בשבילן, הכוכב הוא אתה: צומת הדרכים של ניימאר

ניימאר
ניימאר | Gettyimages

פ.ס.ז' סידרה לו חוזה שהפך אותו לשחקן היקר בעולם, אך דווקא המעבר לצרפת גורם לברזילאי לפזול לעבר מדריד. לקראת הקרב מול ריאל (21:45), יוכין על המפגש שעשוי להכריע את עתידו של אקס ברצלונה

(גודל טקסט)

ניימאר נגד כריסטיאנו רונאלדו. זו הכותרת של המפגש בין ריאל מדריד לפאריס סן ז'רמן הערב (רביעי, 21:45), וזו הרי הייתה השאיפה המרכזית של הברזילאי כאשר הוא בחר לעזוב את ברצלונה בקיץ האחרון. עד כה, בכל פעם כאשר פגש את ריאל, הכותרות תמיד היו על ליאו מסי והקרב שלו מול רונאלדו. על מנת לצאת מצילו של הפרעוש, היה זקוק ניימאר להיות הכוכב הראשי, ולא "סתם" חבר באחת השלישיות הטובות בהיסטוריה.

והנה לכם, כיום הוא אמור להיות המנהיג והסולן, והבמה שייכת לו. הוא מגיע לסנטיאגו ברנבאו על מנת להתמודד מול מחזיקת הגביע בשנתיים האחרונות ולהדיח אותה מהמפעל. הוא מתעמת פנים מול פנים מול הזוכה בכדור הזהב כדי להעיף את הכתר מראשו. זה התסריט האולטימטיבי, וזו ההזדמנות אותה הוא חייב לקחת.

ואולם, מתחת לפני השטח העניינים מורכבים הרבה יותר. סביר להניח שהברזילאי ידע זאת מלכתחילה, אך מאז עבר לעיר האורות הוא חש טוב הרבה יותר על בשרו את השינוי במעמד. נכון – הוא השחקן היקר בעולם והכוכב הבולט של הקבוצה העשירה שדוהרת לאליפות ורוצה לזכות בליגת האלופות. נכון – הוא מלהטט על בסיס שבועי ונהנה ממוצע אדיר של שער למשחק בכל המסגרות במשך העונה כולה. אבל האם זה באמת מספיק? האם הוא נהנה יותר מאשר בקאמפ נואו, לצד החברים הטובים מסי ולואיס סוארס? לפי המסרים שיוצאים ממנו, התשובה ככל הנראה שלילית.


מתגעגע למסי? ניימאר וקבאני (AFP) 

כי ניימאר אולי שידרג את הליגה הצרפתית, אך היא עדיין לא אטרקטיבית כמו הספרדית. רמת התחרותיות נמוכה, פ.ס.ז' דורסת את כולם בדרכה לזכייה הקלילה בתואר, וההישגים שלו לא באמת זוכים לחשיפה. המשחק הגדול היחיד שלו עד כה היה מול באיירן מינכן בשלב הבתים, כאשר כבש ובישל ב-0:3 ששלח את קרלו אנצ'לוטי הביתה. הוא יכול להבקיע רביעייה מול דיז'ון וצמד מול מונפלייה, אך הצגות אלה לא מתקרבות אפילו לבישול במדי ברצלונה. ואם כבר ניימאר עולה לכותרות העונה, הרי שהוא עושה זאת מהסיבות הלא נכונות. הפרשה המתוקשרת ביותר הייתה כאשר התווכח עם אדינסון קבאני על הזכות לבעוט את הפנדל.

הסכסוך עם החלוץ נמשך למעשה עד היום, והמועדון משלם לניימאר לפי העיתונאים הצרפתים על מנת שיסכים להתחלק עם עמיתו בביצוע הכדורים מ-11 מטרים. הפרסה הגיעה לשיאים חדשים כאשר אוהדים ביתיים שרקו לברזילאי בוז כשניגש לנקודה הלבנה, והדבר מעיד על כך שהם לא מאושרים ממנו בלשון המעטה. אחרי שהתנהג למופת בחדר ההלבשה של ברצלונה, האידיליה לא שוחזרה בפאריס, והדיווחים על עזיבה אפשרית התרבו בתקופה האחרונה. וכאן אנחנו מגיעים לסוגיה המרתקת מכולן, כי היעד האפשרי היחיד עבור ניימאר הוא מדריד.

יש הגורסים כי כל המעבר לסן ז'רמן נרקם על מנת להכין את הקרקע לנחיתה רכה יותר בריאל, בעיתוי מתאים יותר. לבלאנקוס לא הייתה אפשרות להחתים את הברזילאי ישירות מהיריבה המושבעת, אבל החלום אפשרי הרבה יותר כאשר הוא משחק בפ.ס.ז', וחייבים לזכור כי ספינת הדגל של הכדורגל הספרדי מעוניינת בניימאר במשך יותר מעשור. בניגוד מוחלט למסי, ניימאר מעולם לא זוהה עם ברצלונה עד שחתם בשורותיה. עד אז, נדמה היה שהוא קרוב יותר לצד השני בקלאסיקו.


בדרך לקרב ראש בראש בקלאסיקו? מסי (AFP) 

זה התחיל ב-2006, כאשר ניימאר בן ה-14 הגיע למבחנים באקדמיה של ריאל והרשים, אך המועדון סירב לשלם הון תמורת נער כה צעיר. זה המשיך ב-2011, כאשר התנאים למעבר מסנטוס כבר סוכמו, אך העסקה נפלה בגלל חילוקי דעות עם סוכנים, וגם עם אביו של השחקן. האב, שידע לנצל את הכישרון של בנו היטב להעשרת חשבון הבנק המשפחתי, הנדס אז עסקה סודית עם ברצלונה, במסגרתה קיבל מתחת לשולחן מקדמה שלמה, בגינה נשפטו בדיעבד ראשי המועדון הקטלוני, אבל ריאל, שלא חשדה בדבר, המשיכה לנהל משא ומתן עד הרגע האחרון.

כעת, כאשר במדריד מתחילים לחשוב ברצינות על היורש של רונאלדו בן ה-33, אין אופציה טובה יותר מניימאר. הארי קיין יהיה רכש מבורך, כמובן, אך זו עסקה בלתי תלויה, כי צריך להחליף גם את קארים בנזמה. למרות המאזן המצוין בליגת האלופות העונה והשלושער לרשת ריאל סוסיאדד בשבת, ברור כי הפורטוגלי נמצא בירידה, והחתמת ניימאר בקיץ – אולי בעסקת חליפין – תהווה הצלחה פנומנלית.

גם עבור ניימאר זו עסקה נהדרת, כי היא תחזיר אותו באמת למרכז הבמה. הוא לא יהסס ללכת בעקבותיהם של מיכאל לאודרופ ולואיס פיגו ולחצות את הקווים – מה גם שהוא לא עובר ישירות בין המועדונים. זה מתאים לאופי שלו, והוא לא הסתיר את סלידתו מההנהלה של ברצלונה אחרי עזיבתו, בניגוד מוחלט להערצתו כלפי חבריו לשעבר על הדשא. אין לו בעיה לכונן יריבות ספורטיבית עם מסי. ברמת הנבחרות היא כבר קיימת, ומה יכול להיות יותר טוב מברזילאי נגד ארגנטיני בקלאסיקו?


עשוי להיות חלק מהטרייד. רונאלדו (AFP) 

פ.ס.ז' אולי לא תשמח למכור אותו אחרי עונה אחת בלבד, אבל מבחינת יחסי הציבור היא כבר עשתה את שלה, וחייבים לקחת בחשבון את שיקולי הפייר-פליי הפיננסי. התקנות כבר אילצו את הקטארים לדחות את הרכישה של קיליאן אמבפה ממונאקו לקיץ הבא ולבצע אותה כהשאלה בלבד בינתיים. אם תרצה להחתים שחקנים נוספים, היא עלולה לספוג עונשים כבדים מאופ"א, ומכירת ניימאר תהיה במקרה כזה דווקא מבורכת, אם הוא יחשוק בכך. היא תחזיר את השקט לחדר ההלבשה, מבלי לפגוע משמעותית באיכות.

ואם מקשיבים לשחקני ריאל, מבינים עד כמה הדבר אפשרי. סרחיו ראמוס הצהיר עוד בנובמבר: "אולי ניימאר רצה לעבור לפאריס תחילה כדי שיהיה לו קל יותר לחתום בריאל. אני רוצה לקוות שזה המצב. אפתח לו אישית את הדלת אם יגיע". מרסלו, חברו הטוב לנבחרת, הצהיר לאחרונה: "אני חושב שניימאר ישחק יום אחד בריאל. כל השחקנים הגדולים צריכים לשחק במועדון הזה, והוא יתאים לנו מאוד. הוא צריך לבוא". למעשה, כישלון כבר בשמינית גמר ליגת האלופות העונה רק יקרב את הפרידה של ניימאר מפאריס. אם יפסיד למדריד, הוא יעשה צעד גדול לסנטיאגו ברנבאו, וזו הדרך הנכונה לראות את ההתמודדות הזו.

מי יפסיד בקרב הזה? ניימאר (GETTY) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי