זידאן: צריך לשכוח מהגמר בקרדיף, מה שהיה נשאר בעבר

זינדין זידאן
זינדין זידאן | AFP

מאמן ריאל דיבר לקראת רבע גמר ליגת האלופות מול יובנטוס (שלישי, 21:45) כשהוא עוד מתלבט בין בייל, ואסקס, אסנסיו ואיסקו. מודריץ': "כשרונאלדו נדלק, יש סיכוי טוב לעבור". אלגרי: "דיבאלה ייתן משחק גדול"

(גודל טקסט)
ריאל מדריד נחתה היום (שני) בטורינו לקראת משחק רבע גמר ליגת האלופות הראשון מחר מול יובנטוס. המאמן זינדין זידאן לקח איתו לאיטליה את כל שחקני הסגל הכשירים, ביניהם גם נאצ'ו שנפצע בשבת והבוקר אישר המועדון כי סדרת בדיקות שעבר הוכיחו כי הוא סובל מפגיעה בשריר בירך ימין והוא אמור להיעדר לפחות שבועיים. למרות זאת, גם הוא יצא עם הקבוצה לטורינו.


בעונה שעברה ריאל מדריד ניצחה בקלות את הגמר 1:4, אבל הפעם מבטיחים ביובנטוס לתת להם פייט ובטוחים שב-180 דקות אפשר לעבור את הבלנקוס. ב-2015 היתה יובנטוס הקבוצה האחרונה שהדיחה את ריאל מדריד, מהמפעל כשלמעשה היה זזה שחקנה לשעבר אלברו מוראטה שהדיח אותה. במשחקי נוקאאוט בין יובה לריאל ידם של האיטלקים היתה על העליונה שלוש פעמים. ב-2002/3 בחצי גמר, בעונת 2004/5 בשמינית וב-2014/15 בחצי הגמר.


בלם יובנטוס ג'ורג'ו קייליני אמר: "השנה אנחנו נחושים יותר מתמיד לעשות משהו גדול נגד ריאל מדריד". הוא חזר מפציעה לניצחון 1:3 על מילאן במשחק האחרון ויהיה כשיר למשחק מחר. "להפסיד גמר זה דבר כואב וזה דבר ברור לחלוטין, אבל טוב שהגרלנו אותם. הספרדים תמיד פיבוריטיים. מנצ'סטר סיטי ובאיירן מצליחות ולברצלונה וריאל מדריד יש אקסטרה". ג'יאנלואיג'י בופון דיבר על לילות בלי שינה בגלל הפחד מכריסטיאנו רונאלדו ואם כי קייליני קצת פחות חושש ממנו, הוא מפרגן: "הוא שינה את סגנון המשחק שלו בשנתיים האחרונות. הכוח שלו בא בגלל הרצון שלו להיות הכי טוב בעולם". רונאלדו, אגב, כבש שבעה שערים בחמישה משחקים מול יובנטוס.


על סרחיו ראמוס: "הוא הבלם הכי טוב בעולם כיום. אף פעם לא תהיה לי את המהירות והטכניקה שלו. הוא יודע איך לשחק במשחקים הגדולים. אני חושב שגם ג'רארד פיקה שגדל לצידו של קרלס פויול והיה לו ממי ללמוד נמצא שם".


קייליני.
קייליני. "נחושים יותר מתמיד" (Gettyimages)


ביובנטוס לא ישחקו מחר מיראלם פיאניץ' ומהדי בנעטיה המושעים, ובריאל מדריד נאצ'ו הפצוע. השאלה הגדולה היא מי ישחק במשבצת של השחקן הפנוי בריאל מדריד. יש ארבעה מועמדים לתפקיד, אבל רק שחקן אחד ישחק וכרגע זה נראה איסקו שלא שיחק בניצחון על לאס פלמאס 0:3 וגם לא היה בסגל. לזינדין זידאן יש עשרה שחקנים בטוחים בהרכב: קיילור נבאס, דני קרבאחל, רפאל וראן, סרחיו ראמוס, מרסלו, קאסמירו, לוקה מודריץ', טוני קרוס, רונאלדו וקרים בנזמה. מתוך ארבעה שחקנים נוספים, כולם כשרונות ענק, זידאן צריך לבחור אחד: גארת' בייל, מרקו אסנסיו, איסקו ולוקאס ואסקס. בנזמה צפוי לשחק למרות המספרים החלשים שלו העונה. הוא כבש רק תשעה שערים ב-35 משחקים ורק שניים באלופות. בייל עשה כאב ראש לזידאן אחרי שהצטיין מול לאס פלמאס וכבש צמד.


#Turín#HalaMadrid#RMUCLpic.twitter.com/hRBcW0Q1wU

— Casemiro (@Casemiro) 2 באפריל 2018


העיתון "אס" כתב שלוקה מודריץ' חזר בזמן לכושר. אחרי חודשיים של פציעות בהן לא הוכיח את יכולתו, כעת הוא ביכולת המתאימה לנהל את המשחק של הבלנקוס בטורינו. במשחקים מול אייבר ולאס פלמאס הוא נראה כמו מודריץ' הישן והטוב.


למסימיליאנו אלגרי יש יותר בעיות בקשר להרכב. כשבנעטיה ופיאניץ' מושעים, הוא חייב למצוא שחקנים טובים לעמדות האלה. לא ישחקו גם מאריו מנדזוקיץ', שלא שיחק מאז הניצחון עם נבחרת קרואטיה 0:2 על פרו, ואלכס סנדרו, המגן השמאלי שמבוקש במנצ'סטר יונייטד, שסובלים מפציעות. אנדראה בראצלי הוותיק עשוי להחליף את בנעטיה והאורוגוואי המוכשר בן ה-20 רודריגו בנטקור את פיאניץ'. יובה תשחק בהתקפה עם פאולו דיבאלה, גונסאלו היגוואין ודוגלאס קוסטה.


אלגרי אמר במסיבת העיתונאים: "נצטרך לעבוד טוב כיחידה כדי לעצור את רונאלדו. מדהים ויוצא דופן עבור שחקן בגילו לשנות כך את סגנון המשחק שלו". המאמן טען שהוא מצפה להופעה גדולה מפאולו דיבאלה: "הוא בכושר טוב, הוא עובד נהדר והתבגר מאוד. ראיתם את המשחק בשבת (נגד מילאן). השער שהוא הבקיע מראה שהוא בכושר נהדר ואני בטוח שיהיה לו משחק גדול נגד ריאל". 


באיטליה פירגנו לזינדין זידאן. מרצ'לו ליפי, מאמן סין שאימן את זיזו כשהגיע ליובה, התראיין ל"פראנס פוטבול" ואמר: "אני זוכר אותו כשחקן צעיר ביובה. לקח לו זמן להתאקלם, אבל הוא עשה את זה. בעשרת החודשים הראשונים היו לו בעיות, אבל אחר כך הוא התאקלם לשפה ולכדורגל השונה. אותו דבר קרה גם עם מישל פלאטיני. יום אחד הוא בא אלי ואמר לי 'אני לא יכול לעשות את זה ואת זה. תשאיר אותי בבית'. אמרתי לו שהוא השחקן הכי חזק בקבוצה ואין מצב שאני מוותר לו. שבת לאחר מכן הוא כבש שער נפלא נגד אינטר ומרגע זה הוא לדעתי הפך לשחקן העשור. לפניו היה דייגו מראדונה ולדעתי הוא היה אחריו הכי טוב בסרייה A. גם כשעבר לריאל מדריד מה שלמד באיטליה יישאר אצלו בדם לתמיד".


pic.twitter.com/I31Yuvy9MD

— Toni Kroos (@ToniKroos) 2 באפריל 2018



This is our 24-man squad for tomorrow's Champions League quarter-final first leg against @juventusfcen!#APorLa13 | #HalaMadridpic.twitter.com/sa5fOVefaV

— Real Madrid C.F. (@realmadriden) 2 באפריל 2018


על זידאן המאמן אמר ליפי: "כשפרש מכדורגל הוא הפסיק לעסוק בזה לכמה זמן וזה היה צעד חכם. יום אחד כשדיברנו הוא אמר לי שהוא רוצה להיות מאמן. זה נדיר ששחקן ענק כמוהו יהפוך גם למאמן גדול. הוא עשה את זה ואלה שעובדים איתו מספרים לי כמה הוא קפדן, קשוב לכל דבר, איך הוא מכין כל מפגש בדיוק. הוא למד את זה אצלנו באיטליה וגם לצידו של קרלו אנצ'לוטי. הוא שכלל את עצמו, חידד את דרכו בהבנת הכדורגל. הוא התקדם בכל דבר. אין לי ספק שאיטליה היתה חיונית בשבילו, בהתקדמותו כשחקן וכמאמן".


זידאן דיבר במסיבת העיתונאים בטורינו: "אי אפשר לדעת אם אחזור ליובה, אבל כרגע כולי מחויב למדריד. ננסה לשחק משחק טוב וזה משהו שאתם יודעים שאנחנו יכולים לעשות. אנחנו מוכנים. זה יהיה משחק שונה לגמרי מהגמר בקרדיף לפני 10 חודשים. מה שקרה אז, נשאר בעבר. צריך לשכוח מזה ולהתרכז רק במשחק הנוכחי". המאמן התייחס גם לאיסקו ואמר: "לנבחרת יש שבעה או שמונה משחקים ולנו 60. איסקו חשוב וכל השחקנים שלי צריכים להרגיש שהם חשובים. זו דרך האימון שלי ואני לא מתכוון לשנות דברים שאני מאמין בהם". 


זידאן.
זידאן. "רוצים להאמין שיש לנו הזדמנות לזכות שוב" (AFP)


עברו ביובה: "למדתי הרבה דברים גם כאדם. זו הייתה הפעם הראשונה שיצאתי מצרפת וזה היה אתגר ענק עבורי. הם קיבלו אותי כבן משפחה ויש לי רק זיכרונות חמים מיובה. כרגע אני בצד היריב ומרוכז רק במשחק. מה מדאיג אותי ביובה? קצת מהכל. הם קבוצה שלמה בהגנה ובהתקפה".


שחקני ריאל מדריד מניפים את גביע האלופות האחרון (AFP)
שחקני ריאל מדריד מניפים את גביע האלופות האחרון (AFP)


הגמר בקרדיף:"נאמתי לשחקנים, אבל מה שהשפיע הוא שהם היו נחושים לנצח וכך עלו לכר הדשא. שיחקנו יותר בחלק המגרש של היריבה והדברים עבדו עבורי מצוין. גם הנאום שנשאתי וגם הנחישות של השחקנים".


לוקה מודריץ' הוסיף: "אלו שתי קבוצות עם המון איכות. נראה מי תשעה פחות טעויות. רונאלדו? הוא מלא ביטחון עצמי. הוא בכושר מדהים וחשוב מאוד עבורנו. כשכריסטיאנו נדלק, יש לנו סיכוי גבוה יותר להמשיך לשלב הבא". הקרואטי החמיא גם לבייל: "הוא נראה טוב, שמח ומתאמן כמו שצריך, אבל העונה הזאת הייתה קשה לו בגלל הפציעות. לאחרונה הוא מבקיע וכולנו יודעים מה הוא יכול לעשות כשהוא בריא".   


בתוך כך, הבוקר פורסם שבאיירן מינכן החליטה לממש את האופציה שיש לה לרכישת חאמס רודריגס שהושאל אליה לשנתיים מריאל מדריד. לפי הדיווחים הקבוצה הבווארית תשלם 42 מיליון יורו על הקולומביאני לאחר שכבר שילמה עליו דמי השאלה בסך 13 מיליון יורו, בסכום כולל של 55 מיליון יורו. כזכור, הקשר הסתדר עם זינדין זידאן כששיחק בבירת ספרד ובאלופת אירופה מתכננים להשתמש בסכום שייכנס כדי לרכוש שחקנים אחרים בקיץ הקרוב. נראה שההחלטה של באיירן סופית ולמרות שהייתה יכולה לחכות עד לסוף העונה הבאה כדי להחליט אם לרכוש את השחקן, אבל מאז שיופ היינקס הגיע לקבוצה, חאמס הפך לאחד השחקנים הכי הטובים שלה וכבש עד כה חמישה שערים ובישל עוד 11 העונה.

This is our 24-man squad for tomorrow's Champions League quarter-final first leg against @juventusfcen!#APorLa13 | #HalaMadridpic.twitter.com/sa5fOVefaV

— Real Madrid C.F. (@realmadriden) April 2, 2018


חאמס. באיירן קיבלה החלטה (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי