קלופ: לא אני ניצחתי את גווארדיולה, הקבוצות שלי ניצחו אותו

יורגן קלופ
יורגן קלופ | צילום: Gettyimages

מאמן ליברפול לקראת רבע גמר ליגת האלופות נגד מנצ'סטר סיטי (רביעי, 21:45): "סיטי יכולה לנצח באנפילד כמו בכל מקום". מאטיפ גמר את העונה, אגוארו בספק אצל התכולים. דה בריינה: "הרווחתי את תואר שחקן העונה"

(גודל טקסט)

בליגה אמנם מנצ'סטר סיטי שולטת ללא עוררין עם פער של 16 נקודות על פני ליברפול, והיא כנראה תבטיח את האליפות במחזור הבא, אבל שתי הקבוצות יפגשו גם ברבע גמר ליגת האלופות מחר (רביעי, 21:45), ושם הסיפור יהיה שונה לגמרי.

ליברפול, שתארח באנפילד את המשחק הראשון מבין שניים, לא הפסידה עדיין בליגת האלופות העונה. עם רצף של 12 משחקים, ניצחון חד משמעי 0:5 בפורטו ויכולת פנטסטית של מוחמד סלאח, אין מי שיהמר בביטחון מוחלט נגד המייטי רדס. סלאח הבקיע את שער הניצחון ב-1:2 על קריסטל פאלאס בפרמייר ליג בשבת, והעלה את מאזנו העונה ל-29 שערים בליגה ו-37 בכל המסגרות במדי ליברפול. בנוסף, הוא גם הבקיע לרשת פורטוגל במשחק ההכנה של נבחרת מצרים.

מאמן האדומים יורגן קלופ אמר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק החשוב: "אני אוהב מצבים קשים. לא יודע אם זה המשחק הכי גדול שלי בליברפול, אבל זה משחק גדול, גדול גדול. זה רבע גמר ליגת האלופות."

על הפציעות: "הפציעה של אדם ללאנה באה בטיימינג גרוע. תודה לאל הוא יהיה בחוץ רק כמה שבועות. יש תקווה קטנה שאולי נצליח להשתמש בו עוד העונה. זה לא העונה שלו וזה עושה את העונה הזאת מיוחדת אם אנחנו חושבים שעברנו אותה בלעדיו". על ג'ואל מאטיפ אמר: " הוא בחוץ עד סיום העונה, זה מה שאנחנו יודעים בוודאות".

מאטיפ. בחוץ עד סוף העונה (Gettyimages)
מאטיפ. בחוץ עד סוף העונה (Gettyimages)

על האם הניצחון 3:4 העונה באנפילד ישפיע: "לא יותר מדי. עשינו משחקים גדולים העונה כמו נגד סיטי, אבל ברמה גבוהה יותר. סיטי קבוצה מיוחדת ותהיה אלופה בזכות, אבל כדורגל הוא לא תמיד מי הכי טובה אלא מי באה למשחק הכי מוכנה. ההצלחה היא עניין של הרגע. הביטחון שלהם בשמיים. סיטי יכולה לנצח באנפילד כי היא יכולה לנצח בכל מקום".

על האוהדים שעוקצים את המאמנים בצד השני: "אני לא מארגן את זה ואני לא יודע מה קורה, אבל זה נפלא לדעתי. זה מראה כמה תשוקה יש כאן". על פפ גווארדיולה והנצחונות עליו: "אף פעם לא ניצחתי אותו. זה הקבוצות שלי ניצחו. הוא לא מודאג מזה ואני לא גאה בזה. אנחנו יכולים לנצח את הכי טובות אם רק נעבוד קשה ונהיה חכמים. אני פוגש כאן אנשים שמספרים לי על שערים שנכבשו לפני 36 שנה בדקה ה-57. זה מועדון עם המון היסטוריה. אנחנו צריכים ליצור את ההיסטוריה שלנו. עשיתי את זה גם בדורטמונד. גם שם היתה היסטוריה כשהגעתי".

גווארדיולה.
גווארדיולה. "הוא לא מודאג ממני" (AFP)

החולשות של סיטי: "הם לא מושלמים, אבל זה לא הרגע לדבר על החולשות שלהם. צריך להראות להם כבוד".

מי טוב יותר לברזיל, פירמינו או גבריאל ז'סוס: "זו כבר בעיה של צ'יצה. שניהם מדהימים".

בינתיים, את התקשורת האנגלית מעסיק הקרב על תואר שחקן העונה בין סלאח לבין קווין דה בריינה. הקשר הבלגי של מנ'צסטר סיטי התראיין לקראת המשחק ונשאל מי לדעתו יזכה בתואר האישי היוקרתי. "אתם העיתונאים לא יכולים להשוות", ענה דה בריינה, "אז למה ששחקנים יצליחו? בסופו של דבר אני מאמין ש'שחקן השנה' מגיע לי, אני מאמין שהרווחתי אותו"."

"לכל אחד יש דעה. השאלה היא מה אתה מחפש בשחקן", אמר הקשר, שרשם עד עכשיו העונה 15 בישולים במדי התכולים. "לסלאח יש קצב הבקעה מדהים, הוא משחק מעולה בתפקיד שלו. עבורי, העונה הזאת היא מופלאה. אבל להשוות אותנו? זה קצת קשה. מול אברטון שיחקתי בתור קשר הגנתי, איך אפשר להשוות את זה לחלוץ שבא מפנים המגרש כמוהו?"

דה בריינה.
דה בריינה. "שחקן השנה מגיע לי" (Gettyimages)

מוחמד סלאח.
מוחמד סלאח. "הוא משחק מעולה בתפקיד שלו" (Gettyimages)

"הוא בלתי יאומן, השיא שלו מדבר בפני עצמו. ככה זה עובד. למזלי, אני לא צריך להתחרות איתו במספר השערים. אני עובר עונה מצוינת, שלא ציפיתי שאהיה בה עד כדי כך טוב, אם לומר את האמת. אני מרוצה מעצמי ומאיך שאני משחק, כמעט ולא היה משחק בו ירדתי מהסטנדרט שלי." הוסיף דה בריינה.

אבל ליברפול היא לא רק סלאח, והיא תחסר כמה שחקני מפתח במשחק הגורלי. ג'ואל מאטיפ נפצע בניצחון על פאלאס ובאנגליה עקבו בדריכות אחרי מצבו, והיום הודיעה ליברפול כי הוא יעבור ניתוח אך לא יחזור לשחק העונה. גם אמרה קאן, שקלופ קיווה שיחזור לכושר בזמן לצ'מפיונס, מתעכב בהחלמה שלו ולא ידוע מתי ישוב לסגל. עוד שחקן שלא ברור מתי יחזור הוא אדם ללאנה שסובל מפציעה בגיד הברך וגם הוא לא יוכל לעזור לליברפול במשחק הקשה נגד סיטי.

אגוארו. כנראה לא יחזור בזמן (AFP)אגוארו. כנראה לא יחזור בזמן (AFP)

בצד התכול נעשים מאמצים להחזיר את סרחיו אגוארו לכושר כך שיספיק את המשחק הקרוב, אך הסיכויים קלושים. גבריאל ז'סוס, שחוגג היום 21, הבקיע כששיחק במקום הארגנטינאי נגד אברטון בשבת במשחק שהסתיים בניצחון 1:3 לסיטינז וגווארדיולה צפוי להמשיך לתת לו את הקרדיט במיד'ה ואגוארו לא יוכל לשחק. עוד חוסרים בשורות סיטי הם בנג'מין מנדי ופביאן דלף, שפצועים כבר תקופה ארוכה, ואמריק לאפורט שצריך לעבור בדיקות נוספות.

הרכבים משוערים
ליברפול: לוריס קאריוס, אנדרו רוברטסון, טרנט אלכסנדר-ארנולד, וירג'יל ואן דייק, דיאן לוברן, ג'ורדן הנדרסון, ג'יימס מילנר, אלכס אוקסלייד-צ'מברליין, סאדיו מאנה, מוחמד סלאח, פירמינו

מנצ'סטר סיטי: אדרסון, דנילו, קייל ווקר, ניקולס אוטמנדי, וינסנט קומפני, פרננדיניו, קווין דה בריינה, דויד סילבה, לירוי סאנה, ראחים סטרלינג, גבריאל ז'סוס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי