קלופ: קוטיניו היה יכול לפתוח מחר, אבל הוא חולה

פיליפה קוטיניו
פיליפה קוטיניו | צילום: Gettyimages

גומלין פלייאוף ליגת האלופות: עם יתרון 1:2,מנג'ר ליברפול מתכונן להופנהיים ללא הברזילאי. דמירבי בטוח: "נוכל לכבוש שני שערים ולעלות לבתים". האם קראבח תעשה היסטוריה?

קבוצות: הופנהיים
(גודל טקסט)

ליברפול מעוניינת להוכיח שהיא יכולה לעלות לשלב הבתים של ליגת האלופות גם בלי פיליפה קוטיניו וכדי לחגוג עלייה ראשונה ל-32 הגדולות של אירופה לאחר שלוש שנים היא תצטרך להשלים את המלאכה בשלב הפלייאוף מול הופנהיים. המייטירדס אוחזים ביתרון מבטיח של 1:2 המשחק הראשון בגרמניה (משערים של טום אלכסנדר-ארנולד וג'יימס מילנר), אבל בעבר כבר התרסקו לליברפול תקוות רבות ודוקא באנפילד במסגרות שונות.

בעוד המייטירדס והמנג'ר יורגן קלופ נשמעים בטוחים בסיכויי העלייה ("הכל תלוי בנו") הפתיע קארים דמירבי בראיון ל"ליברפול אקו" כשהצהיר: "האווירה באנפילד לא תפחיד או תלחיץ אותנו. ההפך הוא הנכון. אני ושאר השחקנים נקבל השראה מהאצטדיון המדהים הזה וניתן הצגה. האם אנחנו מסוגלים לכבוש שני שערים ולעלות שלב? יש לנו את הכלים לעשות את זה. בבונדסליגה התארחנו בהרבה אצטדיונים גדולים ומחשמלים וזה דחף אותנו לתת הכל מעצמנו ולהוציא תוצאות טובות".

המנג'ר הגרמני התייחס גם לפיליפה קוטיניו, שלא ייקח חלק במשחק: ""פיל היה יכול לפתוח מחר, אבל הוא חולה. זה לא רציני, אבל עדיף שלא יפתח מחר ושייקח את הזמן כדי לחזור. אם המצב בסדר איתו? כן, לגמרי. מאה אחוז."


קוטיניו. היה פותח אם לא היה חולה (Gettyimages)

גם בלם המייטי רדס ז'ואל מאטיפ אמר לקראת המשחק: "יהיה משחק קשה, אבל אנחנו משחקים בבית. זאת סיטואציה מיוחדת לשתי הקבוצות כשמי שמנצח תעלה לליגת האלופות. לליברפול יש מסורת ארוכה באירופה. אני מצפה לזה ושמח שיש לי את ההזדמנות הזאת. יש לנו ביטחון בעצמנו, אבל זה לא יעזור לנו. נצטרך לעבוד קשה ולהילחם". 

פרט להופנהיים, גם ספורטינג ליסבון וסלביה פראג לא בטוחות בשלב הבתים לקראת הגומלין. הפורטוגלים סיימו בבית ב-0:0 מול FC סטיאווה (לשעבר סטיאווה בוקרשט) וצפויים למשחק קשה ברומניה, בעוד הצ'כים הפסידו 2:0 בקפריסין לאפועל. לעומתה צסק"א, כמו ליברפול, עם רגל וחצי בשלב הבא אחרי 0:1 בשווייץ על יאנג בויס משער עצמי אומלל של נונו בתוספת הזמן.


אנדלובו. 90 דקות מהיסטוריה (אתר רשמי קראבח)

ולסיכום קצת היסטוריה. קראבח מצויה 90 דקות מלהיות הקבוצה האזרית הראשונה בשלב הבתים של ליגת האלופות. שנתיים אחרי שאסטנה, השכנה מקזחסטאן עלתה ל-32 הגדולות, מתקרבים גם מיצ'ל ודינו אנדלובו, שני האקסים של מכבי חיפה, לליגת הכדורגל הטובה בעולם.  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי