פעם חמישית בשש השנים האחרונות. העיתון הצרפתי ציטט את דברי סגן נשיא מונאקו, ואדים ואסלייב, שאמר: "יהיה לנו מאוד קשה להגן על האליפות". כדי לזכות שנה שעברה באליפות ולהשיג את פ.ס.ז' נאלצה הקבוצה ללקט 95 נקודות (מספר הנקודות השני בהיסטוריה של הליגה), לכבוש 107 שערים (השלישי בהיסטוריה) ולנצח את 12 המשחקים האחרונים.

מונאקו אומנם רוצה את אלכסיס סאנצ'ס לפי הפרסומים האחרונים ועוד תרכוש שחקנים נוספים בכסף שנכנס לקופתה, אבל זה יהיה פרויקט חדש לחלוטין עבור המאמן לאונרדו ז'ארדים אחרי עזיבת ברנרדו סילבה, בנג'מין מנדי, טימו באקיוקו, ואלר ז'רמיין ונאביל דיראר. הרכש הכי בולט עד כה היה יורי טילמאנס המוכשר מאנדרלכט (עלה 25 מיליון יורו). את תואר הסופר-קאפ מונאקו כבר איבדה לפ.ס.ז' אחרי הפסד 2:1.

אונאי אמרי עשוי לשחק שוב עם ניימאר באגף שמאל כך שלא ישתנה כלום מבחינה מקצועית אצל הברזילאי מימי ברצלונה, אבל יש גם אפשרות שהמאמן ישחק עם שני חלוצים בחוד – אדינסון קבאני וניימאר. בפ.ס.ז' מצפים מהרכש הנוצץ שיזרים התלהבות ודם חדש לקבוצה וייכנס לנעליים של רונאלדיניו, שהיה אולי הכוכב הכי גדול במועדון אי פעם.

אונאי אמרי (gettyimages)
אונאי אמרי (gettyimages). עשוי לשחק עם ניימאר בחוד

הלחץ על המאמן יהיה ענק ואם ייכשל הוא עלול להיות מפוטר עוד לפני תום העונה. דני אלבס ויורי ברשישה הם שני המגינים התוקפים ויוסיפו עוד למשחק האטרקטיבי המסתמן של סגנית האלופה. נראה שפ.ס.ז' לא תוכל להביא עוד שם גדול לקבוצה מבלי להפר באמת את חוקי הפייר פליי, אבל ייתכן שכמה שחקנים יעזבו.

בגזרות האחרות, ניס נאבקה במונאקו ופ.ס.ז' בחלק מהעונה שעברה. מאריו באלוטלי נשאר, השחקנים החשובים נשארו, אבל לא הגיע אף רכש משמעותי. מי שיכול עדיין לחזק את הקבוצה הוא ווסלי סניידר. ליון איבדה את אחד החלוצים הטובים באירופה אלכסנדר לקאזט לארסנל, אבל התחזקה במריאנו דיאס חלוץ ריאל מדריד מהרפובליקה הדומניקנית וברטראנד טראורה, שחקן צ'לסי לשעבר. כמו כן היא בונה על הכוכב הנוצץ החדש בשמי הכדורגל הצרפתי נביל פאקיר. 

מריו באלוטלי (ניס, האתר הרשמי)
מריו באלוטלי (ניס, האתר הרשמי). החלוץ האיטלקי נשאר

מארסיי נבחרה לקבוצה שיכולה להיות הסוס השחור ממשיכה בפרויקט המעניין שלה עם אנדוני זוביזרטה כמנהל הספורטיבי ומאמן רומא לשעבר רודי גרסיה. הקבוצה לא איבדה אף שחקן חשוב והחזירה את השוער סטיב מנדנדה מקריסטל פאלאס. עם אדיל רמי ולואיס גוסטבו הוותיק היא עשויה להפתיע. שאר הקבוצות צפויות לדשדש. שטרסבורג, אמיין וטרואה, שרק עלו ליגה, צפויות להתמודד נגד הירידה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי